Celestrian Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Hei. Dette er kanskje feil forum, men prøver her likevel. Har en far som sliter med hørsel og en mor som hører fint. Finnes det noen løsninger som gjør at han kan høre tv på hodetelefoner (helst trådløse) samtidig som tv-lyden høres vanlig? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Hva slags TV? Flere merker (bl.a. Philips og Grundig) har mange modeller med separat volumkontroll på interne høyttalere og hodetelefonutgangen. Lenke til kommentar
Celestrian Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 En Philips som ser ut til å ha separat volumkontroll når jeg ser ordentlig etter. Men jeg kan ikke se at tv'en har Bluetooth, om de fleste trådløse hodetelefoner bruker det . Anbefalinger på billige, trådløse hodetelefoner som kan fungere? :-) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Det er mulig å koble sender i headphone-utgangen hvis TV ikke sender ut trådløst lydsignal direkte. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Det er mulig å koble sender i headphone-utgangen hvis TV ikke sender ut trådløst lydsignal direkte. Vil ikke det ta livet av TV-lyd til andre kilder eller TV-høytalerene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) På enkelte TV'er er det designet sånn automagisk. En kan jo også bruke andre kilder som line-out, eller S/PDIF converter så lenge TV'en kjører ut det. En line-out splitter er vel det enkleste om TS bruker multioppsett og alt er i bruk hvis TV'en kjører en umodifiserbar automute når headphone-utgangen er tilkoblet. Endret 23. november 2016 av vidor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 En Philips som ser ut til å ha separat volumkontroll når jeg ser ordentlig etter. Men jeg kan ikke se at tv'en har Bluetooth, om de fleste trådløse hodetelefoner bruker det . Anbefalinger på billige, trådløse hodetelefoner som kan fungere? :-) Denne skal fungere: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/K912E/akg-tradlose-hodetelefoner-k-912e-sort 1 Lenke til kommentar
Celestrian Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Flott, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå