inzyr Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har sett at det er mulig å interpolere 0.3 megapixler (640x400) bilder til 1.3 megapixler bilder. Jeg har en T610 og lurte på om det finnes noe gratis programvare som gjør det med T610 bildene mine som er 352x288 ? Lenke til kommentar
beh Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Image size i Photoshop med bicubic resample. Eller gratis verktøy som IrfanView gjør jobben bra. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Image size i Photoshop med bicubic resample. Eller gratis verktøy som IrfanView gjør jobben bra. blir ikke kvaliteten dårligere da? Lenke til kommentar
beh Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jo, men det det er jo sånn interpolering fungerer. Å interpolere (fra latin) betyr omtrent "pusse opp". To insert or introduce between other elements or parts. Oppløsningen på kameraet er 288x352 og det er ikke mulig og interpolere frem samme kvalitet som man ville fått om man tok et bilde med et VGA kamera. Derfor blir jeg litt oppgitt når telebutikken selger et kamera som har 2 MP men interpolerer opp bildet til 3 MP, og dermed så får man færre bilder på minnekortet uten å få bedre kvalitet. Informasjonen i bildet er jo den samme etter at du har økt oppløsnignen på bildet, men en runde i Photoshop kan jo gjøre underverker og det anbefales, men å øke oppløsningen det trenger du ikke! Bildet nedenfor er bare justert litt: Jeg beklager at de er så store, men jeg ønsket ikke å lagre de som jpg og ødelegge poenget mitt med enda mer destruktiv komprimering. Når jeg ser bildene nå synes jeg faktisk at det uredigerte ser bedre ut en det redigerte... Orginal direkte fra T610 Fjernet støy ved hjelp av "despecle" og "remove dust and scratches" i PS. Angående bildet, fritimer er til for å nytes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå