Vice Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Ikke mye ekstremt i over 60 millioner mennesker i USA f.eks. ganske normalt vil jeg heller si...Som prosentandel av totalen kan det helt fint være svært mange ekstreme gærninger innenfor det tallet. Alle trenger ikke nødvendigvis ha alle attributtene. Det mest trolige riktignok er at mange rett og slett har latt seg lure og forlede av de 70% løgnene som Donald spøy ut under valgkampen. Og husk at det var svært mye som spilte på rasisme og fordommer i hans budskap og det var faktisk dette folk også stemte på når de stemte på ham. "Build a wall, kill 'em all!!" 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Nei det er venstresiden som bedriver rasisme. Med BLM, ol. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Dette nye partiet til Lysglimt er IKKE det som har blitt omtalt i pressen tidligere, med referanse til Storhaug, Tybring-Gjedde og millionæren som skal skyte inn penger. Det er TO ulike partier det er snakk om. Nja, virker ikke som det er helt klarlagt. Begge opererer med navnet Alliansen Hva med å kalle partiet for Lysglimt i stedet? LYSGLIMT - partiet for oss som har sett lyset 1 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 23. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Partisystemet i USA kan ikke sammenlignes med det norske, så dette har lite med noe å gjøre. Jo, ulike partisystemer kan sammenliknes. Jeg sa imidlertid ikke at partisystemet er avgjørende for om Johansen vil oppnå noen suksess. Men jeg sa implisitt at det er lettere å tre inn i et etablert partiapparat og søke innflytelse der enn å danne et nytt parti og oppnå innflytelse. Nei, partisystemet mellom USA og Norge kan ikke sammenlignes noe mer enn Premier League sitt ligasystem og det amerikanske. Tull og tøys. Uansett uinteressant i den store helheten. Alt er implisitt, for tiden. Si det du skal si i første omgang, så slipper vi 3 innlegg om alt annet enn det vi burde legge inn I Norge, og under vårt inngrodde system, så er det noe helt annet å tre inn i et etablert partiapparat og søke innflytelse der enn å danne et nytt parti og oppnå innflytelse. Det kommer selvfølgelig an på hvem, hva, hvorfor. Når man har en skipsreder som spytter inn en halv million, og partiet har sin hovedgrunn i å være en verkebyll for eliten i dag med å presse frem en EØS-avstemning, så vil jeg (ikke implisitt) påstå bastant at det er ekstremt mye lettere å etablere dette ensakspartiet, som forøvrig har fått mer oppmerskomhet enn det meste annet bortsett fra Joner de siste 2 dagene enn å begynne å fjase rundt med et allerede etablert gamling-parti med gammeldagse og stuerene metoder. La oss nå nyte det Lysglimt skal tilføre kneipbrød-politikken vi har. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 23. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Ikke mye ekstremt i over 60 millioner mennesker i USA f.eks. ganske normalt vil jeg heller si...Som prosentandel av totalen kan det helt fint være svært mange ekstreme gærninger innenfor det tallet. Alle trenger ikke nødvendigvis ha alle attributtene. Det mest trolige riktignok er at mange rett og slett har latt seg lure og forlede av de 70% løgnene som Donald spøy ut under valgkampen. Og husk at det var svært mye som spilte på rasisme og fordommer i hans budskap og det var faktisk dette folk også stemte på når de stemte på ham. "Build a wall, kill 'em all!!" Jeg tror du blander Clinton og venstre-liberale med Trump og de som er lei av å bli kalt rasist hver gang de sier de vil ha ro i nabolaget. Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Partiet er lagt på is, er det siste fra NRK nyheter i dag, og godt var det... Nok klovner inne på tinget fra før, trenger ikke flere.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Partiet er lagt på is, er det siste fra NRK nyheter i dag, og godt var det... Nok klovner inne på tinget fra før, trenger ikke flere.. Det er "den første" Alliansen, ikke den nye Alliansen (Norge ut av EØS) http://www.aftenposten.no/norge/politikk/Nytt-politisk-parti-presenteres-torsdag-609604b.html Det "første" legges ned https://www.nrk.no/nyheter/partiet-alliansen-legges-ned-1.13242071 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Jo, ulike partisystemer kan sammenliknes. Jeg sa imidlertid ikke at partisystemet er avgjørende for om Johansen vil oppnå noen suksess. Men jeg sa implisitt at det er lettere å tre inn i et etablert partiapparat og søke innflytelse der enn å danne et nytt parti og oppnå innflytelse.Nei, partisystemet mellom USA og Norge kan ikke sammenlignes noe mer enn Premier League sitt ligasystem og det amerikanske. Tull og tøys. Uansett uinteressant i den store helheten. Jeg har ikke tid til å utdype dette. Åpne ei bok i komparativ/sammenliknende politikk og du vil se at ulike partisystemer med letthet sammenliknes langs mange dimensjoner. Alt er implisitt, for tiden. Si det du skal si i første