abrj Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har satt opp MySQL 4.0 på en av mine windowsmaskiner for å teste litt, jeg kjører Windows 2000... Installasjonen går greit, men når det kommer til det at jeg skal lage databaser gjennom WinMYSQLadmin programmet så får jeg ikke til det... de eneste jeg kan gjøre er å velge å "flush" noen ting. Når jeg prøver å koble til med MySQL Control Center får jeg bare feilmelding. Er det noen som har noen ide om hva som er galt? Å installere Linux er ikke et alternativ. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Sett deg ned med instruksjonsfila og lær deg å jobbe mot databaseservern gjennom kommandolinje Det er ikke så vanskelig. Spec ikke hvis du kan sql fra før Lenke til kommentar
abrj Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 er litt tillhenger av "klikk og lim", sånn sett er Access og sånt noe lettere... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du kan gjøre det enkelt... 1. Gå inn i "data" mappen hvor mysql er installert (hos meg C:\Apache\mysql\data\ 2. Lag en ny mappe med navnet på databasen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå