Gå til innhold

Forslag til kompakt julegave

Anbefalte innlegg

Hei.

Selv har jeg ikke snøring på fotografering i det hele tatt, så derfor trenger jeg litt hjelp til å finne gode kjøp.

Damen ønsker seg et kompaktkamera til jul, og jeg vil selvfølgelig ha så mye som mulig for pengene og gjene det beste. Samtidig er ingen av oss noe proffe, og hvis vi noengang vil bli det, så har jeg et gammelt Nikon D80 med et par objektiver vi kan øve oss med. Derfor vil hun ha et kompaktkamera som passer i lommen.

Kritierier:

- Mest for pengene, som er max 5000kr.

- WiFi på kameraet er pluss.

- Kompakt, må få plass i en jakkelomme.

- Ikke noe billig plastikk, det må ikke se og føles billig.

Kikket litt på Canon PowerShot G7 X Mark II, men det er jo noe dyrere og er jo også et entusiastkamera (ref.akam).

Canon PowerShot G9 X?

Fujifilm FinePix X70?

Føler ikke det er veldig mye å velge mellom i denne prisklassen? Kamera har blitt forferdelig dyrt eller?

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Selv har jeg ikke snøring på fotografering i det hele tatt, så derfor trenger jeg litt hjelp til å finne gode kjøp.

Damen ønsker seg et kompaktkamera til jul, og jeg vil selvfølgelig ha så mye som mulig for pengene og gjene det beste. Samtidig er ingen av oss noe proffe, og hvis vi noengang vil bli det, så har jeg et gammelt Nikon D80 med et par objektiver vi kan øve oss med. Derfor vil hun ha et kompaktkamera som passer i lommen.

Kritierier:

- Mest for pengene, som er max 5000kr.

- WiFi på kameraet er pluss.

- Kompakt, må få plass i en jakkelomme.

- Ikke noe billig plastikk, det må ikke se og føles billig.

Kikket litt på Canon PowerShot G7 X Mark II, men det er jo noe dyrere og er jo også et entusiastkamera (ref.akam).

Canon PowerShot G9 X?

Fujifilm FinePix X70?

Føler ikke det er veldig mye å velge mellom i denne prisklassen? Kamera har blitt forferdelig dyrt eller?

Japan photo har SOny RX 100 II på tilbud i dag til kr 3989. 

http://www.japanphoto.no/sony-cyber-shot-dsc-rx100-mkii#

Lenke til kommentar

Ser RX100 II er fra 2013, har dette noe å si sånn for oss amatører?

Nei. Fortsatt et brukbart kamera.

Et annet kompakt alternativ er Panasonic GM1 med 12-35mm; dette er riktignok et systemkamera; men er så kompakt at det kan brukes som et kompaktkamera. NetOnNet har hatt en del gode tilbud på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...