Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverksproblemer

Anbefalte innlegg

Har kjøpt denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl og har problemer med opplegget. Når den bærbare kobler opp med rutern så er all informasjon fra ruteren ok (ip adresse, nettverksmaske og gateway adresse) 45 sek senere endres ipadressen automatisk og jeg får ikke kontakt med ruteren etterpå. Dette hender hver gang jeg tar ut/setter inn pcmcia kortet. Det er meget gode signalforhold mellom pc'n og rutern. Noen tips???? :no::no::scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

høres rart ut. Blir IP'en endret til noe i samme rangen eller til noe som ligner på 169.x.x.x?

Du kunne jo ha prøvd å kjøre med fast IP (bare plukk en fra rangen som routeren din tildeler). Da må du nok legge inn både standard gateway og dns serverne manuellt. Se om det hjelper.

Eller hvis du ikke vil prøve det ... sjekk om du har siste firmware ... jeg har lest at den fikser følgende:

Bugfix release for OfficeConnect Wireless 11G Cable/DSL Gateway 3CRWE554G72. This release fixes several issues, including:

The product now has WiFi 11g and WiFi WPA approval.

When performing large downloads from the internet, the download could stop.

Allocation of the IP address to the Gateway could be slow with some DSL modems.

Denne skulle da inkludere bugfixen fra nest siste firmware:

Occasional disconnect / reconnections of wireless clients

Du finner begge to her:

3Com Downloads for din router

Lenke til kommentar

Hei,

du vil enten finne dns-opplysningene i routeren, sjekk under status (skal

vise deg både din egen ekstern ip + dns-serverne som blir tildelt av din

ISP.

Hvis du ikke finner dem kan du altids bruke 148.122.212.99 + 148.122.161.3

som er noen til telenor sine dns-servere.

Men det hadde vært fordelaktig hvis du kunne finne ut hvilken firmware din

router har. Den nestsiste firmwaren som skal fikse problemstillingen med

"disconnect of wireless clients" ville nemlig antagelig utløse at

nettverkskortet "tildeler seg denne IP'en" (169.x.x.x) selv.

Det er helt vanlig at når nettverkskortet mister kontakten med dhcp-serveren

(som din router er), at den gjør slik.

Lenke til kommentar

sjønner ikke hvorfor nettverkskortet skal miste kontakten når jeg praktisk talt sitter oppå routern(max forrhold)? Det har blitt sån at noen ganger så funker oppsettet perfekt for så å neste runde er langt utafor veien.Blir ganske fustrert av sånt, men skal en lære noe så.....

Lenke til kommentar

Hei igjen,

jeg kom på noe mer ... hvis det er bare dhcp-serveren som er problemet (det tror jeg faktiskt ikke) så vil det med statisk (fast) IP fungere.

Men hvis det er den kjente feilen at routeren ikke er stabil mot trådløse klienter vil ikke det hjelpe heller.

Jeg anbefaler sterk å oppgradere firmware som tidligere beskrevet. Vær nøye med å følge eventuelle instrukser som finnes og ikke oppgrader FW via en trådløs forbindelse, bare med kabel.

Hvorfor det skjer vet jeg ikke heller men 3Com har åpenbart skjønnt at det er et problem ... og derfor oppgradert FW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...