biker91 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg har i år fysikk 1 som er ganske vanskelig og jeg har tenkt å avtale med skolen om å ta faget på vg3 og velge den karakeren som er best (vg2/vg3)?! Noen som har idé, tror dere det er mulig å gjøre slikt Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Regelen på videregående er at du kun kan ta faget én gang. Siden fysikk 1 er et andreklassefag, så kan mange skoler tillate elevene å ta dette i andreklassen eller i tredjeklassen. Hvis du velger å ta det i tredje, så må du også ta det valgte programfaget ditt for tredjeåret, hvilket betyr at du får et ekstra fag i tredje. Slik jeg forstår innlegget ditt, så kan du ikke ta fysikk 1 i andreklassen, så ta det på nytt i tredjeklassen, gitt at du får en ståkarakterer. Hvis du er misfornøyd med karakteren din i andreklassen kan du kun endre på dette ved å ta fysikk 1 som privatist. Velger skolen din å la deg ta faget to ganger (i andre- og tredjeklassen), så bryter skolen utdanningsloven. Endret 23. november 2016 av Manager Lenke til kommentar
biker91 Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Regelen på videregående er at du kun kan ta faget én gang. Siden fysikk 1 er et andreklassefag, så kan mange skoler tillate elevene å ta dette i andreklassen eller i tredjeklassen. Hvis du velger å ta det i tredje, så må du også ta det valgte programfaget ditt for tredjeåret, hvilket betyr at du får et ekstra fag i tredje. Slik jeg forstår innlegget ditt, så kan du ikke ta fysikk 1 i andreklassen, så ta det på nytt i tredjeklassen, gitt at du får en ståkarakterer. Hvis du er misfornøyd med karakteren din i andreklassen kan du kun endre på dette ved å ta fysikk 1 som privatist. Velger skolen din å la deg ta faget to ganger (i andre- og tredjeklassen), så bryter skolen utdanningsloven. Men jeg tror ikke at de bryter loven på denne måten, fordi jeg skjønner flere elever som går 1 klasse to ganger!! Så hvis de har fått lov å ta en hel skole år om igjen, vil jeg si at et fag er ikke noe å si uten at jeg har kunskap om norsk utdanningsloven!! Endret 23. november 2016 av lii Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 De som tar 1. klasse på nytt strøk vel første gang går jeg ut i fra? Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Regelen på videregående er at du kun kan ta faget én gang. Siden fysikk 1 er et andreklassefag, så kan mange skoler tillate elevene å ta dette i andreklassen eller i tredjeklassen. Hvis du velger å ta det i tredje, så må du også ta det valgte programfaget ditt for tredjeåret, hvilket betyr at du får et ekstra fag i tredje. Slik jeg forstår innlegget ditt, så kan du ikke ta fysikk 1 i andreklassen, så ta det på nytt i tredjeklassen, gitt at du får en ståkarakterer. Hvis du er misfornøyd med karakteren din i andreklassen kan du kun endre på dette ved å ta fysikk 1 som privatist. Velger skolen din å la deg ta faget to ganger (i andre- og tredjeklassen), så bryter skolen utdanningsloven. Men jeg tror ikke at de bryter loven på denne måten, fordi jeg skjønner flere elever som går 1 klasse to ganger!! Så hvis de har fått lov å ta en hel skole år om igjen, vil jeg si at et fag er ikke noe å si uten at jeg har kunskap om norsk utdanningsloven!! Som Civillix sier, så tar de nok førsteklassen på nytt grunnet at de ikke fikk godkjent året, hvilket kan skyldes at man ikke har bestått de fagene som kreves for å gå videre med skoleløpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå