123hei Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 har et brudd i overarmen og har nå tatt av gipsen og fått på en ortose, eller en HUMERUS COMFORT frakturortose. Som går dekker armen ned til albuen også er den bundet rundt brystet mitt. Lurte på om noen av dere har hatt det samme og hvordan dere løste det med dusjing. Fikk beskjed av sykepleieren om at jeg ikke kunne dusje de kroppsdelene som var dekket av ortosen så lenge jeg hadde den på, og den skulle være på hele tiden. Så hva skal jeg gjøre? hun sa "dusje halve kroppen også ta kattevask på resten". men dette kan jo umulig være rett, eller hva sier dere? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hun mente nok det hun sa. Altså dusje nedre kroppshalvdel og vaske resten med fuktig klut. Ingenting rart med det, vel?Hårvask får du se om du får til aleine eller om du må ha hjelp av noen – en frisør i verste fall. Lenke til kommentar
123hei Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 skal ha den på i 10 uker så er jo litt rart at jeg ikke får dusjet på en så lang tidsperiode Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 skal ha den på i 10 uker så er jo litt rart at jeg ikke får dusjet på en så lang tidsperiode Litt uvant, kanskje, men å dusje rygg og bryst er ingen livsnødvendighet, vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå