OddZen Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hei. Dette gjelder Subaru Forester 2010. For en tid tilbake sluttet ryggelyset på venstre side sett bakfra å virke. Har skiftet pære, pæra som var i så ikke ødelagt ut men skiftet uansett. Fortsatt ingen lys. Prøvde å finne sikringen for lyset men finner bare en sikring på 15A det står lights på. Den så ikke ut til å være gåen. Men når jeg tok den ut virket fortsatt frontlysene og sikkert flere, så den kan ikke være rett. Noen som veit hvor sikringen eller hva den kalles for ryggelys? Andre ideer for hva som kan være galt? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Slik jeg tolker deg, så har du fortsatt et fungerende ryggelys på høyre side? Da er det ikke verken sikring eller bryter, og pæra har du byttet; da gjenstår egentlig kun ledningsbrudd... Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Stemmer det virker på høyre side. Hmm, ikke bra. Og hvor er det mest sannsynlig at det er, noen plasser som det ofte skjer? Hvor går ledningene.. Bah.. Endret 24. november 2016 av OddZen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Plukk ut innmaten av lykta å se. Sikkert der det er feil. En veldig nødløsning vil være å strekke en ledning fra ryggelyset som fungerer å koble til andre siden. Trenger bare en ledning da chassis er jord. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Dette er sikkert verdens dummeste spørsmål, men er du heelt sikker på at det skal være ryggelys på venstre side av bilen? Japanske biler har ofte kun ett ryggelys. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Har en 2012 forrester firmabil som bare har ryggelys på en side og. På andre lykten er det tåkelys istede. Endret 24. november 2016 av Complexity Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Tror nok det der er tåkelys ja. Høyre side ryggelys på japanske biler. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Ikke bare (og ikke alle...) japanske biler som har ryggelys på en side, og tåkelys på den andre (bl.a. min egen tyske) , men her virket det som trådstarter var veldig sikker på at det hadde virket før... Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Hmm, nå ble jeg usikker!Kjøpte den i sommer så jeg er ikke vant med bilen.Men det jeg aldri har forstått er hvorfor det er rødt glass forran på den samme pæra på den ene siden (tror det er venstre), men ikke den andre, og hvis det er noe slikt såååå kan det være at jeg har tabba meg ut....Googla litt bilder. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Tåkelys venstre, ryggelys høyre... 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Prøv å slå på tåkebaklyset da, og se hva (om noe) som skjer. Edit: men med et rødt og et blankt glass er det strengt tatt ingenting å lure på, annet enn om tåkebaklyset virker... Endret 25. november 2016 av Inge Rognmo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå