Betong Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Har spilt inn en makro for å kopiere D11:D27 fra arket Sikteanalyse til Ark1: Sub Overføring_til_samleark() ' ' Overføring_til_samleark Makro ' Overfører data til et samleark ' ' Range("D11:D27").Select Selection.Copy Sheets("Ark1").Select Range("A1").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False End Sub Dette fungerer, men jeg ønsker at neste gang jeg trykker på knappen "Overfør", skal cellene kopieres til første ledige kolonne. Ikke kolonne A. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Siste brukte kolonne i rad 1 kan du finne slik: With Worksheets("Ark1") SisteKolonne = .Cells(1, .Columns.Count).End(xlToLeft).Column End With SisteKolonne vil gi 1 for A, 2 for B osv. Det blir da enklere for deg å bytte: Range("A1").Select med: Cells(1, SisteKolonne+1).Select Endret 23. november 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
Betong Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Siste brukte kolonne i rad 1 kan du finne slik: With Worksheets("Ark1") SisteKolonne = .Cells(1, .Columns.Count).End(xlToLeft).Column End With SisteKolonne vil gi 1 for A, 2 for B osv. Det blir da enklere for deg å bytte: Range("A1").Select med: Cells(1, SisteKolonne+1).Select Jippi, dette fungerer! Min første makro Takk for hjelpen Endret 23. november 2016 av Betong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå