Sim11 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Morn. Jeg er på utkikk etter en myggmikrofon som tar opp lyd, altså som kan hjelpe å recorde filmer osv.. hvilke butikker kan jeg finne dem i? Jeg har vært på både clas ohlson, expert, elkjøp og teknikkmagasinet. noe annet? coop obs? eller MÅ man handle d på nett? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Kanskje musikkforretninger. Lenke til kommentar
Filla71 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Kjell og Company selger slike, Japan Photo likeså. Selvfølgelig også en hel haug med nettbutikker. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg kjøpte 10 stk på ebay, for kr 63.52 ink frakt. Lyden i disse videoene er tatt opp med slike og en Zoom H5. Lenke til kommentar
Sim11 Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg kjøpte 10 stk på ebay, for kr 63.52 ink frakt. Lyden i disse videoene er tatt opp med slike og en Zoom H5. Hehe artig podcast! Lyden derimot var imponerende bra. Jeg planlegger da å bruke disse ute da jeg vil lage enkelte reportasjer. Det er greit å ha noe som tåler litt vind uten at det blir helt elendig lyd. Jeg kjøpte et par fra biltema (25kr). Jeg kan neppe forvente mye for 25 kroner, men disse var dårligere enn gamle ørepropper man får med telefon. Er disse bedre du nevnte bedre enn ørepropper? 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Hva slags kilde skal du bruke? Opptaker? Mobil? annet? Steder som selger: - Scandinavian Photo (tidligere fotovideo) - Evenstad Musikk - 4Sound Det finnes mange flere også, men jeg kjenner ikke til så mange. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg kjøpte 10 stk på ebay, for kr 63.52 ink frakt. Lyden i disse videoene er tatt opp med slike og en Zoom H5. Fantastisk ! Hilsen en som har solgt Shure og AKG i flere år tidligere Lenke til kommentar
Faller Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg kjøpte 10 stk på ebay, for kr 63.52 ink frakt. Lyden i disse videoene er tatt opp med slike og en Zoom H5. Men den bakgrunnsstøyen, er det egenstøy fra mikrofonene eller er det en annen type støy? Jeg syns i alle fall det var irriterende her jeg sitter med hodetelefoner. Eksempel fra podcast nr. 6 (fra 2:35) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Jeg kjøpte 10 stk på ebay, for kr 63.52 ink frakt. Lyden i disse videoene er tatt opp med slike og en Zoom H5. Men den bakgrunnsstøyen, er det egenstøy fra mikrofonene eller er det en annen type støy? Jeg syns i alle fall det var irriterende her jeg sitter med hodetelefoner. Eksempel fra podcast nr. 6 (fra 2:35) Det er ikke bare viftestøyen fra studiolampene da? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Det kan være fullt mulig! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 "Egenstøy" fra minijack-mikrofoner kommer gjerne fra lydkortet, ikke mikrofonen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 "Egenstøy" fra minijack-mikrofoner kommer gjerne fra lydkortet, ikke mikrofonen. Tja, her brukte vi en Zoom H5 og XLR-adaptere, så jeg tror ikke det er tilfelle her. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 (endret) Det var ment helt generelt. Jeg klikket meg inn på linken nå. Jeg hører to ting. Det ene er noe viftestøy. Det andre, som kommer mer tydelig frem når jeg slår opp lyden litt, er en elektronisk pipelyd. Hva tenker du det er? Endret 8. januar 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) Plukk ut delen av opptaket uten noe tale; og kjør filtrering for å fjerne støyen på lyden. Dette er da problemfritt. Naturligvis bruker man et "stille" parti for å lage filteret; så kjører man det på hele lengden av lydstreamen. https://helpx.adobe.com/audition/how-to/remove-noise-audio-files.html Endret 12. januar 2018 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå