Gå til innhold

Formiddagstur...

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser med stor interesse det du skriver her-bildene er av mindre interesse, men brukbare utgangspunkt for bearbeiding. Jeg vet at ditt kamera har 42 Mpx og gir store RAW filer, enda større hvis du går via TIFF filer. Jeg har deltatt litt lenger på foto.no enn på tek.no. Der blir filene redusert til maksimum 1280x1024 og 350kb. Jeg reduserer derfor før jeg legger inn bildene og mener jeg har bedre kontroll på skarphet på denne måten. Dette er noe jeg har tatt med meg fra foto.no og som jeg muligens må endre på. Jeg har ikke deltatt på noe forum for slikt. Jeg skal ikke gå videre på dette da det sikkert hører hjemme et annet sted enn på bildekritikken. Ha en fin kveld/natt. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Velger meg V3 der jeg hvis du skal redigere ville tatt et kutt oppe og nede for litt mer luft mellom diagonalutgang og hjørne.

Litt overasket over at det ikke ble mer frys på vannet med ISO 400 og 1/500 sekund lukkertid.

Jeg gjorde som Gunnar på pbase portfolioen min tidligere - la bildene i 350 kb før opplasting, men har slutta med det da jeg synes bildene stort sett kommer brukbart opp på de 4 sidene jeg bruker nå - med svært få unntak.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Takker for hyggelige , positive og konstruktive kommentarer - Gunnar , Helene , Albert og Roar !!!!

Jeg skjønne at det er ting vedrørende filstørrelsereduksjon jeg ikke helt har taket på

Har forstått det slik at maksgrensen er på 5 mb for bilder som skal lastes opp på billedkritikken ,

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Takker for hyggelige , positive og konstruktive kommentarer - Gunnar , Helene , Albert og Roar !!!!

Jeg skjønne at det er ting vedrørende filstørrelsereduksjon jeg ikke helt har taket på

Har forstått det slik at maksgrensen er på 5 mb for bilder som skal lastes opp på billedkritikken ,

Mvh

Alec

Hei, Alec.

Det er mange måter å redusere bildestørrelsen på, naturligvis.

Jeg er ikke spesialist på området ,men en grei metode er å bruke "Endre størrelse" i Windowsprogrammet Paint, - det er en enkel metode, og gir ikke artefakter som pikselering eller "løkringer".

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...