Gå til innhold

Hjelper krigen mot terror?

OuO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OG kanskje noen hadde det fint nettopp fordi de bedrev ulovlig virkosmhet, som tyveri og salg av tyvgods?

1. Det er ingen dans på roser å være kriminell (burde ikke være det heller...)

2. Det var DU som sa de hadde det så forbanna bra i pappeskene sine fordi de fikk støtte... :ermm: mr. selvmotsigende is in the house

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at de hadde det bra, men når vi stoppet fforskjellige mennesker å forsøkte å få dem inn i minibussen slik at vi kunne intervjue dem, svarte alle at de hadde det fint nok, de trengte ikke penger, kost og losji fra oss.

Jepps, kanskje de ikke hadde så innmari lyst til å jobbe for deg og faren din? Folk liker ikke å frivillig underkaste seg de som undertrykker de. Du som hvit og rik person blir nok sett på som en stor egoist (berettiget?) og utnyttende drittsekk...

Lenke til kommentar

Nei, du nei. Men hadde jeg levd i en pappeske uten bad og kjøkken, ville jeg gjort det meste for å komme meg vekk fra det! Jeg haddde ihvertfall blitt med inn i vanen og fått litt informasjon om opplegget vårt. Tenk hvordan de landene i Afrika hjadde vært om de ikke var kolonisert? De sorte ville levd ville i stammer enda da. ÅÅÅ, så mye bedre de hadde hatt det da...

Lenke til kommentar
Nei, du nei. Men hadde jeg levd i en pappeske uten bad og kjøkken, ville jeg gjort det meste for å komme meg vekk fra det! Jeg haddde ihvertfall blitt med inn i vanen og fått litt informasjon om opplegget vårt. Tenk hvordan de landene i Afrika hjadde vært om de ikke var kolonisert? De sorte ville levd ville i stammer enda da. ÅÅÅ, så mye bedre de hadde hatt det da...

Ja, kolonistene var SÅÅÅÅÅ sympatiske!

Dessuten, nå sier du at de ville drept for en ren skjorte, istad gadd de ikke å jobbe en gang, og det er tydelig at all denne støtten ikke kan få dem ut av pappeskene...

Kan jo ha vært ditt overklasse oppsyn som avskrekket dem...

Lenke til kommentar

Kan du i det hele tatt noe om den britiske, nederlandske, franske og belgiske kolonsering av Afrka? Tydeligvis ikke. Er du klar over hvor ressurssterkt et land som Sierra Leone var før 1850, og hvor fattig det er i dag (faktisk et av verdens alle fattigste)?

Koloniherrene bygget infrastruktur, ja, men de utnyttet koloniene rått økonomisk. Den velstanden vi her i den vestlige delen av verden til daglig sitter på er er på grunn av denne utnyttelsen. Liker du det?

Hvordan kan du forøvrig si at du ville gjort alt for å komme deg ut av den pappesken? Hvordan tror du opplæring, utdanning og normer er der nede? De er ihvertfall fullstendig forskjellige fra dine - fordi nærmest alle er analfabeter. Det blri derfor umulig for deg som (er godt utdannet - virkelig?) å hevde at du enkelt ville kommet deg ut av den vanskelige situasjonen.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Nå vrir du (kanskje DERE) på alt jeg sier.

De er late nok til å ikke gidde å ta seg arbeid for å komme seg ut av pappeksene og inn i fine hybler ved plantasjen vår.

Men de ville ha stjålet, hvis det hadde lønnet seg, derfor trekker jeg sluttningnen at manne er late. De gidder ikke arbeide, men stjele, det er enklere og det er muligens med innbringende....

Kolonistene gjorde jo Afrika mer industrialisert.

Lenke til kommentar

De er late nok til å ikke gidde å ta seg arbeid for å komme seg ut av pappeksene og inn i fine hybler ved plantasjen vår.

Men de ville ha stjålet, hvis det hadde lønnet seg, derfor trekker jeg sluttningnen at manne er late. De gidder ikke arbeide, men stjele, det er enklere og det er muligens med innbringende....

Hvem er "De"?

Er dette den evinnelige "Negere er late" diskusjonen?

Si meg en ting...

Jobber du Jokke? Kan du si noe som helst om dette?

Det er ikke riktig å si at alle i afrika er latere enn oss i vesten, pokker heller, det er fælt hvor lite du vet!

Vår rikdom bygger på utnyttelse, ikke hardt arbeid, utnyttelse og flaks, flaks fordi vi i mange kriger utviklet bra våpen...

Lenke til kommentar

Mulig dette blir for personlig - hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
EDIT: Han er 15

HJELP!

15 år og erkekonservativ (grensende til reaksjonær), klasse-bevisst i ung alder, allerede opptatt av økonomi, og mener at sex før ekteskap er synd - hvor skal dette ende, jeg mener for en 15-åring?

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...