Gå til innhold

Lyd på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Har litt lyst og ha noe annet enn en liten midi fil eller en kort wav. fil..

Finnes det ikke noe som kan omkode musikk til et format som tar liten plass, trenger ikke være enorm kvalitet, men slik at man kan høre litt mer en 3 sekund iallefall:)

Real audio, aiff, au går jo an og bruke.. noe som er brukbart, og som bruker lite plass? finnes det da omformingsprogrammer fra mp3 eller wav?

Finnes det skript som kan kjøre små lydfiler, litt større e.l?

Takk hvis noen gidder å svare...

star*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musikk på websider er :thumbdown:

men om du absolutt vil er flash et bra alternativ.

Mulig at vi må starte Anti Music Force i tillegg til UFC :D

Star: told ya so. Jobber hardt med å få tak i kameraten min... Driver med manuell brute force på hjemmesiden hans (har glemt passordet)

Lenke til kommentar

Det går ikke an å si at lyd på web er fælt.

F.eks. så er jo halve vitsen med at et undergrunnsband har websider, er jo at det skal være mulig å få høre musikken deres. Men jeg mener helt klart at - på bandsider eller ikke - så bør musikken ikke starte automatisk, men ved at man trykker på play e.l.

Flash er vel et greit alternativ, men jeg liker absolutt ikke koden som den spyr ut...

Jeg bruker et program som jeg fikk gratis, 3D Flash Animator, og når jeg legger ut flash på noen sider, er det den eneste grunnen til at jeg ikke får siden w3-validert..

[off topic]

Har litt lyst og ha noe annet enn en liten midi fil eller en kort wav. fil..
Legg merke til bruken av ordet annet...
[/off topic]

Mulig at jeg driter meg ut nå, men jeg ser ikke noe feil i bruken av "annet", men derimot av "og"-en, som skulle vært byttet ut med "til å".

Endret av zZzZz
Lenke til kommentar
Musikk bør finnes som seperate downloads i mp3-format, aldri "integrert" i websiden. Om man absolutt må ha musikk, bør den ikke begynne automatisk.. som alle (vel, ikke alle, men de fornuftige) sier, musikk i websider = alt+f4 / høyreklikk + L-gesture.

Helt enig. Og om du i tillegg har Winampen svivende i bakgrunnen, blir det jo bare enda verre. Som regel er ikke stopp knappen det største ikonet på websiden heller, og da er det faktisk raskere å lokaliere X-en oppe i nettleser vinduet. Og som oftest er det alternativet jeg velger.

Skal det være for en side som har et band bør de ha en egen musikksekjson der en kan laste ned filene, som psilocybe sier.

Lenke til kommentar
Musikk bør finnes som seperate downloads i mp3-format, aldri "integrert" i websiden. Om man absolutt må ha musikk, bør den ikke begynne automatisk.. som alle (vel, ikke alle, men de fornuftige) sier, musikk i websider = alt+f4 / høyreklikk + L-gesture.

Helt enig. Og om du i tillegg har Winampen svivende i bakgrunnen, blir det jo bare enda verre. Som regel er ikke stopp knappen det største ikonet på websiden heller, og da er det faktisk raskere å lokaliere X-en oppe i nettleser vinduet. Og som oftest er det alternativet jeg velger.

Skal det være for en side som har et band bør de ha en egen musikksekjson der en kan laste ned filene, som psilocybe sier.

heelt enig.

off-topic, men bruker iTunes i stedenfor da, men same sak. det er grusomt irriterende. en må få velge om man vil høre musikken selv. musikk på en side som ikke handler om musikk, men bare har det med fordi det er "kult" er uten tvil en sak for AMF! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...