ilpostino Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Via jobben har jeg kjøpt to bærbare datamaskiner som jeg har installert Windows 10 på. For å spare tid neste gang maskinene skal reinstalleres kan jeg tenke meg å klone harddiskene. Jeg har en eldre utgave av Norton Ghost men jeg regner ikke med den er brukanes på Windows 10. Noen tips? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Min favoritt er Clonezilla. Jeg vet at den sansynligvis ikke er det kjappeste alternativet og heller ikke det mest brukervennlige (regner med mange føler de må ha et windows-liknende brukergrensesnitt). Den har så vidt jeg vet ikke støtte for inkrementell backup, og jeg har ikke testa den mot gpt partisjoner så der kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg har faktisk ennå til gode å oppleve at den svikter Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg har brukt Paragon i flere år og den har ikke feilet meg enda. Du får Paragon Backup & Recovery 14 gratis og den har mange flotte funksjoner. Bruker den via bootable USB stick som regel. Støtter MBR og GPT disker pluss Linux partisjoner Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 UEFI gjør det nok til for mye slit å lage en boot-disk med ghost, men bortsett fra det er det ikke noe problem å bruke gamle ghost den dag i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå