Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Husqvarna 610 TE?

steinrawr

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg sniffer litt på en vinter/morro-sykkel som kan brukes til både vinterpendling og offroad klubbkjøring ol. på bane. 

Jeg har blant annet kommet over en Husqvarna 610 TE 2001-modell som for 15t siden hadde en motoroverhaling. Jeg vet foreløpig ikke så mye om sykkelen, men prisen er ganske lav, så det er rimelig å anta at det kan være noe suspekt med den. Et kjent problem med mange av husqvarnas sykler er "timing-chain" som må byttes ofte. 

Er det noen som sitter på erfaringer eller kjente problemer med denne sykkelen? Evt. om du vet om alternative sykler som kan egne seg til dette, så blir tips mottatt med takk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke erfaring med akkurat denne, men generelt sett så må man regne med endel vedlikehold på slike type sykler.

Mere hester/moment = oftere oljeskift, stempelskift etc

Har ikke disse kicken på "feil" side? I så fall hadde ihvertfall jeg slitt med å sparke den igang :p

Edit: Jeg har en 04 Yamaha wr450, å kan anbefale det. Går litt dårligere, men mye snillere serviceintervaller

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Ikke erfaring med akkurat denne, men generelt sett så må man regne med endel vedlikehold på slike type sykler.

Mere hester/moment = oftere oljeskift, stempelskift etc

Har ikke disse kicken på "feil" side? I så fall hadde ihvertfall jeg slitt med å sparke den igang :p

Edit: Jeg har en 04 Yamaha wr450, å kan anbefale det. Går litt dårligere, men mye snillere serviceintervaller

Generelt vedlikehold som oljeskift, filter, drev, kjeder ol. er null problem for meg. Stempel er litt mer terskel, men jeg kan få kompetent hjelp av folk som kan det hvis jeg må.

Denne er en "E"-modell, med el-start :)

Skal definitivt skjekke wr450. 600cc er en del hester på bakhjulet på glatte vinterveier når sykkelen er så lett som den er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...