omgang, så slipper vi 3 innlegg om alt annet enn det vi burde legge inn Eventuelt kan du spørre når konteksten mellom for eksempel "[Johansen] kritiserer media på en ganske lik måte som Trump gjorde" fra din side og "Trump dannet heller ikke sitt eget parti, men stilte gjennom et av de etablerte partiene" i mitt svar er uklar, så slipper jeg å bruke tre innlegg på å avklare at dette ikke dreier seg om partisystemer, men en sammenlikning mellom å opprette et nytt parti og å gå gjennom et etablert parti. I Norge, og under vårt inngrodde system, så er det noe helt annet å tre inn i et etablert partiapparat og søke innflytelse der enn å danne et nytt parti og oppnå innflytelse. Er dette en sammenlikning mellom ulike partisystemer, som du akkurat sa at ikke går an? Når man har en skipsreder som spytter inn en halv million En halv million er faktisk ikke mye å bygge et parti på. Til sammenlikning hadde for eksempel MdG, som har eksistert siden 1988 og kun hatt én representant på Stortinget, 17,7 millioner kroner i inntekter i 2015, hvorav 3,9 millioner var bidrag fra privatpersoner. Men viktigere enn inntektene er nok innsatsen til noen få tusen medlemmer for oppslutningen deres. http://www.partifinansiering.no/a/data/0130000.html det er ekstremt mye lettere å etablere dette ensakspartiet, som forøvrig har fått mer oppmerskomhet enn det meste annet bortsett fra Joner de siste 2 dagene [Min utheving.] Ja vel? Jeg har ikke sett saken omtalt noe annet sted enn artikkelen du refererer til i førstepost. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 De spiller på Brexit osv, men å få folk til å forlate sitt gamle parti for å gi stemme på et ett-saks parti er nok vanskelig. SP er allerede imot EØS Jeg for min del tror at de kan komme ganske høyt på en-saks "program" som å melde Norge ut av EØS SP er beheftet med en masse annet vedr. EØS (subsidier, overføringer, og landbruk generelt) så de er på en måte litt ulne. Slike ting trenger ikke de andre ta hensyn til hvis de kjører "Trump stil" i valgkampen. Ikke at jeg kommer til å stemme på dem, men tror det har noe for seg, så ærlig skal jeg være. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Det blir jo da et ad hoc-parti kun med formålet å få Norge ut av EØS. Men hvis partiet kommer på Stortinget, må de også ta stilling til andre spørmål. Hvem vil stemme på dem om de ikke har et program som forteller hva velgerne kan forvente? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 (endret) "en sak" i anførselstegn kanskje. Vil tro de får noen saker til i programmet, før valget. En ting som evt. kan ødelegge litt, er hvis denne "vekkelsevinden" som blåser, i kjølvannet av Trump, får konsekvenser i form av bråk/rasemotsetninger/opptøyer etc. (også i Europa- presidentvalg Frankrike 2017 (Maria Le Pen) som dermed evt. får folk til å velge det trygge kjente. (samlende) Endret 23. november 2016 av Mr.M Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Jeg tror "vekkelsesvinden" vil være en positiv drivkraft. Allerede nå har Trumps popularitet nådd nye høyder. Han tar valg som virker samlende, samtidig gjør han alvor av reformene han har lovet. Selv demokratene liker at det blir ryddet opp i korrupsjonen. Klarer han dette, kan han bli mektig populær, mer enn noen tidligere president. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Det blir jo da et ad hoc-parti kun med formålet å få Norge ut av EØS. Men hvis partiet kommer på Stortinget, må de også ta stilling til andre spørmål. Hvem vil stemme på dem om de ikke har et program som forteller hva velgerne kan forvente?Det blir vel som Anders Langes parti... 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2016 Rapporter Del Skrevet 23. november 2016 Jeg tror "vekkelsesvinden" vil være en positiv drivkraft. Det gjenstår å se, en tid til. (også i USA) Brexit utløste jo regelrette angrep (inkl. drap) på polske arbeidsinnvandrere i UK Presidentvalget i Frankrike er til våren, og Le Pen kan medføre "virvelvinder" Ikke for å male fanden på veggen, men slike tingen kan påvirke valget i Norge tror jeg. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 24. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2016 Jeg har ikke tid til å utdype dette. Åpne ei bok i komparativ/sammenliknende politikk og du vil se at ulike partisystemer med letthet sammenliknes langs mange dimensjoner. Det var ikke meningen du skulle utdype det. "Jeg sa implisitt" at man ikke skal direkte sammenligne det, som om det er det samme". Jeg mente ikke at det ikke er fysisk mulig, selvfølgelig. Eventuelt kan du spørre når konteksten mellom for eksempel "[Johansen] kritiserer media på en ganske lik måte som Trump gjorde" fra din side og "Trump dannet heller ikke sitt eget parti, men stilte gjennom et av de etablerte partiene" i mitt svar er uklar, så slipper jeg å bruke tre innlegg på å avklare at dette ikke dreier seg om partisystemer, men en sammenlikning mellom å opprette et nytt parti og å gå gjennom et etablert parti. Nei. Dette er kverulering, og har ingenting med noe å gjøre. Implisitt. Er dette en sammenlikning mellom ulike partisystemer, som du akkurat sa at ikke går an? Ørh, nei. Sett det inn i konteksten sin, og prøv igjen. En halv million er faktisk ikke mye å bygge et parti på. Til sammenlikning hadde for eksempel MdG, som har eksistert siden 1988 og kun hatt én representant på Stortinget, 17,7 millioner kroner i inntekter i 2015, hvorav 3,9 millioner var bidrag fra privatpersoner. Men viktigere enn inntektene er nok innsatsen til noen få tusen medlemmer for oppslutningen deres. Nå tenkte jeg på helt nye partier som kommer og forsvinner, som du nevnte i starten av tråden. Mitt utsagn var at jada, men de aller fleste av disse partiene får da vitterlig ikke en halv million i oppstarten, og pressedekning som slår ut alt og alle på under 2 døgn. Merkelig hvordan jeg er nødt å gjenta meg slik til deg. Skjønner du nå hvorfor vi trenger mindre implisitt, og mer konkret? Ja vel? Jeg har ikke sett saken omtalt noe annet sted enn artikkelen du refererer til i førstepost. Det er godt gjort. Det er flere artikler på NRK (også på nyhetene). Så og si alle nettaviser har 1 eller flere artikler om det, med stadig nye. Det er allerede vært kontroverser rundt det og sin lansering, og det hele har fått mer oppmerksomhet enn til og med jeg trodde de skulle få. Jeg kan godt linke deg flere om du trenger det, men du trenger ikke lete lenge for å finne mye. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 24. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2016 Jeg tror "vekkelsesvinden" vil være en positiv drivkraft. Det gjenstår å se, en tid til. (også i USA) Brexit utløste jo regelrette angrep (inkl. drap) på polske arbeidsinnvandrere i UK Presidentvalget i Frankrike er til våren, og Le Pen kan medføre "virvelvinder" Ikke for å male fanden på veggen, men slike tingen kan påvirke valget i Norge tror jeg. Det tror jeg kommer helt an på hvordan mediadekningen blir. Nå vi ser hva folk tenker om Trump, og ikke minst hvorfor, så innser vi fort hvor stor innflytelse massemedia her på folks sauementalitet. Det burde ikke være noen stor overraskelse, men det er faktisk verre enn jeg hadde trodd. Brexit så ikke ut til å bli svartmalt i like stor grad, og folk flest er allergisk mot kunnskap, og har "ikke tid" til å ta til seg kunnskap heller. Det er jo tross alt farmen på TV om dagen. Hvor Lysglimt klarer å vri seg inn i mediadekningen med klare, tydelige og konkrete poenger og lirer inn alvoret rundt EØS og det kommende Noxit, så kan det fort gjøre at folk engasjerer seg og faktisk gidder å slå opp hva EØS er i det hele tatt. Det kan gjøre store utslag. Større enn vi liker å tro eller innrømme. For slike bevegelser som jeg håper Alliansen vil skape, så er faktisk all PR god PR, og det spesielt siden vi har så lett tilgjengelig alternativ info slik at folk lett kan finne ut om NRK lyver eller ikke, noe de som REGEL gjør. Litt rart at etter all den mediadekningen Alliansen har fått allerede, så har ikke svertekampanjen startet for fullt enda. Ble selvfølgelig noen usaklige og merkelige kritiske spørsmål som kan få den politisk vinkla bossballen til NRK til å rulle og bli større. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 24. november 2016 Rapporter Del Skrevet 24. november 2016 Nei det er venstresiden som bedriver rasisme. Med BLM, ol.Er det uttrykk for rasisme når svarte amerikanere protesterer mot en epidemi av politidrap mot sin egen gruppe? 1 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 28. november 2016 Rapporter Del Skrevet 28. november 2016 Nei det er venstresiden som bedriver rasisme. Med BLM, ol.Er det uttrykk for rasisme når svarte amerikanere protesterer mot en epidemi av politidrap mot sin egen gruppe? Er vel snarere en epidemi med svarte som virrer rundt med våpen der borte, og står for det meste av voldskriminalitet.. Og dekker seg bak BLM.. Tror de skal være glad for at de har et politi korps der borte som har lav terskel for å dra våpen mot dette pakket.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. november 2016 Rapporter Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Nå har document,no "avslørt" at Hans Jørgen Lysglimt Johansen har anti-semitt holdninger til Israel, så da er det vel over & ut for det partiet. Alliansen/Lysglimt er mot Israel https://www.document.no/2016/11/25/alliansenlysglimt-er-mot-israel/ Endret 28. november 2016 av Mr.M Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 28. november 2016 Rapporter Del Skrevet 28. november 2016 Anti-semitt burde vel stått i hermetegn. Slik begrepet brukes i dag, nærmer det seg for øvrig en hedersbetegnelse. MIFF er jo verre enn antirasistene i gamle dager. Enhver kritikk av innvandring var rasisme. Enhver kritikk mot Israel er anti-semittisme. Latterlige mennesker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå