Gå til innhold

Vurderer å bytte ut pcen, lurer bare på hva min er verdt

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, eg har litt lyst å bygge ein pc fra scratch og gjerne i mini formfaktor. Då vil eg bli kvitt min pc først, siden den uansett begynner å dra litt på årene no.

Specs:

Intel i7 2600k med Noctua dobbelradiator kjøler

24gb Corsair Vengeance ddr3 ram (32gb kit, 1 brikke var doa, gadd ikkje styret med å bytte den)

intel 250gb ssd

3tb harddisk (trur det er Western Digital)

750w PSU

Sapphire Radeon 7970 3gb

Asus Maximus V Extreme hovedkort

Cooler Master Cosmos 2 kabinett

Win7 Ultimate som har blitt oppgradert til win10

Har sett lignende specs på Finn til rundt 10 lapper, men vil bare høre med "ekspertene" her inne som sikkert driver eindel med kjøp og salg av pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På komplett.no så kan du kjøpe PC i deler, Altså en komplett pc du må bygge selv

Hvis vi ser bort ifra tilbudene som er nå ( Black friday ) så får du en Pc i deler med 1060 kort, ddr4 ram og i5 cpu til rett under 10.000 kr.

Og legger du på litt over 1.000 kr får du en data med 1070 kort til rett under 12.000 kr, Så det at du kan selge din data for 10.000 kroner trur jeg ikke.

Personlig ville jeg prøvd og få mellom 7-8.000 kroner.. Men jeg trur kanskje det også er litt "longshot" nå som Nvidia nettop kom ut med sin 10 serie, og et 7970 med 3 gb er ikke spesielt bra den dagen i dag.

Jeg syntes det er rart om noen velger og betale 7-10.000 kroner for din brukte data når man kan få bedre nytt for samme pengene. Beklagligvis så er 10.000 det folk spør om, og ikke det de får solgt det for. ( Med mindre noen uten datakunskaper kjøper )

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Skal eg bytte GPU, ville eg helst gått for 1080, veit at det kanskje er litt overkill for vanlig 1080p skjerm, men då kan eg iallefall dra på med grafikkmods herfra til helvete uten problemer.

Har også tenkt tanken å kjøpe ein ekstra 7970, men 1000kr for et 5 år gammalt kort virker dyrt. Er heller ikkje sikker på kor masse ekstra hestekrefter eg får av crossfire-opplegget.

Ang prosessoren, den har eg kjørt på 4,6ghz fra dag 1, det virker som den tåler dette fint, har den største luftkjøleren som fantes på den tiden dette var nytt.

Er det totalt idiotisk å velge 1080 over 1070? 

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle egentlig, siden det uansett ikke passer på ditt hovedkort.

For de aller fleste vil det ikke merkes nei, mye annet på din PC som holder deg igjen.

Det gir vel ikke kjappere oppstart på windows engang så vidt jeg vet, mulig tregere faktisk siden en ekstra driver må lastes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...