didthedid Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Solgte en 4/5 år gammel PC for 1500,- og fortalte kjøper at jeg ikke fikk til å formatere den ettersom de måtte ha den så kjapt. Dagen etter ønsket de å heve kjøpet fordi de ikke klarte å formatere PC'en (dette var vanskelig (muligens umulig) fordi Windows 8 var installert over Windows 7 som kom med maskinen).Har de egentlig rett til å få hevet kjøpet? Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Det er da bare å wipe disken med windows installeren de kjører, så er vell problemet løst ? Høres ut som at de sliter med å få den til å boote riktig, og at de innehar en under snittet komentanse innen feltet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Mulig de har problemer med å formatere under innstallering av Windows 10, fordi disken har feil partisjonstabell, MBR, mens den må ha GPT. Lenke til kommentar
didthedid Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Problemet ligger i at de får opp meldingen "some files are missing your windows installation or recovery media will provide these files" når de prøver å formattere. I annonsen skrev jeg at PC'en ville formateres før salg, men i privat melding skrev jeg at jeg ikke hadde mulighet for dette ettersom de ville komme å kjøpe den før jeg fikk gjort dette. Tenker selv at problemet ligger på deres side, men er kjipt med slike salg.. Kjipt med sinte kunder Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Da var de jo klar over hva de kjøpte og jeg antar at de ikke får det til pga kompetanse. Tilby dem å komme til deg så du får formatert saken. Eventuellt henvis dem til "maskinen fungerer ikke" delen av diskusjon.no Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Lukter brukerfeil på lang vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå