xRun Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 The Guardian: Washington gunman motivated by fake news 'Pizzagate' conspiracyCBS News: Man opens fire in restaurant targeted by anti-Clinton "PizzaGate" fake news conspiracyAl Jazeera: Man fires shots inside popular DC restaurant after arriving to self-investigate the "pizzagate" conspiracy theory.SKY News: Gunman arrested in Washington over 'Pizzagate' fake newsCNN: Police: Gun-brandishing man sought to investigate conspiracy theory [videoreportasje] - Store seriøse aktører i verdens pressekorps er enten på bærtur, eller konspirerer med hverandre, og politiet i DC er tydeligvis med på det også, alt for å skjule alvorlig kriminalitet og beskytte Clintons. Den eneste som sitter på sannheten er nok Alex Jones! Påstanden over (om den skal tas alvorlig) er så absurd at det er vanskelig å skille dette fra sinnsykdom. Og denne sinnsykdommen satte liv og helse i fare ved at en av de lettlurte gjøkene dro til stedet med våpen for å undersøke selv. Konspirasjonsteorier kan iblant minne litt om denne: https://www.youtube.com/watch?v=ub_a2t0ZfTs 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Mor Nille ere en sten! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Du vet du er dypt inni i gjøkeredet når selv Alex Jones begynner å gjøre damage control, og ber folk om å roe seg ned. https://youtu.be/pA65Upo_AEM *Finner frem popcorn* Endret 5. desember 2016 av Gavekort 4 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Tilfeldigvis er han skuespiller, i likhet med Orlando-skytteren Omar Mateen. Mateen jobbet for G4S som sikkerhetsvakt. Lenke til kommentar
clink Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 Tilfeldigvis er han skuespiller, i likhet med Orlando-skytteren Omar Mateen. Mateen jobbet for G4S som sikkerhetsvakt. Og ge-fire-ess er involvert veldig ofte i terrorsakene som viser seg å være falseflag og derfor er de kommet i søkelyset for innblanding. Google videre om du ikke tror det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Skuespiller? Focus, please. Endret 5. desember 2016 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Tilfeldigvis er han skuespiller, i likhet med Orlando-skytteren Omar Mateen. Mateen jobbet for G4S som sikkerhetsvakt. Og ge-fire-ess er involvert veldig ofte i terrorsakene som viser seg å være falseflag og derfor er de kommet i søkelyset for innblanding. Google videre om du ikke tror det. Vet du hva som nesten alltid er involvert? Karbonbaserte livsformer! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Google videre om du ikke tror det. En absolutt klassisker. Gi blaffen i bevisbyrde, be oss om å gi slipp på vår egen kildekritikk og oppsøke informasjon selv. 5 Lenke til kommentar
clink Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Google videre om du ikke tror det. En absolutt klassisker. Gi blaffen i bevisbyrde, be oss om å gi slipp på vår egen kildekritikk og oppsøke informasjon selv. https://www.google.no/search?q=false+flag+mass+shooting+g4s Terrorism and G4S: Was Orlando Another False Flag? http://www.washingtonsblog.com/2016/06/orlando_g4s.html Endret 5. desember 2016 av clink Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Google videre om du ikke tror det. En absolutt klassisker. Gi blaffen i bevisbyrde, be oss om å gi slipp på vår egen kildekritikk og oppsøke informasjon selv. https://www.google.no/search?q=false+flag+mass+shooting+g4s Jeg tror du har misforstått ordet "kilde". Og en del andre ting. Men du bidrar jo til enorm humor, så... Keep on keeping on, så lenge du ikke bryr deg om at vi ler av deg i stedet for med deg. Endret 5. desember 2016 av Shruggie 2 Lenke til kommentar
clink Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Jeg tror du har misforstått ordet "kilde". Og en del andre ting. Men du bidrar jo til enorm humor, så... Keep on keeping on, så lenge du ikke bryr deg om at vi ler av deg i stedet for med deg. Sjekk ut mine påstander først da. Endret 25. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Sjekk ut mine påstander først da. Du mener google? https://www.google.no/search?output=search&sclient=psy-ab&q=videre&btnG=&oq=&gs_l=&pbx=1&gws_rd=ssl Endret 25. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
clink Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Du mener google? https://www.google.no/search?output=search&sclient=psy-ab&q=videre&btnG=&oq=&gs_l=&pbx=1&gws_rd=ssl Nei, Google er ikke "mine påstander". Mine påstander er hva jeg har skrevet i innlegg. Tror du tolker at jeg har skrevet andre ting enn jeg faktisk har. Endret 25. desember 2016 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 -snip- Så du skjønner enda ikke alvoret som ligger i det å hevde løgn som fakta og med det fremme konspirasjonsteorier? Vel, dette er resultatet, idiotiske folk som faktisk tror på dette og som handler deretter. Om du prøver å bruke hodet ditt litt nå etter dette, skjønner du hvorfor dette er farlig og hvorfor du og andre snart må stoppe med slikt? Leste falsk nyhet om at Clinton ledet pedofilinettverk. Møtte opp væpnet til tennene for avsløre henne. 2 Lenke til kommentar
