eiva Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har nettopp kjøpt nytt hovedkort, CPU og RAM. Når jeg slår på strømmen kommer det en sirene lyd fra hovedkortet (ABIT KD7A) etter ca. et sekund. CPU viften og chipset viften starter det lille sekundet før lyden kommer. Kortet har to strømkontakter, jeg bruker bare den ene, dvs. den største. Burde jeg brukt begge? Varme er skal heller ikke være noe problem i.o.m. at CPU'en er kald når den startes. EV Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 det skader ikke å koble til begge strømkontaktene, men det er ikke nødvendig Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 les i manualen (RTFM), står nok der hva sirenen betyr. De fleste hk i dag har en eller anenn form for alarm som forteller hva som er galt/om noe er galt, enten med lyd eller lys eller begge deler. Lenke til kommentar
eiva Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Skulle gjerne forsøkt strøm på begge kontaktene, men strømforsyneren har bare en ledning til hovedkortet. Det står ingenting om lyden i manualen. På forum sidene til ABIT sies det at sirene lyden kommer av varm CPU. Men min er kald som bare det. Har tatt ut alle kort untatt skjermkortet. EV Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Skulle gjerne forsøkt strøm på begge kontaktene, men strømforsyneren har bare en ledning til hovedkortet. Er redd du må bruke den andre også, tar eg den av på mitt system, vil det ikke starte. Så prøv med en psu som har den extra 12v strøm forsyning, en du kan låne fra en kammerat eller lingnede. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Gå inn i BIOS->PC-Health. På andre linja(tror jeg) vil du finne alarm settingene. Sett den på CPU-fan. Den alarmen du får er til SYS vifta, det er en sånn kontakt på HK. For du har en tilkobling til North Brige (vifta på hovedkortet) en til CPU vfta, og da en til sys- vifta (vis du har koblet til en sånn). Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Kjetil Laura: Har du Pentium 4 CPU eller en AMD CPU? Det hovedkortet han snakker om er for AMD CPU. Har vært borti et MSI kort som har sånn ekstra plugg for spenning til CPU. Men på MSI-kortet måtte man ikke bruke pluggen, men man kunne hvis man ville. Hvordan det er på det Abit kortet aner jeg ikke. Har lest brukermanualen men ble ikke noe klokere av det. Det stod ikke et pip om det med PC speakeren's signaler. Endret 29. november 2003 av snole Lenke til kommentar
eiva Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Takk for alle svar. Ny kjøleribbe og vifte løst problemet. - Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå