baldviking Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg tenker på programmer som omgår kopisperren på spill slik at vi kan legge dem over på harddisken og installere derfra. Er de lovlige? I fall ikke - kan vi kreve ny CD fra spillprodusenten om vi får riper et.c i den originale...? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Edit: Why oh why... Delete-knappen er sterkt savnet til tider ja Endret 29. november 2003 av Blib Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ser ikke noe problem i å f.eks bruke daemon tools... hvorfor skulle det være noe galt med det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du omgår jo ikke kopisperren. Som regel får du bare beskjed om å sette inn cd'en når du skal starte spillet Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Kan ikke se hva som skulle vært gale med det, nei... Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Du omgår jo ikke kopisperren. Som regel får du bare beskjed om å sette inn cd'en når du skal starte spillet Jeg vet ikke hvordan daemon tools fungerer, men med Virtual drive installerer jeg fra en virtuell CD-ROM som befinner seg på harddisken. Jeg får beskjed om å sette inn CD'en når jeg skal starte spillet, men CD'en jeg setter i er ikke en virkelig CD, bare en som ligger på harddisken. Den virkelige CD'en kan jeg da legge pent til side slik at den ikke får riper, eller også gi den videre til andre...derfor jeg lurte på om slike program er lovlige. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Akkurat slik som Daemon Tools. Dette vil ikke funke med visse typer beskyttelse på cden, dog. Eksempelvis TAGES, Starforce3 etc. Jeg vet ikke hvilke spill du har prøvd, men de fleste nyere, beskyttede spill vil du ikke trivielt kunne gjøre dette med. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Det siste spillet jeg la inn slik var BF 1942, men siden jeg sluttet å spille det har jeg ikke installert alle patchene. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Hvis man har lov til å lage kopier til eget bruk, så må man vel også få lov til å lage en virtuell kopi? Sålenge du ikke deler den med andre, så skal vel ikke det være et problem. Endret 30. november 2003 av MemorX Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 for å ta det siste poenget litt ekstra grundig, så er mi tolking av lov om opphavsrett §39g,h og i at du kan gjer kva du vil med eit program så lenge du er rettsmessig eigar, altså, så lenge du har kjøpt spelet på butikken eller nettbutikken trur eg at du skal ha lov etter lova til å kopiere så mykje du vil til eige forbruk, synest dei skulle få inn noko som sa at det ikkje var lov å hindre kopiering til eige bruk for eg er lei alt rotet for å få meg ein sikkerheitskopi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå