Gå til innhold

Nå bygger Ikea hurtigladere ved alle varehusene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om gjennomsnittlig ladetid er 30min og gjennomsnittlig besøk er 90min bør det i snitt være mulig å sette opp tre kontaktpunkt pr. lader og lade dem seriellt? Kanskje med et markørlys på hvert kontaktpunkt som viser hvilket punkt som er beregnet å være første ledige til å få strøm. Vil øke kapasiteten betydelig uten å påvirke effektbruk eller antallet ladere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ordinær ladepris på lading fram til fullt batteri, ikke fast tid og deretter tredobbel pris??

Da vil man få en rask utskifting av biler som lades. Og det er jo de som har nesten tomt batteri som bør få hurtiglade. Ikke de med nesten fullt. De kunne jo få muligheten til å lade via schuko?

Lenke til kommentar

Eg skulle tru at ved varehus der ein stoppar 1 - 2 timar er det mest aktuelt med flexiladar som forsyner bilen med den straummengda som ladaren i bilen kan gjere seg nytte av. Då slepp ein å passe på å stoppe ladinga før ein er klar til å køyre vidare. For den prisen ein hurtigladar kostar kan ein sette opp fleire (mange) flexiladarar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de hadde fått satt opp flere flexiladere (7,2kw, 11kw, og 22kw) så er det lettere å dele kapasiteten på mange flere ladeplasser. Sånn sett kan man stå tilkoblet disse under hele besøket ved ikea. Billigere å etablere er de også. Så det burde vært tingen i tillegg til er par hurtigladere ved hvert varehus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...