Redaksjonen. Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Men kø-ordningen er ikke klar.Nå bygger Ikea hurtigladere ved alle varehusene sine Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Om gjennomsnittlig ladetid er 30min og gjennomsnittlig besøk er 90min bør det i snitt være mulig å sette opp tre kontaktpunkt pr. lader og lade dem seriellt? Kanskje med et markørlys på hvert kontaktpunkt som viser hvilket punkt som er beregnet å være første ledige til å få strøm. Vil øke kapasiteten betydelig uten å påvirke effektbruk eller antallet ladere. 2 Lenke til kommentar
Arne K Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Viss det er vanlege Fortum prisar på hurtigladarar så kostar det 2,50 kr/min. Eg trur ingen kjem til å stå der etter at bilen er ferdig lada. 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Ordinær ladepris på lading fram til fullt batteri, ikke fast tid og deretter tredobbel pris?? Da vil man få en rask utskifting av biler som lades. Og det er jo de som har nesten tomt batteri som bør få hurtiglade. Ikke de med nesten fullt. De kunne jo få muligheten til å lade via schuko? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Med minuttprising vil folk flytte seg helt av seg selv når batteriet nærmer seg fullt. Jeg er ikke overbegeistret for minuttprising men det er effektivt mot 'blokkering' av ladepunkt. 3 Lenke til kommentar
Atle Savland Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Eg skulle tru at ved varehus der ein stoppar 1 - 2 timar er det mest aktuelt med flexiladar som forsyner bilen med den straummengda som ladaren i bilen kan gjere seg nytte av. Då slepp ein å passe på å stoppe ladinga før ein er klar til å køyre vidare. For den prisen ein hurtigladar kostar kan ein sette opp fleire (mange) flexiladarar. 1 Lenke til kommentar
Adrian Stachnik Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Om de hadde fått satt opp flere flexiladere (7,2kw, 11kw, og 22kw) så er det lettere å dele kapasiteten på mange flere ladeplasser. Sånn sett kan man stå tilkoblet disse under hele besøket ved ikea. Billigere å etablere er de også. Så det burde vært tingen i tillegg til er par hurtigladere ved hvert varehus. 1 Lenke til kommentar
Lasse Edvardsen Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Det er snart 100.000 elbileiere i Norge (ref:)så kan godt forstå at IKEA som et varehus med mye penger investerer i denne teknologien!Kjempe bra! De trekker til seg flere kunder og får samtidig kanskje flere til å bytte til elbil? Endret 8. august 2017 av Hårek Fjernet link Lenke til kommentar
OIPNOCZW Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hurtigladere er bra det, men i tillegg ville jeg likt at der var et godt tilbud med 7.3kW ladere ved alle kjøpestentere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå