Gå til innhold

Telenor og Posten melder dataflytting til India – under strenge sikringstiltak

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert brukerne av digipost glad for :p Nå blir deres sikre post også sikker i India.

Hei Civilix!

Digipost er et lukket system på en annen infrastruktur, og blir ikke berørt av dette. Din, og min, sikkerhet er veldig viktig for oss; derfor lagrer vi data kryptert i Norge og det er kun et fåtall Digipost-ansatte i Norge som har tilgang til å administrere systemet.

Hilsen

Stefan i Digipost

• Liker 2
Lenke til kommentar

Digipost er et lukket system på en annen infrastruktur, og blir ikke berørt av dette. Din, og min, sikkerhet er veldig viktig for oss; derfor lagrer vi data kryptert i Norge og det er kun et fåtall Digipost-ansatte i Norge som har tilgang til å administrere systemet.

Noe sånt tipper jeg Posten og Telenor hadde sagt for en liten stund siden også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Outsourcing er blitt "in". Så skal Posten også skjemmes med slik outsourcing. Det holder ikke med at organisasjonen Statoil spinker og sparer altså?

Jeg kommer ikke til å skaffe meg Digipost. Bare pga. det er nok postkasser i livet fra før av.

- fysisk postkasse

- e-postkasse

- talemeldingspostkasse (har deaktivert det heldigvis)

- SMS-postkasse

- Facebook-postkasse (har valgt å ikke bli medlem der)

- Andre sosiale postkasser

- med flere postkasser jeg nødv. ikke kommer på i farten

Livene er blitt fulle av postkasser som kimer og må sjekkes døgnet rundt. Mobiltelefoner og nettbrett hører ikke hjemme på et soverom, unntatt om man benytter det som oppvåkningalarm.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...