Alice20 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Hei! Jeg går siste året på vgs nå, og er litt usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg vet jeg ikke vil gå rett på utdanning, men heller jobbe, og gjerne i utlandet. Er det noen som har noen gode tips/erfaringer om hva en kan gjøre etter vgs? Gjerne kom med egne opplevelser! En mulighet jeg har sett på er en jobb i London. KFUK, som er et norskt hostell der det tas inn ca 6 personer hvert år, som jobber i 12 mnd (ofte elever som nettopp har gått ut av vgs). Lønnen er ikke veldig bra, men nå er jeg mest ute etter å oppleve nye ting og være et annet sted enn Norge. Noen som har jobbet der selv eller kjenner noen som kunne fortalt litt om opplevelsen? Blir utrolig glad for svar Endret 24. november 2016 av Alice20 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Det finnes muligheter i Australia og New Zealand som jeg vet om. Det er relativt mange (kanskje ikke fra Norge), men fra andre deler av verden som drar til Australia for å ta seg mange ulike jobber. Jeg vet at det finness mange jobber innen fruktplukking, bærplukking, gårdsarbeid, servering og lignende der nede. Du kan også få et 1 year Visa, som gir deg muligheter til å ta omtrent alle jobber du måtte finne (krever australsk bankkonto og skattenummer). Jeg skjønner at Australia kan virke langt unna og fremmed, og det forstår jeg godt! Ulempene med Australia er at det er varmt, det er langt unna Norge, det er veldig store avstander der, og enkelte steder er veldig øde. Ellers så er det et flott land. Som sagt mange muligheter innenfor jobb, du vil lære engelsk bedre, det er mange i "samme båt" som deg og du tjener også relativt bra (10-15K/mnd) Hvor mye du tjener avhenger selvfølgelig av hvor mye du jobber, hvor flink du er og hva du jobber med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå