Gå til innhold

Jeg ble ranet fra min 6600 - på åpen gate!

Anbefalte innlegg

Jeg kom fra 7-11 butikken hvor jeg bor, og er på vei hjem... Hundre meter fra butikken, hører jeg noen som kommer joggende bakfra. Jeg skriver en melding til en kompis, og blir litt redd. To meter bak meg stopper han å jogge. Han går opp på siden av meg, kaster et blikk på meg/telefonen, og fortsetter å gå. Etter å ha gått to meter til, stopper han, snur seg, og sier "gi meg den mobilen", med gebrokken norsk. Jeg skulle akkurat til å å putte mobilen i lomma før han sa det, men jeg var for sen. Han virket truende, og var tydelig nervøs/stresset. Jeg ga ham mobilen, og han ba meg "stikke".

Jeg løp alt jeg hadde vekk fra han, og jeg må innrømme at jeg slapp billig unna.

Jeg har forsikring, og har allerede anmeldt ranet.

Noe lignende skjedd med dere? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy ******! Det der var kjipt. Men du kunne jo bare løpt? Hvis det f.eks en butikk i nærheten så hadde jeg løpt inn til nærmeste butikk eller bare løpt som ******.

Vel, han sto 30-40 cm. fra meg.

Kjipt, men jeg har lært en ting: Aldri vis mobiltelefonen i offentlighet - uten unntak.

Skal bare si at det kan skje hvem som helst. Før leste jeg alltid i avisen om folk som ble ranet, men det kan skje deg også. Hvem som helst... Scary stuff... :scared:

Lenke til kommentar

Hvis det hadde skjedd meg, og han fyren var like stor som meg eller kanskje litt mindre, da hadde jeg flydd rett på han og prøvd å gjøre så stor skade som mulig. Han var tydeligvis nervøs som du sa. Men du får vel ny? Dessuten blir telefonen sperret så han ikke får brukt den. Kan godt hende de prøver å spore opp også. Kanskje han har ranet flere...

Lenke til kommentar
Hvis det hadde skjedd meg, og han fyren var like stor som meg eller kanskje litt mindre, da hadde jeg flydd rett på han og prøvd å gjøre så stor skade som mulig. Han var tydeligvis nervøs som du sa. Men du får vel ny? Dessuten blir telefonen sperret så han ikke får brukt den. Kan godt hende de prøver å spore opp også. Kanskje han har ranet flere...

Skal se på bilder av gjerningsmenn til uka. Han var ikke så veldig høy, omtrent like høy som meg, rundt 1.70.

Jeg får tilbake alle pengene som telefonen er verdt, minus 300 kr. Det passer ypperlig, for nå koster mobilen 300 kr. mindre...

Er 6600 fortsatt et bra kjøp? Jeg var veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Jeg har oplevd noe lignene for 3 uker siden:

Var på vei hjem fra kiosken like ved der jeg bor sammen en kammerat. Vi bare gikk å prata så hører vi sykler bak oss så vi snur oss. Der kom det to stykker med finlandshette og hettegenser, de beordret oss til å stoppe å vi bare fortsatte å gå. Da syklet han ene foran oss å dro frem en ØKS fra buksa og han andre stoppet rett bak oss. Han med øksa sa vi skulle gi fra oss alt vi hadde av verdisaker. Vi nølte litt men når øksa nermet seg ansiktet ga vi fra oss mobilene med engang, men de ville ha penger også. Det hadde vi ikke. Han mad øksa sa vi skulle fortsette å gå å aldri fortelle det til noen... (Det var ikke Normenn.)

Derfor har jeg dette nicket nå... Jeg ble frastjålet 3650 mens kompisen min ble frastjålet 7210.

Får igjen ca 4000 på forsikringa :)

Hvis dere blir rana har jeg ett ******* bra triks til dere: Dra en "partyboy"!! Lat som om du finner fram verdisaker fra lomma, men dra ned buksa og boksern i steden å begynn å dans!!

Da tviler jeg på at de ikke stikker med engang! :laugh:

Lenke til kommentar

det er akurat slike rans-ritualer fra utlendinger som gjør meg 10% rasistisk! Har INGENTING mot utlendinger så lenge de oppfører seg sånn noen lunde normalt i det minste. MEN når de begynner med ran og æresdrap ect... DA klikker det for meg. Rart at de ikke har nok papp i skallen til å skjønne at slike ritualer gir dem et dålig rykte generellt?

klart, det er jo ikke bare utlendinger som raner folk, men jeg vil påstå at raten er rimelig høy...

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
det er akurat slike rans-ritualer fra utlendinger som gjør meg 10% rasistisk! Har INGENTING mot utlendinger så lenge de oppfører seg sånn noen lunde normalt i det minste. MEN når de begynner med ran og æresdrap ect... DA klikker det for meg. Rart at de ikke har nok papp i skallen til å skjønne at slike ritualer gir dem et dålig rykte generellt?

klart, det er jo ikke bare utlendinger som raner folk, men jeg vil påstå at raten er rimelig høy...

Det er jeg HELT enig med deg i!! Har ALDRI blitt trua med juling eller drap av NORMENN bare de sorte "vennene" våre... Har ingenting i mot dem så lenge de kan oppføre seg som folk og ikke dyr!

Lenke til kommentar

ja, vis du nesten fikk en øks i trynet så ville jeg gitt den.

men vis det bare kom en mann bort til meg å sa at han skulle ha min mobil så hadde jeg nektet eller gitt han en liten hånd i trynet vis han røvde seg på noe!

litt kjedeligt vis du har 6600 og ingen forsikring!

det er sure penger da!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...