clink Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 -snip- Så du skjønner enda ikke alvoret som ligger i det å hevde løgn som fakta og med det fremme konspirasjonsteorier? Vel, dette er resultatet, idiotiske folk som faktisk tror på dette og som handler deretter. Om du prøver å bruke hodet ditt litt nå etter dette, skjønner du hvorfor dette er farlig og hvorfor du og andre snart må stoppe med slikt? Leste falsk nyhet om at Clinton ledet pedofilinettverk. Møtte opp væpnet til tennene for avsløre henne. "Fake news" er det nye "konspirasjonsteoretiker". Et bevisst konstruert begrep for å stemple de som kommer for nære sannheten...? Hvorfor dukka begrepet fake news opp som troll av eske for kun kort tid siden og nå er på alles lepper? I samme moment som Pizzagate eksploderte omkring Hillary/Clinton/Podesta-miljøet. Sikkert helt tilfeldig, ikke sant? Hadde private vanlige mennesker blitt observert med 1/100-del av det Alefantis og Pizzagate-gjengen er assosiert med nå siste ukene så hadde avisene her i Skandinavia gått fullstendig av skaftet mens pressekonferansene hadde haglet. Om "Comet Ping Pong-skytteren": https://www.youtube.com/watch?v=gj4NiqilrRg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Fordi folk begynte å pushe falske nyheter som en konspirasjon for å få Trump til makta. Du vet, folk som deg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Om "Comet Ping Pong-skytteren": Damned if you do, damned if you don't. Ockams barberkniv forteller meg at det sannsynligvis er konspirasjonsteoretikere som trenger hjelp med sin mentale helse, og ikke et enormt renkespill med flere lag som drive med svartmaling av folk som "tilfeldigvis" har litt varierende grad av psykose. Men denne Comet Ping Pong saken understreker bare at konspirasjonsteoretikere er de kontemporære terroristene. 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Av og til føles det litt som å se noen sparke inn åpne dører. Enig i mye av det som sies, trenger ikke overtales for å se poenget, og trenger ikke oppfordring til å utvise god kildekritikk. Spørsmålet er snarere hva man sammenligner med, og her slurves det mye. Enhver ting/person blir sårt utilstrekkelig om man sammenligner med himmelen, og likeledes blir det meste vidunderlig om man sammenligner med helvete. Feilkarakterisering rettferdiggjøres på de tynneste grunnlag, og politisering skaper mer problemer enn det løser.Jeg sammenligner med norsk presse. Ser definitivt poenget ditt, det går fint an å skrive om og komme med eksempler på objektivitet her og, og finne at den ikke er god nok (spesielt utenlandssaker). Jeg mener ikke at aviser skal være "100% objektive". Det er ikke mulig. Og de må gjerne støtte en side politisk. Jeg synes hvertfall at man kan forvente et nivå lik det vi har i Europa derimot. Stoler mye mer på noe som står på nrk enn cnn f.eks. Så i din mening så er CNN og InfoWars omtrent like ærlige? Ikke i det hele tatt. CNN har stort sett riktige bilder og fakta osv. InfoWars har hele saker som faktisk bare er oppdiktet. De er og åpenbart mye mer biased. Jeg nevnte dem som et skrekkeksempel, ikke som en sammenligning mot CNN. NRK og PBS i USA er ganske like. Jeg tror ikke det finnes PBS i Norge Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Om "Comet Ping Pong-skytteren": Damned if you do, damned if you don't. Det sikreste tegnet på en konspirasjonteori, uansett hva som skjer, så støtter det konspirasjonen, enten så skjer noe man skulle forvente, og det bekrefter konspirasjonen, eller så skjer det ikke, og det viser at det er en cover-up. AtW 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) "Fake news" er det nye "konspirasjonsteoretiker". Et bevisst konstruert begrep for å stemple de som kommer for nære sannheten...? Hvorfor dukka begrepet fake news opp som troll av eske for kun kort tid siden og nå er på alles lepper? I samme moment som Pizzagate eksploderte omkring Hillary/Clinton/Podesta-miljøet. Sikkert helt tilfeldig, ikke sant? Hadde private vanlige mennesker blitt observert med 1/100-del av det Alefantis og Pizzagate-gjengen er assosiert med nå siste ukene så hadde avisene her i Skandinavia gått fullstendig av skaftet mens pressekonferansene hadde haglet. Om "Comet Ping Pong-skytteren": <Propaganda piss> Akkurat det svaret jeg fryktet jeg skulle få, du har ikke bare smakt på drittkaka du har slukt hele fella med agn og snor. Du og millioner andre blir brukt i ett skitten politisk spill men ser det ikke fordi man har på seg konspiratørens briller. Dette er oppkonstruert skjønner du, skapt av mennesker med uforenelige politiske og ideologiske standpunkt og med ett så tydelig mål for øyet det blir blir komisk lett å avsløre når man i utgangspunktet er uenig med propagandamakeren, men som i ditt tilfelle viser det seg langt vanskeligere å gjennomskue om man deler deres ideologiske budskap og som i utgangspunktet håper løgnene er sanne. Det er kun disse som biter på og som blir propagandasprederne, bevisst eller ikke. En fin tommelfingerregel er at når noe virker for far fetchet til å være sant, så er det gjerne det og spesielt da det er politikk inne i bildet som her. Siden som vi ser er det utrolig hvor uanstendig langt enkelte går, slik som her ved å hevde at Hillary er leder av en pedoring?? Smak litt på den og reflekter litt for deg selv helt uten youtube, uten videre påvirkningen ifra disse kynistene tror jeg du gjennomskuer det hele for hva det er du også, det er i høyeste grad mulig fordi vi andre har allerede gjort det. Endret 6. desember 2016 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå