Flapz Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har en database i mysql som følger: RESULTAT: spill_navn poengsum nick tid plassering Problemer er: Jeg skal finne gjennomsnitt poengsum til hver nick i 2 eller flere valgte spill!! Hvordan blir sql spørringen? Håper på raske svar grunnet tidspress!! Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Noe slikt kanskje. Har dog ikke hatt tid til å teste det. SELECT AVG(poeng_sum) FROM resultat WHERE spill_navn IN('val1','val2',.....); Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det skal virke bra det hvis jeg har forstått rett. Lenke til kommentar
Flapz Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 ok! Takk for hjelp! Er det noen som veit om det går an å få ut annen form enn dette: 4534.4000 når man skriver avg(poengsum)??????? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Tenker du på muligheten til å runde av tallet? SELECT ROUND(AVG(poeng_sum)) FROM resultat WHERE spill_navn IN('val1','val2',.....); for å runde av til nærmeste hele tall, eller SELECT ROUND(AVG(poeng_sum),[antall desimalplasser]) FROM resultat WHERE spill_navn IN('val1','val2',.....); for å runde av til et gitt antall desimaler. Lenke til kommentar
Flapz Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Jo det var det jeg mente!! Kjempemessig!!! Takk igjen! Lenke til kommentar
Flapz Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Ok! takk for all hjelp så langt! Det har derimot dukket opp en ting til som følger: Jeg skal finne: max gjennomsnitt poengsum for 2 eller flere valgte spill minste gjennomsnitt poengsum for 2 eller flere valgte spill Har prøvd forskjellige ting, men er ingen kløpper i mysql!! Lenke til kommentar
Flapz Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Altså jeg skal finne høyeste av dette i en spørring: SELECT avg(poengsum) FROM resultat WHERE spill_navn in('Sjakk','Bridge','Tic-tac-toe') group by nick Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vel.. tingen her hadde vel vært sub-query's... men tror ikke MySQL støtter det. Kommer an på versjonen. En mulig løsning.. som ikke er _spesielt_ elegant : CREATE TEMPORARY TABLE average_scores SELECT AVG(poengum) AS average, nick FROM scores WHERE spill_navn in ('Sjakk','Bridge'); SELECT MAX(average) FROM average_scores; og SELECT MIN(average) FROM average_scores; Lenke til kommentar
JackT Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Er jo ikke noe problem da. Bare å bruke ORDER BY ROUND(AVG(poeng_sum)) ASC LIMIT 0,1 og ORDER BY ROUND(AVG(poeng_sum)) DESC LIMIT 0,1 Gitt at du bruker spørringen til b-urn da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå