Redaksjonen. Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Bidragsyter Øystein Noreng tar for seg norsk samferdselspolitikk.«Noen miljøpolitikere kan mistenkes for å ville at Norge skal havne i en bakevje» Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det går åpenbart et skille på miljøsiden mellom de som bekjenner seg til 'grønn vekst' og de som foretrekker 'nullvekst'. Sistnevnte later til å mene at all forbruk er et onde og jeg får ofte det inntrykk at de er mot overgangen fra fossilbil til elbil fordi de helst ikke vil at folk skal bruke energi på reise i det hele tatt.. Det store problemet med den tankegangen er at du i praksis nekter folk økonomisk fremgang. 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det går åpenbart et skille på miljøsiden mellom de som bekjenner seg til 'grønn vekst' og de som foretrekker 'nullvekst'. Sistnevnte later til å mene at all forbruk er et onde og jeg får ofte det inntrykk at de er mot overgangen fra fossilbil til elbil fordi de helst ikke vil at folk skal bruke energi på reise i det hele tatt.. Det store problemet med den tankegangen er at du i praksis nekter folk økonomisk fremgang. Vi skal ikke reise. vi skal kontrolleres, og det er lettest, om vi aller helst kun jobber eller sitter hjemme . Da vet de hvor vi er. Kan vi reise, så skal vi registreres, via bl. a bomsystemer, som promoteres som penger til vei..enda vi betaler mer enn nok..flere ganger enn nok, fra før. Lenke til kommentar
Gunnar Strøm Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Interessant lesing. Men er det noen som mangler helhetlig tenking er det miljøfolket. jeg bor i Moss, og pr i dag er det mer praktisk for meg å kjøre bil til Malmø. Når jeg summerer tid for å komme gjennom Oslo, tid til parkering og nødvendig tid for å komme gjennom systemet på Gardermoen, flytid,og ventetid på bagasje og tilpassing for neste transportmiddel, ja da har det gått 5 timer som er en behagelig kjøretid til Malmø. Forstår ikke at ikke miljøfolket tvinger fram at Avinor overtar Rygge Lufthavn. Kortere kjøring for alle syd i Oslo,Østfold og deler av Buskerud. Kortere flytur ut i Europa. Nei miljøfolket ser aldri helhetlige løsninger for å redusere CO2 og andere miljøgasser. 2 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 En evigvarende innvandring, til tider fullstendig ukontrollert, vil medføre behov for saftige investeringer på infrastrukturen. Å sabotere utbygging av Gardermoen er ekstremt kortsiktig tankegang. Men når har politikerne tenkt lengre enn fire år? Jeg er absolutt for miljøvern, men fantastene som iherdig prøver å sabotere enhver investering på infrastruktur som veier og flyplasser, ødelegger både for Norges framtid og gjør at de som nekter å tro på sannheten om global oppvarming får blod på tann. 1 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Det går åpenbart et skille på miljøsiden mellom de som bekjenner seg til 'grønn vekst' og de som foretrekker 'nullvekst'. Sistnevnte later til å mene at all forbruk er et onde og jeg får ofte det inntrykk at de er mot overgangen fra fossilbil til elbil fordi de helst ikke vil at folk skal bruke energi på reise i det hele tatt.. Det store problemet med den tankegangen er at du i praksis nekter folk økonomisk fremgang. Hvilken eller hvilke miljøorganisasjoner mener at alt forbruk er av det onde of helst ikke vil at vi skal bruke energi på reise i det hele tatt? Har du kommet i skade for å tillegge miljøvernere meninger de ikke har? Pål Jensen Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 (endret) Dette gjelder jo strengt tatt hele den korrupte norske stat, hva er egentlig nyheten her? At noen har oppdaget at alle er udugelige? Det kunne jeg ha fortalt de for lenge siden. Dette gjelder alle slike miljøfriker at de gjør mest mulig for å sabotere og tror at de redder verden eller noe sånt, begynner å bli mektig lei alt dette, hadde vi levd langt tilbake i tid hadde de vært brent på bålet, burde kanskje gjeninnført den metoden. Endret 27. november 2016 av meg0709 Lenke til kommentar
Edmund Knutsen Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Flere tanker slår meg når jeg leser denne interessante artikkelen: Hvorfor fokusere på tog Oslo-Gøteborg? Er det varer som produseres i Oslo som trenger kjøres på bil til havna i Gøteborg? Hvorfor skal Oslo bystyre bestemme over utbygging på Gardermoen? Mange fra hele Norge tvinges til å reise via Gardermoen uten at de skal til Oslo. Eksempel: De fleste forbindelsene fra Trondheim til Nord-Norge er via Gardermoen. Hvor er balansegangen mellom å heller kjøre flere direkte fly enn å sende "alt" via Gardermoen? Også mot utlandet vil det på ett eller annet tidspunkt være optimalt med flere direkte fly fra andre steder enn Gardermoen. Ang utbygging: Gatwick utenfor London har 52 mill passasjerer pr år på EN rullebane. Vet at vi har litt mer snø på Gardermoen, men TO rullebaner burde holde en stund (ca 25 mill passasjerer i dag). Vet noen om hvor stor andel av trafikken over Gardermoen er transitt? Det begynner å bli 10 år siden Deutsche Bahn utredet og fant at det var lønnsomt med lyntog på strekningen Trondheim-Oslo. Dersom folkeveksten fortsetter vil vel dette bare bli mer og mer lønnsomt? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Brenne mennesker for å øke drivhuseffekten? Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Dette gjelder jo strengt tatt hele den korrupte norske stat, hva er egentlig nyheten her? At noen har oppdaget at alle er udugelige? Det kunne jeg ha fortalt de for lenge siden. Dette gjelder alle slike miljøfriker at de gjør mest mulig for å sabotere og tror at de redder verden eller noe sånt, begynner å bli mektig lei alt dette, hadde vi levd langt tilbake i tid hadde de vært brent på bålet, burde kanskje gjeninnført den metoden. Fanatiske antimiljøvernere er så søte når de blir sinte. Pål Jensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå