Kurt Lekanger Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Ny merking: Slik kan du vite om minnekortet i mobilen er raskt nok til å kjøre apper fra Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Denne merkingen vil også være interessant for de som bruker slike kort i Raspberry Pi eller andre små datamaskiner. Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Det skulle ha hver muligheter for det i alle utgaver av Android! Slik at de som bruker endre utgaver også fikk den muligheten! De fleste som bruker Android bruker eldre utgave! De fleste bruker en utgave av Android 4! Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Det er slett ikke alle leverandører av mobiltelefoner som har valgt å slå på denne funksjonen i Android 6.0/7.0, antakelig fordi folk da vil kjøpe en rimeligere utgave av telefonen (16/32GB versjon) for så å kjøpe et 64GB minnekort og utvide minnekapasiteten den veien. Samsung er en av disse. Selv har jeg en Motorola med Android 6 med adoptable storage. Telefonen hadde kun 16GB lagringsminne men etter at jeg satt i et 64GB SD kort fikk jeg ca 74GB tilgjengelig minne. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Etter å ha testet adaptable storage på en Moto G3 (8GB) og en Xperia Z3C (16GB) så anser jeg dette som en tungvindt nødløsning. Sony testet ut dette på Concept for Z3, og endte opp med å sperre denne funksjonen i normale Android 6.0-utgaver. Selv oppegående brukere krevde mye ekstra support da de skulle bruke adaptable storage. Jeg endte opp med å kjøpe ny mobil til kona med 16GB intern lagringsplass, og gleder meg til å begynne å bruke Z5C (32GB) når Nougat-oppgraderingen er sluppet. Minnekort passer godt til å lagre musikk, video og bilder som er plasskrevende. Appene trives best i internminnet. Endret 23. november 2016 av Frobe Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Samsung har som vanlig skrudd av funksjonen. Jeg skal kjøpe mobil med myyyyye lagringsplass innebygget neste gang for dette tullet gidder jeg ikke lenger. Lenke til kommentar
icc Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Trenger vi virkelig dette da? En hvermannsen burde jo skjønne at Mobile Ultra MicoSD XC HC Class10 SDXC MS PRO DUO 32GB A1 uten adapter er alt man trenger for litt ekstra plass på mobilen... Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 "Fra og med Android 6.0 Marshmallow, som ble lansert høsten 2015, er det mulig å kjøre apper direkte fra et MicroSD-kort i telefonen" lol.. gikk ikke det an før 2015..? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 "Fra og med Android 6.0 Marshmallow, som ble lansert høsten 2015, er det mulig å kjøre apper direkte fra et MicroSD-kort i telefonen" lol.. gikk ikke det an før 2015..? Jeg husker ikke hvilken Android-versjon jeg kjørte på minnekort i Nook Color i slutten av 2011, men det fungerte fint. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 En annen negativ konsekvens med denne løsningen, må vel være at hvis man ødelegger telefonen, så sitter man igjen med et minnekort med masse ubrukelig informasjon på? Nå har jeg en Sony xperia z1 compact med et minnekort på 128 GB. Den kjører jeg heller som selvstendig lagringsplass til media, så får internlagringen heller ta seg av apper mm. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Trenger vi virkelig dette da? En hvermannsen burde jo skjønne at Mobile Ultra MicoSD XC HC Class10 SDXC MS PRO DUO 32GB A1 uten adapter er alt man trenger for litt ekstra plass på mobilen... Faen, nå tror jeg at jeg har pådratt meg MS av å lese det innlegget Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Det er slett ikke alle leverandører av mobiltelefoner som har valgt å slå på denne funksjonen i Android 6.0/7.0, antakelig fordi folk da vil kjøpe en rimeligere utgave av telefonen (16/32GB versjon) for så å kjøpe et 64GB minnekort og utvide minnekapasiteten den veien. Samsung er en av disse. Selv har jeg en Motorola med Android 6 med adoptable storage. Telefonen hadde kun 16GB lagringsminne men etter at jeg satt i et 64GB SD kort fikk jeg ca 74GB tilgjengelig minne. Samsung har som vanlig skrudd av funksjonen. Jeg skal kjøpe mobil med myyyyye lagringsplass innebygget neste gang for dette tullet gidder jeg ikke lenger. Dere er klar over at det å blande lagringen som dette betyr lavere ytelse for telefonen? Og mye større sjanse for diverse feil. Så grunnen til at Samsung ikke har skrudd det på, i likhet med mange andre er for å sikre seg at ytelsen forblir høy, og ingen feil oppstår. Du kan fortsatt sette inn minnekort selv, og så velge hvor du lagrer ting, mye bedre løsning. Mer å gjøre som person, men det er mye bedre for ytelse og sikkerhet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Dere er klar over at det å blande lagringen som dette betyr lavere ytelse for telefonen?Om minnekortet er like raskt vil det gi bedre ytelse å lagre litt på minnekortet og litt internt. Man kan faktisk få dobbel hastighet (teoretisk, og dersom begge er like store). Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Dere er klar over at det å blande lagringen som dette betyr lavere ytelse for telefonen?Om minnekortet er like raskt vil det gi bedre ytelse å lagre litt på minnekortet og litt internt. Man kan faktisk få dobbel hastighet (teoretisk, og dersom begge er like store). Du er klar over at ingen minnekort er i nærheten av hastigheten på de beste interne løsningene? Samsung er #1 i verden på flash lagring. De lager veldig raske minnekort, de lager de raskeste SSDene. De vet godt hvor stor ytelsesforskjell minnekort har i forhold til internlagringen. For all del, bare kjøp en rimelig Motorola f.eks og utvid med samlet minne. Da er gjerne ikke ytelsestapet for mye, og så lenge du passer på å aldri røre minnekortet med mindre telefonen er av, så er det kanskje ok. En Galaxy S7 med sammensmeltet lagring? Hvorfor kjøper du så dyr telefon i det hele tatt da? Det ville vært ekstremt dumt av Samsung å tillate å gjøre noe så dumt med telefonene deres. Da kommer folk og klager over at deres nye Galaxy ble treg.... ja, lurer på hvorfor.... EDIT: Raskeste jeg fant var et Samsung Pro+ med 95/90. Til info sånn at du kan se hva 95 er i forhold til mobiler på markedet nå: Endret 24. november 2016 av TKongen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 En annen negativ konsekvens med denne løsningen, må vel være at hvis man ødelegger telefonen, så sitter man igjen med et minnekort med masse ubrukelig informasjon på? Nå har jeg en Sony xperia z1 compact med et minnekort på 128 GB. Den kjører jeg heller som selvstendig lagringsplass til media, så får internlagringen heller ta seg av apper mm. Hvordan er det en negativ konsekvens at ikke hele telefonen er ødelagt? AtW 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 En annen negativ konsekvens med denne løsningen, må vel være at hvis man ødelegger telefonen, så sitter man igjen med et minnekort med masse ubrukelig informasjon på? Nå har jeg en Sony xperia z1 compact med et minnekort på 128 GB. Den kjører jeg heller som selvstendig lagringsplass til media, så får internlagringen heller ta seg av apper mm. Hvordan er det en negativ konsekvens at ikke hele telefonen er ødelagt? AtW Minnekort er billige, men innholdet på dem kan ha større verdi for eieren. Velger man adaptable storage krypteres alt innholdet på kortet, og det er kun lesbart i den ene telefonen. Går telefonen istykker eller man eksperimenterer med uoriginal software så er kortet uleselig. Kortet blir selvsagt ikke ødelagt, og man kan gjenbruke det hvis man sletter den krypterte partisjonen og formatterer det på nytt. Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Etter å ha testet adaptable storage på en Moto G3 (8GB) og en Xperia Z3C (16GB) så anser jeg dette som en tungvindt nødløsning. Sony testet ut dette på Concept for Z3, og endte opp med å sperre denne funksjonen i normale Android 6.0-utgaver. Selv oppegående brukere krevde mye ekstra support da de skulle bruke adaptable storage. Jeg endte opp med å kjøpe ny mobil til kona med 16GB intern lagringsplass, og gleder meg til å begynne å bruke Z5C (32GB) når Nougat-oppgraderingen er sluppet. Minnekort passer godt til å lagre musikk, video og bilder som er plasskrevende. Appene trives best i internminnet. Skjønner ikke hvorfor dette krever mer support. Det eneste du får spørsmål om når du setter i et SD kort er om du vil formatere som Adoptable Storage eller som vanlig removable kort.. Det er klart hvis folk ikke skjønner forskjellen på dette så har de et problem. For mitt vedkommende fungerer løsningen alldeles utmerket. Irriterende at Sony ikke valgte å gjøre dette tilgjengelig. Har et Z4 nettbrett og skulle absolutt hatt samme løsning der også.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Tek: Hvor ble det av: http://www.tek.no/artikler/dette-minnekortet-skal-ta-over-for-micro-sd/349341 Med disse som kanskje blir like dyre som SSD disk, er det ikke vits med ny merking. Hadde de bare finnes i mobiler\nettbrett snart. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Har en rimelig android 5.1-telefon, ser ikke at man kan merge minnekort med internminne. Vil raskere kort, plutselig endre dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå