Potet1 Skrevet 17. august 2017 Forfatter Del Skrevet 17. august 2017 Takk, takk! Angrer ikke enda hvertfall :-) S-Max har bedre plass, men forskjellen er større utvendig enn innvendig. Fikk til og med 3 beltestoler side ved side i Touran med isofix. Vi har 2 biler og dermed masse seter, så kunne prøve alle kombinasjoner. Vi bor tross alt i byen, så mindre bil samt bensinmotor passet fint. Veldig imponert av hva VW har fått ut av 1,4 TSI`en (150hk/250nm)! Sånn i tilfelle andre er i samme situasjon og skal ha ny bil, så kan jeg jo liste opp noen mål som jeg har tatt. Alt dette er målt "manuelt", altså kan det være noe +/-. Nye S-Max er først, nye Touran etter: BAGASJEROM: Dybde bagasjerom m/seter i bakerste stilling (5-seter): 110/100 Bredde mellom hjulbuer bagasjerom: 113/105 Max bredde i bagasjerom: 138/129 Høyde bagasjerom: 78/84 Dybde bagasjerom som 7-seter (midt på bilen): 40/36 BAKSETE: Total bredde puter: 138/134 Bredde mellom dørhåndtak: 143/137 Bredde mellom nederst på vinduer: 153/147 C/C mellom innerste isofix-feste på yttersetene bak: 66/60 BEINPLASS: Dette er vanskelig å måle "vitenskapelig"... men når jeg satt komfortabelt i førersetet, så var det bedre beinplass baksetet på Touran`en enn i S-Max. Men dette er helt avhengig av hvordan man liker å sitte. Satser på at dette er nyttig for noen :-) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Bare vær varsom med å trekke tungt med DSG. jeg holdt meg unna vw nå pga mye feil ? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Bare vær varsom med å trekke tungt med DSG. jeg holdt meg unna vw nå pga mye feil ?sålenge du er nøye med servicer og velger plussforsikring så girkasse er forsikra uten bonustap i 8 år, så trenger man ikke tenke så mye på dsgen Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 18. juni 2021 Del Skrevet 18. juni 2021 Hei, @Potet1. Hvordan har de 3 første årene med 2018 Touran vært? Erfaringer, og vurdering om det var et godt valg hadde vært kjekt 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå