Carpe Dam Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Og med det la en tykk eim av syrlig ironi seg over landet... 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 At man må ha ett kurs i lastsikring skal jeg være med på, der ser man mye rart, lære seg og rygge med henger er bare trening og trening og ikke noe en lærer på en kjøreskole. Men EU og norge liker jo at ting skal være dyrt og vanskelig, det er jo bra for næringslivet og sysselsetningen, spesielt bra for kurs og bevisbransjen............. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Lastesikring skulle vært påkrevd for alle 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Både lastsikringskurs og opplæring i korleis du skal rygge på ein slik måte at det ikkje oppstår farlige situasjonar er nyttig. Og eigentleg er det heller ikkje så dumt å kjøyre nokre turar med ein dreven instruktør slik at du lærer å posisjonere deg slik at du ikkje gløymer at hengaren er på slep. Alt i alt så ser eg ikkje eit stort problem med hengarlappen, det er ikkje så mange timar som skal til uansett. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Ideelt sett, skulle alle som kjører opp til en førerkortklasse ha opplevd trafikken fra andres perspektiv. De fleste bilførere hadde hatt godt av å vite hvordan det er å være på MC, hvor langt fremover du må planlegge i lastebilen, og hvor mye plass busser og lange kjøretøy trenger i kryss og rundkjøringer. Desverre er det ikke slik, men jeg mener de som tar mer enn en førerkortklasse, og faktisk kjører mer enn "bare bil" blir mer hensynsfulle og forståelsesfulle førere. Med unntak, selvfølgelig! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Summen av alle slike krav koster mye for samfunnet og næringslivet, de bør ha en bedre begrunnelse enn at det sikkert er nyttig, det bør være en veldig målbar effekt ellers burde man forenkle. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Alle skulle ha kjørt lastebil Jeg ble en bedre sjåfør etter at jeg tok lastebil lappen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Og det koster vel ca 100000,- for full pakke? Er vel enda et utmerket eksempel på galskapen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Og det koster vel ca 100000,- for full pakke? Er vel enda et utmerket eksempel på galskapen. Ikke snakk om å ta lappen, kun at de som kjører opp til B, får kjørt lastebil Blir en tusing ekstra for lappen, men det synes jeg er verdt det da en får bedre sjåfører Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Summen av alle slike krav koster mye for samfunnet og næringslivet, de bør ha en bedre begrunnelse enn at det sikkert er nyttig, det bør være en veldig målbar effekt ellers burde man forenkle.Den samfunnsmessige kostnaden av sikrere førere er sannsynligvis vesentlig mindre enn kostnaden av et par ekstra kjøretimer i ulike førerkortklasser vil være. Jeg er også for å forenkle, men snarveier i trafikkopplæring er ikke veien å gå, spesielt ikke når vi har et system som gir en av verdens sikreste føreropplæringer. Det er ingen som betviler viktigheten av mengdetreningen og de praktiske øvelsene som gjøres gjennom føreropplæringen for f.eks klassene A, B, C, D. Men, de kan alltids bli enda bedre, og lære opp enda bedre og sikrere sjåfører. Endret 6. desember 2016 av steinrawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå