Gå til innhold

Virtual drives

baldviking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du omgår jo ikke kopisperren. Som regel får du bare beskjed om å sette inn cd'en når du skal starte spillet

Jeg vet ikke hvordan daemon tools fungerer, men med Virtual drive installerer jeg fra en virtuell CD-ROM som befinner seg på harddisken. Jeg får beskjed om å sette inn CD'en når jeg skal starte spillet, men CD'en jeg setter i er ikke en virkelig CD, bare en som ligger på harddisken. Den virkelige CD'en kan jeg da legge pent til side slik at den ikke får riper, eller også gi den videre til andre...derfor jeg lurte på om slike program er lovlige.

Lenke til kommentar

Akkurat slik som Daemon Tools.

Dette vil ikke funke med visse typer beskyttelse på cden, dog. Eksempelvis TAGES, Starforce3 etc.

Jeg vet ikke hvilke spill du har prøvd, men de fleste nyere, beskyttede spill vil du ikke trivielt kunne gjøre dette med.

Lenke til kommentar

for å ta det siste poenget litt ekstra grundig, så er mi tolking av lov om opphavsrett §39g,h og i at du kan gjer kva du vil med eit program så lenge du er rettsmessig eigar, altså, så lenge du har kjøpt spelet på butikken eller nettbutikken trur eg at du skal ha lov etter lova til å kopiere så mykje du vil til eige forbruk, synest dei skulle få inn noko som sa at det ikkje var lov å hindre kopiering til eige bruk for eg er lei alt rotet for å få meg ein sikkerheitskopi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...