Gå til innhold

Harlech Castle

h-a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig altså! :) Skulle gjerne vært der sjøl også :)

Litt dumt med flaggstengene som ikke kommer helt med i bildet kanskje.

Hei, her var fristende å klatre over hinderet, og kanskje kunne man unngått helt flaggstanga nærmest. Men etter å ha tenkt meg om er det nok en bra plassering av kamera likevel, da det gir et svar på spørmålet man stiller seg når man flytter bikket mot det andre tårnet med flaggstand, altså, hva befinner seg der oppe - jo en trapp som ender her og mer til.

Lenke til kommentar

Hei, Helge.

Svært interessante bilder, og jeg istemmer med Helene:

"Skulle gjerne vært der sjøl også".

Er slottet slik det ble bygget, eller har deler av det blitt revet eller blitt utsatt for ras i løpet av århundrene ?

M v h

Albert.

Hei, der er mange slike slott/festninger, og hvert anlegg har nok sin unike historie. Opprinnelig har de funksjon i forbindelse med invasjon av Wales, mens senere kan de invaderte ha overtatt bygningen og etter hvert som historien går endrer de nok funksjon, og dette slottet har nok hatt tak unntatt i "luftegården" får vi anta. Når de forfaller har de nok også hver sin historie, og de trenger nødvendigvis ikke være bombardert i stykker, men rett og slett demontert eller kanskje manglende vedlikehold. Skal prøve å finne ut mer om akkurat dette anlegget, og der var en modell utstilt som jeg kan prøve å legge ut et bilde av.

Lenke til kommentar

Velger meg V2 her, men kunne tenkt meg at hele flagget hadde blitt med.

Nevner noen mm kutt oppe på V4 for å få rene diagonallinjer skåret av øvre ramme da dett vil øke bildets spenning.

Roar

Hadde ikke nok vidvinkel på zoomen og valgte å ta bildet på skrå nedover. Men ideelt sett burde nok hele flagget vært med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...