Prodigy8 Skrevet 22. november 2016 Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Hei, ser meg nødt til å kjøpe nytt grafikkort nå som juleferien nærmer seg. Har stort sett vært fornøyd med det kortet jeg har, men har slitt i det siste med at det kræsjer stadig vekk (nVidia has recovered..). I tillegg opplever jeg en del "flickering", selv når jeg kun surfer på nettet. Har hatt kortet ute og blåst det rent for støv (av det som var), men til ingen merkbare forbedringer. Hvis jeg bruker integrert grafikk, så kjører maskinen uten større problem. Noen som har opplevd noe lignende? Her er spesifikasjonene til maskinen. Hovedkort: MSI G45 Z87 Prosessor: Intel i5 4670K (kjølt av en Corsair H60i) SSD: Samsung 840/eller 850 Pro 500gb PSU: Corsair AX860i (860 Watt) RAM: 8GB Corsair Vengance DDR3 (1866 MHz?) GPU: Gigabyte GTX 760 Skjerm/Monitor: BenQ 1920 x 1080 (144hz) Setter pris på om noen kan komme med forslag. Er åpen for både AMD og nVidia. Er villig til å bruke opp i mot 4 lapper. Endret 22. november 2016 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 22. november 2016 Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 Ta kontakt med butikken/nettsiden du handlet kortet hos så får du deg et nytt et heller. Mye billigere enn å kjøpe nytt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2016 Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 Har dere fått med dere at nvidia har problemer med driveren fra 375. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 Ta kontakt med butikken/nettsiden du handlet kortet hos så får du deg et nytt et heller. Mye billigere enn å kjøpe nytt Har dere fått med dere at nvidia har problemer med driveren fra 375. Nei, men problemene oppstod et sted rundt 342-345 slik jeg husker. Rullet tilbake, men problemene var der fremdeles. NIklas Kortet er 3 år gammelt og ble montert selv, så er usikker på om det lar seg gjøre Lenke til kommentar
mna Skrevet 22. november 2016 Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 Ta kontakt med butikken/nettsiden du handlet kortet hos så får du deg et nytt et heller. Mye billigere enn å kjøpe nytt Har dere fått med dere at nvidia har problemer med driveren fra 375. Nei, men problemene oppstod et sted rundt 342-345 slik jeg husker. Rullet tilbake, men problemene var der fremdeles. NIklas Kortet er 3 år gammelt og ble montert selv, så er usikker på om det lar seg gjøre Med mindre det er synlig skade på kortet pga feilmontering/bruk så er det ikke noe problem å ta det på reklamasjonsretten. 1 Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Ta kontakt med butikken/nettsiden du handlet kortet hos så får du deg et nytt et heller. Mye billigere enn å kjøpe nytt Har dere fått med dere at nvidia har problemer med driveren fra 375. Nei, men problemene oppstod et sted rundt 342-345 slik jeg husker. Rullet tilbake, men problemene var der fremdeles. NIklas Kortet er 3 år gammelt og ble montert selv, så er usikker på om det lar seg gjøre Med mindre det er synlig skade på kortet pga feilmontering/bruk så er det ikke noe problem å ta det på reklamasjonsretten. Jeg kan jo lete frem kvitteringen og gjøre et forsøk, men vil være på vakt dersom det kommer noen fine tilbud utover uken. Kan for øvrig nevne at om det blir kjøp, så er jeg mest interessert i et AMD kort ettersom at jeg bruker mye Arch Linux og støter ofte på problemer både med Bumblebee drivere og Nouveau. Hva ville vært alternative dersom jeg skulle gått for AMD og som er bedre enn det jeg har nå? Endret 22. november 2016 av Prodigy8 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 22. november 2016 Rapporter Del Skrevet 22. november 2016 Hvis valget står mellom et gratis GTX1060 eller hvilket som helst AMD-kort så er da valget enkelt spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå