Simoa Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hei. Håper det kommer et godt tilbud på en gamer pc hos Elkjøp ipå fredag, men er er interessert i å ha to stk. SSD-disker. Har kikka på denne her bla. http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGB1MEQ021/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc Jeg veit at det beste hadde nok vært å bygge sjøl, men føler meg ikke stø nok. Hvordan ser man hvor mange SSD-disker man kan installere og hva slags type SSD-disk det er?. Er det veldig enkelt å montere en ekstra SSD, eller må man ut med mange deler? Hilsen en amatør Lenke til kommentar
C64C Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Det står vel: S-ATA (Total) 4 S-ATA (Ledig) 2 Da er det to ledige porter. Endret 23. november 2016 av C64C Lenke til kommentar
Simoa Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Det står vel: S-ATA (Total) 4 S-ATA (Ledig) 2 Da er det to ledige porter.O så det betyr at der ikke er M.2 SSD Ok takk, så det betyr at det ikke er M.2 SSD. Det jeg trenger av kabler er en S-ATA og en strømkabel da, eller? Satse på at det ikke er så vrient å montere;) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det står vel: S-ATA (Total) 4 S-ATA (Ledig) 2 Da er det to ledige porter.O så det betyr at der ikke er M.2 SSD Ok takk, så det betyr at det ikke er M.2 SSD. Det jeg trenger av kabler er en S-ATA og en strømkabel da, eller? Satse på at det ikke er så vrient å montere;) Montering er veldig enkelt, strømkabel gjetter jeg det er ledig inni maskinen, hvis ikke kan du kjøpe en y-splitter. Du vil også trenge en sata-kabel til hver ssd. Hvis ikke du finner ledig plass til ssd'ene kan du i verste fall bare teipe de fast. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 PCen har jo SSD, sannsynligvis er operativsystem og programvare installert på den. Kva skal du med 2 SSDer til? Å bruke SSD til lagring er bortkastede penger. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 sitter en SSD til os og programmer og er jo en 2TB lagringdisk i den så ja å sette inn flere for lagring er bortkastede penger som Dragavon sier Lenke til kommentar
Simoa Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 sitter en SSD til os og programmer og er jo en 2TB lagringdisk i den så ja å sette inn flere for lagring er bortkastede penger som Dragavon sier Ok, takk for svar. Skal buke den til Prepar3d(flysimulator). Anbefales å kjøre det på en annen disk enn hva operativsystemet er installert på. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hvis ikke du finner ledig plass til ssd'ene kan du i verste fall bare teipe de fast. Motsatt. Hvis du ikke har tosidig teip så kan du i verste fall sette den inn i en ledig plass Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) sitter en SSD til os og programmer og er jo en 2TB lagringdisk i den så ja å sette inn flere for lagring er bortkastede penger som Dragavon sier Ok, takk for svar. Skal buke den til Prepar3d(flysimulator). Anbefales å kjøre det på en annen disk enn hva operativsystemet er installert på. denne da kansje ? http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGB1MEQ020/acer-predator-g6-710-stasjonar-gaming-pc , og sette inn en ssd til ? men ja går fint ann å bruke vanlig hdd til prepar3d Endret 24. november 2016 av Exiztzor Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Akkurat den er grei, men snakker de da om en annen snurredisk, eller SSD? For eg tviler sterkt på at det er noe særlig å hente med en dedikert SSD til spillet når det allerede er en SSD i PCen så lenge den SSDen er stor nok. Men for all del, en 120GB SSD til spillet kan du får for under 500kr. Lenke til kommentar
Simoa Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Ok, trur det var mest for at det av og til blei litt krøll med os på samme disk som spillet. http://www.avsim.com/topic/486612-is-it-best-to-have-a-separate-ssd-for-p3d/ Da får vi se, men satse på at til og med jeg greier å installere en disk til da Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det tror jeg er bare tull, ville ikke tatt imot tips fra den brukeren.Han går kanskje utifra at du har en vanlig harddisk som OS-disk, og en ekstra ssd, isåfall bør du selvsagt installere på ssden. Men poenget med ssd er jo å bruke den som os-disk.Bare installer windows og simulatoren på ssden, det vil fungere fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå