Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når hun ikke liker at jeg spiller...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk bevist at gaming kan hjelpe deg psykisk, eldre som spiller videospill er kvikkere enn de som ikke spiller.

https://www.psychologytoday.com/blog/freedom-learn/201502/cognitive-benefits-playing-video-games

Så nå som vi har bekreftet at spilling bidrar til god mental helse, hva er problemet igjen?

Det er også bevist at sjokolade, sukker, tobakk og alkohol er sunt. Hvorfor har vi da et problem med alkoholikere, kreft og diabetes?

Lenke til kommentar

Noen hobbyer er givende, andre er ikke det.

Det virker som at dere har en forventning av at det er normalt eller attraktivt å game så mye og at et anstendig kvinnfolk "respekterer" det. You're in for a surprise.

Du høster som du sår, å møte en bra dame er ikke vanskelig om du er bra selv. Det er heller ikke vanskelig å få jobb om du er dyktig nok, skole og utdanning er og lett for den som jobber for det.

Hvilke frø har du sådd etter en helg med gaming? Hva har du igjen for det senere? 

Trening gir deg bedre helse på sikt, god helse er attraktivt.

Om du må game 10 timer hver dag så kunne du like gjerne hatt en sykdom som gjorde at du måtte sove 10 timer ekstra hver dag, du blir ikke plukket først fra øverste hylle.

Den eneste som snakker om å game 10 timer om dagen, er deg selv.

Hvilke frø har man sådd etter å ha lest ut en krimroman? etter å ha øvd og spillt fiolin?

Du vil kanskje si at man blir flinkere til å spille musikkinstrumentet fiolin, men de aller færreste får faktisk noen sentral bruk for dette i livet sitt. Om du tror hobbyer er til for sentral og viktig nytte i livet, så har du misforstått livet. Men jeg tror du bare troller, evt har en diagnose. Nu vel.

Hobbyer er ting man gjør for egen nytelse, for å koble av, når man har gjort unna dagens gjøremål (jobb, skole, husarbeid, trening).

Når man kjenner at man må lade batteriene.

Ingen, eller svært få(igjen, de med diagnoser), er laget slik at man kan sitte 15 timer sammenhengde 7 dager i uka, og studere kjernefysikk eller kreft-kurering.

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virker som at dere har en forventning av at det er normalt eller attraktivt å game så mye og at et anstendig kvinnfolk "respekterer" det. You're in for a surprise.

Jeg forventer å kunne holde på med ting som interesserer meg uavhengig av hvor matnyttig det er. Om hun ikke respekterer dette er hun heller ikke et kvinnfolk for meg. Betyr dette at jeg er avhingig? Nei.

Kåken og bilen er alltid vasket, støvsuget, ryddig og ren, regningene mine er alltid betalt, kroppen er i god shape og det er som oftest god og sunn mat på bordet. I korte trekk er alt på stell, ingenting å klage på slik sett. Og siden jeg har gode rutiner og orden på livet mitt så kan jeg ta meg tid til å game en hel helg om det passer seg.

Hvilke frø har du sådd etter en helg med gaming? Hva har du igjen for det senere?

Sørget for å holde kontakten med venner og kjente som ikke bare kan komme over på en kopp kaffe, pleiet sjelen og sinnet ved å koble vekk i fra den virkelige verden, funnet sinnsroen, opplevd en eller flere historier og mye mye mer.

Trenger alt jeg gjør i livet mitt å så et frø foresten? Nei, ikke i min bok. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk bevist at gaming kan hjelpe deg psykisk, eldre som spiller videospill er kvikkere enn de som ikke spiller.

https://www.psychologytoday.com/blog/freedom-learn/201502/cognitive-benefits-playing-video-games

Så nå som vi har bekreftet at spilling bidrar til god mental helse, hva er problemet igjen?

Det er også bevist at sjokolade, sukker, tobakk og alkohol er sunt. Hvorfor har vi da et problem med alkoholikere, kreft og diabetes?

Nå prøver du å sammenligne epler og appelsiner. Det er ett hysteri som stammer fra da noen foreldre i usa valgte å legge skylden på alt annet enn seg selv for at ungene deres hadde endt opp som de gjorde. De la til og med skylda på Marilyn Manson for musikken han lager... Tråden her viser at folk begynner å endre mening, og stole på fakta istedenfor følelsene til desperate foreldre som vil ha noe å skylde på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Når man spiller så mye så er det er stort problem, 10 timer om dagen". Hvorfor nevnes dette da det ikke er tilfellet for TS? Hvis man skal ta han på sitt ord selvsagt. Dersom man ikke skal gjøre det, hvorfor ikke? Det virker igjen til at det smøres ekstra tjukt på med negativt fortegn her.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Feil. Det er motsatt. Om en kvinne ikke respekterer at en mann har gaming som hobby, så er det kvinnen som kommer til å slite med å finne en partner.

Og det er ingen her som snakker om å "spiller 10 timer om dagen", det er bare deg. Hvem diskuterer du med, egentlig?

Lenke til kommentar

Og hvorfor er det et problem å spille 10 timer om dagen kanskje? 

Jeg trodde PC-spilling var bare bra jeg? :)

Løping er jo sunt. Hva hvis han løp 10 timer til dagen? Eller hva om hun strikket 10 timer til dagen, hver dag?

Anser du disse alternativene som særlig sunne i den mengden?

Lenke til kommentar

Om du må game 10 timer hver dag så kunne du like gjerne hatt en sykdom som gjorde at du måtte sove 10 timer ekstra hver dag, du blir ikke plukket først fra øverste hylle.

Og fremdeles er det kun du som snakker om 10 timer hver dag. Si meg, synes du det er vanskelig å forholde deg til sak? Føler du en sterk trang til å erstatte sakens innhold med din egen oppdiktede realitet?

*Ignore*

• Liker 5
Lenke til kommentar

Så dere mener heller ikke det er bra å spille for mye?

Tror dere at noen kan syntes 10 timer daglig er for mye mens andre kan syntes 1 time daglig er for mye? Kan det være mulig? Eller finnes det et fasitsvar på at 3 timer dagen er aldri for mye?

We're getting somewhere :)

Noen kan synes 10 timer er for mye.

Noen kan ikke synes 1 time er for mye. På samme måte som man ikke kan synes 1 time lesing eller fiolin-øving er for mye på kvelden. Da er man urimelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så dere mener heller ikke det er bra å spille for mye?

Tror dere at noen kan syntes 10 timer daglig er for mye mens andre kan syntes 1 time daglig er for mye? Kan det være mulig? Eller finnes det et fasitsvar på at 3 timer dagen er aldri for mye?

We're getting somewhere :)

Noen kan synes 10 timer er for mye.

Noen kan ikke synes 1 time er for mye. På samme måte som man ikke kan synes 1 time lesing eller fiolin-øving er for mye på kvelden. Da er man urimelig.

Er dette absolutt eller kan det komme annpå situasjonen?

Selv her syntes de fleste at 10 timer er for mye.

Jeg tror flere her spiller mer enn de liker å innrømme :)

Lenke til kommentar

Det er bare å gi dere, det er ikkje vits å diskutere med han her over meg.

Men til trådstarter: Dump henne, kjøpt deg Anime Body pillow og kos deg med spillinga, har hørt dei elsker å sjå på :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Og hvorfor er det et problem å spille 10 timer om dagen kanskje? 

Jeg trodde PC-spilling var bare bra jeg? :)

Poenget er at det er dine pålagte 10 timer. TS nevner et par-tre timer noen kvelder i uka. Du misrepresenterer i så måte TS hvis det er han du sikter til. Såklart kan man bli avhengig av PC-spilling også. Men som sagt, poenget mitt har vært og er fortsatt at du projiserer dine egne innbilninger over på andre, og deretter angriper disse.

Lenke til kommentar

Kablam nevnte i forrige tråd at det ikke var attraktivt når noen gamet 10 timer i uken. 
Den trodde jeg ble for vanskelig for mange her å svelge så jeg satte det på spissen, 10 timer hver dag.

10 timer om dagen skjønner de fleste ikke er greit.

Hvor går grensen? Er 2-3 timer om dagen greit (14-21 timer i uken)? Er 5 timer for mye?

Et døgn er 24 timer, hvis du sover 8 timer og jobber 8 timer er det igjen 8 timer.

2-3 timer av disse 8 timene fritid blir da nesten 50% av den fritiden du har til rådighet. 25%-37% for å være nøyaktig, men du får fort mindre fritid eller spilløkten varer litt lengre.

Det forklarer hvorfor mange syntes det er mye.

Det du bruker dagene dine på er også det du bruker livet ditt på.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Kablam nevnte i forrige tråd at det ikke var attraktivt når noen gamet 10 timer i uken. 

Den trodde jeg ble for vanskelig for mange her å svelge så jeg satte det på spissen, 10 timer hver dag.

10 timer om dagen skjønner de fleste ikke er greit.

Hvor går grensen? Er 2-3 timer om dagen greit (14-21 timer i uken)? Er 5 timer for mye?

Et døgn er 24 timer, hvis du sover 8 timer og jobber 8 timer er det igjen 8 timer.

2-3 timer av disse 8 timene fritid blir da nesten 50% av den fritiden du har til rådighet. 25%-37% for å være nøyaktig, men du får fort mindre fritid eller spilløkten varer litt lengre.

Det forklarer hvorfor mange syntes det er mye.

Det du bruker dagene dine på er også det du bruker livet ditt på.

Hvem er du til å bestemme hva som er bra bruk av noens tid? Hva om man er spilldesigner? Er det plutselig OK fordi man jobber med det? Er det også sånn at du mener at kvinner som syr på fritiden sin, strikker unødvendig mange skjerf fordi de LIKER Å STRIKKE (JA, strikking er KOS) egentlig burde finne på noe annet å gjøre fordi det ikke er bra nok bruk av deres tid? Også har vi de asosiale lesehestene, herregud folkens, få hodet ut av boka og opplev livet liksom! 

Siste delen der var sarkastisk ment for de som ikke helt skjønner det. Fritid er fritid fordi du kan gjøre akkurat hva du vil med din fritid, det definerer ikke hvem du er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...