Gå til innhold

Plex server. Ustabil/varierende remote access

Thsan

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper noen har vært borti samme problem og kan hjelpe meg litt.

Jeg har en plex server som jeg kjører på stasjonær maskinen min hjemme. Satt opp remote access for noen venner.

Har fast wan ip, nyeste versjon av plex server, statisk ip på maskinen. Åpnet porter i brannmur alle som jeg fant her https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200931138 og her https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201543147-What-network-ports-do-I-need-to-allow-through-my-firewall- . Windows brannmur er skrudd av. Ingen andre sikkerhetsprogrammer på maskinen.

Det fungerer fint på det lokale nettverket og jeg har aldri problemer der.  Men når jeg logger inn for å sjekke server status er det alltid et rødt kryss over remote access. Helt til jeg tar musepekeren over da blir den grønn, og det fungerer fint for mine venner en kort periode. Så stopper det opp, jeg logger inn ser at det er rødt kryss på remote access tar musepekeren over og den blir grønn.

Noen ideer eller info ?

Tl:dr Remote access fungerer en kort periode etter jeg har sjekket server status. Så slutter den plutselig å fungere.

Endret av Thsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Kjører du port 32400 i automatisk eller "specifiy manually" i Plex? Har kjørt Plex i mange år og har aldri vært borti dette før, kjører selv bare automatisk. Du kan jo sjekke om det utgjør noen forskjell å bytte fra det ene til det andre. Ser du skriver porter i flertall, hvilke har du åpnet for? Jeg kjører kun én port (32400) forwardet til den lokale ipen, ingenting annet.

Har du sjekket om du har noen strømsparingsfunksjoner påskrudd på nettverkskortet ditt? 

Edit: Skal du overvåke dette kan du installere PlexPy og sette den til å gi deg beskjed når remote access går ned.

Sånn ser mine innstillinger ut:

post-369499-0-96811600-1480084589_thumb.png

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Kjører du port 32400 i automatisk eller "specifiy manually" i Plex? Har kjørt Plex i mange år og har aldri vært borti dette før, kjører selv bare automatisk. Du kan jo sjekke om det utgjør noen forskjell å bytte fra det ene til det andre. Ser du skriver porter i flertall, hvilke har du åpnet for? Jeg kjører kun én port (32400) forwardet til den lokale ipen, ingenting annet.

Har du sjekket om du har noen strømsparingsfunksjoner påskrudd på nettverkskortet ditt? 

Edit: Skal du overvåke dette kan du installere PlexPy og sette den til å gi deg beskjed når remote access går ned.

Sånn ser mine innstillinger ut:

Kjører port 32400 manuelt. Hadde en strømsparingsfunksjon på nettverkskortet som jeg nå har skrudd av. Må teste litt og kommer tilbake med resultatet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...