petterg Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Det er to år siden sist jeg satt opp en ny hyper-v 2012r2 server, og noe må ha gått veldig i glemmebok. Alternativt er det noe driverrelatert da dagens forsøk er på en FS server, mens jeg tidligere kun har gjort dette på HP. Problemet er at når jeg lager en v-switch av type external (og velger "allow management..."), og kobler vm'en (jeg har bare en) til denne, får den ikke nett. Hvis jeg setter fast ip på vm'en, og slår av brannmur på hosten, kan vm'en nå hosten (på samme ip som hosten bruker for management). Men den når ikke router eller andre servere på lokalnettet. Det virker altså som om v-switchen fungerer som internal selv om den er laget som external. Jeg har slettet switchen og laget ny, flere ganger. Det samme skjer hver gang. Jeg har sammenlignet alt jeg kan tenke meg av innstillinger (i gui) med den forrige hyper-v serveren jeg satt opp, og alt utover hostname og ip ser ut til å være likt. Serverene er med i samme domene, og ligger i samme OU. Den nye serveren er nyinstallert. Den har kun fått hyper-v rollen utover standard install med gui, Hva kan jeg ha klart å gjøre feil denne gangen? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 Oppdatering: Jeg prøvde å lage v-switch på det andre nic'et, uten management. Det ble samme resultat der. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Har du tilordnet ett fysisk kort/port til switchen da? En ekstern switch må jo ha en fysisk port.... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. november 2016 Forfatter Del Skrevet 26. november 2016 Løst: Det viste seg at switchen (fysisk) som hosten var tilkoblet ikke var kompatibel med hyper-v! Så mye styr for at man ikke gadd å sitte på serverrommet for å gjøre OS-install. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå