Gå til innhold

Bakgården...

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Alec.

En bildeserie, som viser et typisk trekk innen maurisk arkitektur, - hesteskoformede buer.

Bygningene er muligens / sannsynligvis (?) bygd etter at maurerne ble fordrevet fra den iberiske halvøy i 1492, men det er vel ingen tvil om det arkitektoniske opphav.

Jeg hadde tenkt til å skrive "... flott bildeserie ...", men pikselering og "løkringer" er dessverre med på å redusere bildekvaliteten betraktelig.

Har du endret arbeidsmetodikk (?), for det er bare bilder fra de siste dagene der disse artefaktene opptrer.

Bildene for øvrig ser ut til å være av ypperlig kvalitet når det gjelder eksponering, skarphet, kontrast og farger.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange som kan vise til en så flott bakgård. Liker at du viser nærmiljøet på sørkysten. Det er nok av arkitektur fra Sevilla, Cordoba og Granada.` Det skal være aksent over Cordoba, men jeg behersker ikke dette på tastaturet. Albert gir bra tilleggsinformasjon, men jeg er mest enig med Roar i vurderingen av bildene. Styrtede linjer i V1 er spennende, men jeg bruker som oftest å rette opp. Jeg har til gode å besøke Estepona - har planer om det på et senere besøk på Solkysten. Ha en fin dag! Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Takker for hyggelige , positive og konstruktive kommentarer - Albert , Roar , Gunnar og Ragnar !!!!

Har sett etter "løkringer " og pikselering på disse bildene og fant ikke noe av betydning . Kanskje på noen av himmelpartiene . Har lagt ut andre bilder fra samme området tatt samme dag og har ikke gjort noe anderledes med disse bildene .På to av de forrige bildene (formiddagstur) derimot var det både "løkringer" og pikselering noe jeg oppdaget etter at de var lagt ut . Slurvet nok med å kontrollere først .

Jeg valgte styrtede linjer med opprettet horisont .Full oppretting ville fjernet for mye av motivet .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...