Gå til innhold

Fryseperioder

Sealine

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg poster under dette emnet, er fordi jeg tror det er der problemet ligger, men jeg har egentlig ikke peiling.

Jeg har ny pc (ca 2 mnd gammel) og alt har fungert stor flott til nå. Jeg har vært en av de heldige, som har sluppet feil rundt omkring alt.

Problemet dukket opp igår kveld, da jeg satt på mIRC, hørte på mp3 og bare slappet av. jeg spilte ikke, så jeg tviler på at det er noen form for "overkill" av en komponent.

Plutselig får PC'n sånne fryse anfall, og stopper i feks 3 sekunder, så tok det rundt 10 sek før det skjedde igjen, bare denne gangen frøs den vel i 5 sek. Neste gang 10 sek, og slik holdt den på helt til den hang seg totalt, og jeg måtte reboote manuelt. Første gangen jeg reboota, så hang PC'n seg så fort jeg kom inn i Windows, så jeg ventet i 10 min med og reboote igjen. Denne gangen fungerte alt fint igjen, men etter 1 times tid, dukket det samme problemet opp!

Dette er et problem som var en av flere årsaker til at jeg kjøpte denne PCn. (dvs at jeg hadde samme problemt på forrige PC)

Om noen kan hjelpe meg er jeg stor-takknemmelig :dontgetit:

mvh Petter

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenkte jeg bare skulle tilføye at det nesten umulig kan være noen varme problemer. Har Thermatake Volcano 11 som står på fult (ca 35 grader på CPU) + 2 stk kabinettvifter på fult. 1 x 120mm og 1x 80mm. (25 grader i kabinettet).

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

det kan jo kanskje være at rammen klager, jeg hadde svidd rammen min for en tid tilbake, maskina funka, men den frys helt alt fra 2 min etter oppstart til en time eller to, det kom alt ann på hvor mye jeg brukte den

jeg tror faktisk det var duke nukem manhattan project som gjorde det, jeg starta opp demoen uten å ha installert den på nytt etter en formatering og det likte den ikke

Lenke til kommentar

Har du en HELT ny pc? Du har ikke brukt noen komponenter fra den gamle? (Vet det er litt "doh, captain obvious" , men jeg må spørre ;) ) . Ellers , bruker du samme stikk-kontaktene som sist gang? Det kan være at huset deres har ustabile spenninger som forplanter seg , selv om det er veldig lite sansynlig. Ellers kan jeg ikke komme på noe som helst fornuftig egentlig. :ermm:

Lenke til kommentar
Har du en HELT ny pc? Du har ikke brukt noen komponenter fra den gamle? (Vet det er litt "doh, captain obvious" , men jeg må spørre ;) ) . Ellers , bruker du samme stikk-kontaktene som sist gang? Det kan være at huset deres har ustabile spenninger som forplanter seg , selv om det er veldig lite sansynlig. Ellers kan jeg ikke komme på noe som helst fornuftig egentlig. :ermm:

alt er nytt, utenom tastatur og mus da. Jeg har som det st[r i signaturen 2 stk Corsair XMS pro PC3200 512ddr, og om det gar seg at en av brikkene kan være ødelagte, så får jeg vel nye fra komplett?

Dette er et utrolig surt problem, i likhet med de aller fleste Data problemer. og det sier jeg på grunn av at man aldri vet hva feilen er, altså i hvilken komponent den ligger :(

Skulle så gjerne fått dette iorden.

Vet ikke om dette hjelper, men isted når jeg slo på pcn, så spilte jeg cs i ca 1.5 timer, og da klikka pcn men engang jeg gikk ut av spillet. Asså, i Counter-strike fungerte alt sammen.

Jeg har en cracka win xp, og får iblandt feilmeldinger i windows som jeg ikke skjønner noe av. jeg fikk faktisk en feilmelding da problemet oppstod den andre gangen det skjedde. tror dere at det kan være pga os?

petter

Lenke til kommentar
det kan jo kanskje være at rammen klager, jeg hadde svidd rammen min for en tid tilbake, maskina funka, men den frys helt alt fra 2 min etter oppstart til en time eller to, det kom alt ann på hvor mye jeg brukte den

jeg tror faktisk det var duke nukem manhattan project som gjorde det, jeg starta opp demoen uten å ha installert den på nytt etter en formatering og det likte den ikke

evig tusen takk! jeg dro ut rammen i slot 3, og nå ser alt ut til og fungere utmerket ;) Jeg har riktignok bare hatt PCn på i litt over en time, og jeg kan jo ha flaks, men dette ser bra ut! tusen takk.

En ting til. Denne ene rambrikken jeg tok ut, kostet meg omtrent 1500,- og jeg vil helst få en ny på garantien. Det skal vel ikke være noe problem? Ihvertfall, hvordan skal jeg gå frem?`

Mvh Petter

Lenke til kommentar

beklager alt bryet, men det er en ting til jeg bare må si ifra om.

Jeg sjekket for sikkerhetsskyld om den brikken jeg tok ut var defekt, ved og ta ut den som sto i, og putte denne "defekte" inn igjen. Og tro det eller ei, men da fungerte den like bra.

Jeg har nå satt inn begge igjen, bare i motsat slott som sist, og håper det fungerer bra nå. (kanskje den ene brikken ikke sto helt "riktig" i?)

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...