Gå til innhold

[Løst] HIOA vs NMBU (master i økonomi og administrasjon)

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bachelor i økonomi og administrasjon fra BI Oslo. Skal starte på master i økonomi og administrasjon til neste år, men usikker om hvor jeg skal starte. Har 3,9 i GPA, så hadde kommer lett inn i BI, men ønsker neppe å betale 90 000 kr per år for toårig masterstudiet, i tillegg kommer andre kostnader.

Så valget står mellom HIOA og NMBU. Har hørt mye bra om mastergrad i økonomi fra NMBU. Master i økonomi og administrasjon på HIOA er vel relativt ny? Det kom for 3-4 år siden hvis ikke jeg tar feil.

Så hvor hadde dere (som går enten økonomiretning på HIOA/NMBU eller kjenner noen som går der) anbefalt meg ta master? ?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har bachelor i økonomi og administrasjon fra BI Oslo. Skal starte på master i økonomi og administrasjon til neste år, men usikker om hvor jeg skal starte. Har 3,9 i GPA, så hadde kommer lett inn i BI, men ønsker neppe å betale 90 000 kr per år for toårig masterstudiet, i tillegg kommer andre kostnader.

Så valget står mellom HIOA og NMBU. Har hørt mye bra om mastergrad i økonomi fra NMBU. Master i økonomi og administrasjon er vel relativt ny? Det kom for 3-4 år siden hvis ikke jeg tar feil.

Så hvor hadde dere (som går enten økonomiretning på HIOA/NMBU eller kjenner noen som går der) anbefalt meg ta master?

Kommer du ikke direkte inn på NHH, så er min klare anbefaling å ta master på BI Nydalen. Dette begrunnes i at begge institusjoner er anerkjent internasjonalt sett, samt at arbeidsgivere vet hva de kan forvente seg av studentene fra disse skolene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...