Mastiff Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Jeg må bytte svinghjul på fruens Golf før jeg selger den, men hvor lønner det seg å ta selve svinghjulet fra? Jeg har sett på Skruvat og bildeler.no, og Skruvat er billigere, med 5000. Men det er vel bare svinghjulet, og ikke kløtsjene, antar jeg. Jeg kan jo gå på eBay og snuse, men føler meg litt tryggere ved å bestille her i Norge... Edit: Selv om denne var veldig fristende! http://www.ebay.co.uk/itm/New-SACHS-Vw-Golf-Mk5-Mk6-Plus-1-6-1-9-2-0-TDI-Dual-Mass-Flywheel-Clutch-Kit-/131988184931?hash=item1ebb1bdf63:g:KM4AAMXQQQZRywkv Endret 23. november 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Rexbo.eu har jeg handlet hos flere ganger. Tar halvannen til 2 uker fra bestilling til de ligger på posten. Der har de både billigvarer og merkevarer. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Det er i meste laget, dessverre. Jeg trenger det senest mandag om to uker. Men jeg begynner å lure på om prisen på Skruvat kan være med clutcher, altså et helt sett, for jeg finner ikke clutchene noe sted der. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg ville vært skeptisk med skruvat, om ikke det er merkevare. Jeg har kjøpt div slitedeler der, diverse løpehjul / strammehjul, ting de ikke hadde flere varianter av. Det var så elendig kvalitet og delene ville ikke passet uten å modifisere bolter og skiver betydelig. Det er nå 4 måneder siden, og jeg har fremdeles ikke fått svar på reklamasjonen. Ikke annet enn beklagelser på at de har det veldig travelt, og er takknemlig for min tålmodighet... Så reklamasjon fungerer ikke i praksis, iallfall ikke om du trenger å få en kjapp løsning på det. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Det hørtes ikke bra ut. Jeg har handlet mange ganger hos dem, og jeg har aldri hatt problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg gidder ikke hisse meg så mye over det, men etter 4 purringer, alle med samme dølle svaret, så gidder jeg ikke gjøre mer utav det. Det er under en tusenlapp det er snakk om. Men de har mistet meg som kunde, det er sikkert. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Vil iallfall anbefale å holde deg unna delespesialisten.no. Har meget dårlig erfaring fra dem Lenke til kommentar
Selle Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Den E-bay linken din er til manuell, ikke dsg. Har selv brukt eurodel.no i det siste, har vert fornøyd med dem, men har ikke hatt behovd for å reklamere på noe, så vet ikke hvordan de håndterer det. Alt jeg har bestilt har kommet innen en uke Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Du har helt rett, jeg oppdaget det sent i går kveld, jeg skrev det bare ikke her... Men det virker faktisk som om det er vrient å få tak i kløtsjen, at bare svinghjulet er greit tilgjengelig. Er det ikke meningen at man skal bytte hele greia når man først åpner det? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hva som er korrekt vet jeg ikke, men jeg hadde ikke byttet bare svinghjul av den enkle grunnen at det er veldig enkelt å bytte clutchene når girkasse først er ute, men det er mye jobb å få ut kassa Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Godt poeng. Men jeg er redd for at de koster ufyselig mye, iallfall hvis jeg må ha originale kløtsjer. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg kjøpte bremseskiver og klosser samt noen andre småting her: reservedeler24.co.no La inn ordre 4.11 (fredag). Sendt fra Tyskland 7.11 (mandag). Ankom postkontoret: 14.11 (mandag). Har ikke gjort noe retur, eller vært i kontakt med de på noen måte. Bestilte bremseskiver, monteringssett, klosser, 2xskiltlys (ikke bare pæra, men holderen også), 4 glødeplugger, luftfilterinnsats, oljefilterinnsats. Dette for samme pris som den billigste norske skulle ha for bare skiver og klosser. Moms betaler du på posten når du henter pakken. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Ikke verst! Får ta en titt inn på nettsiden der, da. Takk! Lenke til kommentar
Selle Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Hvilken motor og årsmodel er det? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 1.9TDI 2006, så sekstrinns kasse, ikke sju. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 https://eurodel.no/catalog/#brand:121/year:2006/fuel:2/model:4991/modification:17484/firstLevel:100050/secondLevel:100051/detail:602000200_6/tab:1 Den kanskje? Står ikke om det er til 6 eller 7 trins, men ellers ser det ut til å stemme Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Det er faktisk godt mulig, ja. Takk! Jeg får ta en snus på den der og snakke med han som skal montere det for meg. Jeg må høre om han har spesialverktøyet, ellers må jeg vel på verksted for den greia. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg ville vært skeptisk med skruvat, om ikke det er merkevare. Jeg har kjøpt div slitedeler der, diverse løpehjul / strammehjul, ting de ikke hadde flere varianter av. Det var så elendig kvalitet og delene ville ikke passet uten å modifisere bolter og skiver betydelig. Det er nå 4 måneder siden, og jeg har fremdeles ikke fått svar på reklamasjonen. Ikke annet enn beklagelser på at de har det veldig travelt, og er takknemlig for min tålmodighet... Så reklamasjon fungerer ikke i praksis, iallfall ikke om du trenger å få en kjapp løsning på det. Jeg har bare positive erfaringer med Skruvat. Alt jeg har bestilt derfra har kommet fra kjente merker som Febi Bilstein og Lensjöförs. Har opplevd å få en feil ABS-sensor derfra engang, men da var ikke reklamasjon noe som helst problem. Men husk at de sender med PostNord, og de kan være litt vanskelige. Lenke til kommentar
joka Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 eurodel.no har faspris på frakt... 89 kr uansett vekt og størrelse... det trengs ikke spesialverktøy for å bytte clutcher på en dsg-kasse Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Aha, det var jo bra! Men det vet sikkert mekanikeren min. Jeg får sende dem chassisnummeret mitt, så antar jeg at de kan finne ut av om den virkelig passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå