pgeonge Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 HeiNå som NTNU har innført 3 forsøk på hver eksamen fra og med høst 2016 så bare lurte jeg på noe.Jeg har 1 fag fra første året som er bestått (karakter D), jeg vil gjerne forbedre den. Jeg meldte meg opp til den i august, men hadde ganske tunge fag dette semesteret (går nå 4. året) og jeg fikk ikke tid til å lese noe i det faget, men jeg er fortsatt registrert til å ta den eksamenen. Siden jeg tilsynelatende har 3 forsøk i alle fag fra nå av, kan jeg, hvis jeg stryker denne eksamen nå til høst ta den opp igjen som en konte eksamen til neste august (2017), og hvis jeg gjør det bedre enn en D få beholde det?Eller får jeg ikke lov til å gå opp til konten siden faget er bestått? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hei Nå som NTNU har innført 3 forsøk på hver eksamen fra og med høst 2016 så bare lurte jeg på noe. Jeg har 1 fag fra første året som er bestått (karakter D), jeg vil gjerne forbedre den. Jeg meldte meg opp til den i august, men hadde ganske tunge fag dette semesteret (går nå 4. året) og jeg fikk ikke tid til å lese noe i det faget, men jeg er fortsatt registrert til å ta den eksamenen. Siden jeg tilsynelatende har 3 forsøk i alle fag fra nå av, kan jeg, hvis jeg stryker denne eksamen nå til høst ta den opp igjen som en konte eksamen til neste august (2017), og hvis jeg gjør det bedre enn en D få beholde det? Eller får jeg ikke lov til å gå opp til konten siden faget er bestått? Siden det er nye regler, vil jeg anbefale deg å ta det opp med eksamenskontoret for å unngå misforståelser. Lykke til! Lenke til kommentar
Visum Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Alle forsøk nullstilles fra høsten 2016, og deretter har hver student 3 forsøk pr emne. Lenke til kommentar
signii Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det personen over sier stemmer, du har nå tre (nye) forsøk på å ta en eksamen i et emne. Men du har ikke rett på kont når du har bestått emnet tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå