Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HASTER: Innbrudd i bil / forsikring hjelp

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen knuste bakruta til den nye bilen i sverige og stjal macbook og andre verdisaker (over 10 000kr).

Når jeg fyller ut skademelding hos gjensidige, så kommer spørsmålet, hvem som kjørte. 

Spørsmålet mitt er: er det noen forskjell med tanke erstatning, hvem som kjørte bilen? Om det er eier, eller kona/barn ? 

Takk 

Endret av FutureTalkshowHost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å holde seg ærlig? det svarer seg alltid.. 

Og det vil jeg tro man er når man skriver at bilen sto parkert... :-)

Tja det er jo greit å fylle ut dokumentet skikkelig, ber det spesifikt om sjåfør så fører en det opp og tenker ikke på hvilken sjåfør som gir best utbetaling.. 

Kjenner ikke godt til dokumentet(heldigvis) så usikker på om en kan velge å skrive sjåfør eller parkert, om sistnevnte er det jo åpenbart og tråden er unødvendig. 

Lenke til kommentar

Ja, den sto så klart parkert foran en Mcdonalds... Jeg kjørte halve veien, og eieren kjørte halve. Der vi parkerte var hvor vi skiftet på å kjøre....

jeg tenkte bare på om man risikerer å miste støtte fra forsikring om eieren ikke kjørte selv...

bilforsikring følger bilen, ikke sjåfør. 

eneste trøbbel jeg kan se er om den er tegnet for sjåfører over X antall år og du er under X i alder.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den sto så klart parkert foran en Mcdonalds... Jeg kjørte halve veien, og eieren kjørte halve. Der vi parkerte var hvor vi skiftet på å kjøre....

jeg tenkte bare på om man risikerer å miste støtte fra forsikring om eieren ikke kjørte selv...

Kan ikke forstå at spørsmålet er relevant for et tyveri. Om det hadde vært en kollisjon så hadde det vært noe annet. Er du sikker på at det skal fylles ut en slik skademelding for dette? Det er vel ikke en tradisjonell skademelding det er snakk om? Det tviler jeg på er rett å benytte. Dette er jo hærverk/tyveri, og går ikke under skadedelen av forsikringen, men tyveridelen. Jeg ville bare ringt inn skaden, jeg tviler sterkt på at noen vil spørre om hvem som hadde kjørt bilen. For det er jo ingen som kjører bilen, i skadetidspunket...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at spørsmålet er relevant for et tyveri. Om det hadde vært en kollisjon så hadde det vært noe annet. Er du sikker på at det skal fylles ut en slik skademelding for dette? Det er vel ikke en tradisjonell skademelding det er snakk om? Det tviler jeg på er rett å benytte. Dette er jo hærverk/tyveri, og går ikke under skadedelen av forsikringen, men tyveridelen. Jeg ville bare ringt inn skaden, jeg tviler sterkt på at noen vil spørre om hvem som hadde kjørt bilen. For det er jo ingen som kjører bilen, i skadetidspunket...

Enig i det. Føler bare det blir så tungvint og beskrive alt som skjedde og tatt via tlf..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...