Gå til innhold

wow, Joner donerer 100kr

blinc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blinc tilhører den nye politisk ukorrekte meningseliten, aka. sytekoret, aka "grasrota". Ingen får være uenig med han eller bruke penger på noe politisk korrekt (med mindre man vil betale hele regninga).

Er det ikke egentlig ganske rettferdig om folk får styre sine liv og interesser selv, så lenge de er fredelige?

Lenke til kommentar

Sant. Og jeg er liberalist.

Og, dersom du ikke er inkonsekvent, tilhenger av fri innvandring. Vold mot fredelige mennesker må vel være en mye verre interesse enn å hjelpe dem?

Ingen er imot å hjelpe. Men det skal være basert på frivillighet. Noe annet er "vold mot fredelige mennesker" som du selv skriver.

Innvandring til et liberalistisk land er noe helt annet enn innvandring til et sosialdemokrati.

Men å nekte folk å dra hvor de vil, er da altså greit, fordi forholdene ikke er ideelle? Er prinsippene rangert i et hierarki, hvor en hendelse A må skje før hendelse B, og at dersom det ikke er slik vil vold (på en eller annen måte) være rettferdiggjort?

For øvrig handler jo denne saken om en organisasjon som bl.a. hjelper folk å forstå norsk lovgiving og regler. Virker egentlig som om du forsvarer byråkratiet i kampen mot maktesløse mennesker.

Lenke til kommentar

Sant. Og jeg er liberalist.

Og, dersom du ikke er inkonsekvent, tilhenger av fri innvandring. Vold mot fredelige mennesker må vel være en mye verre interesse enn å hjelpe dem?

Ingen er imot å hjelpe. Men det skal være basert på frivillighet. Noe annet er "vold mot fredelige mennesker" som du selv skriver.

Innvandring til et liberalistisk land er noe helt annet enn innvandring til et sosialdemokrati.

Men å nekte folk å dra hvor de vil, er da altså greit, fordi forholdene ikke er ideelle? Er prinsippene rangert i et hierarki, hvor en hendelse A må skje før hendelse B, og at dersom det ikke er slik vil vold (på en eller annen måte) være rettferdiggjort?

For øvrig handler jo denne saken om en organisasjon som bl.a. hjelper folk å forstå norsk lovgiving og regler. Virker egentlig som om du forsvarer byråkratiet i kampen mot maktesløse mennesker.

Det vil heller ikke være vidåpne grenser under et liberalistisk styre. En stat er nødt til å ha kontroll med hvem som kommer inn og ut av landet. Men det ville vært mye mer liberalt i forhold til arbeidsinnvandring. Men dette er noe som ville regulert seg selv. PDD er det over 100k ledige i Norge. Mao ville arbeidsinnvandringen sannsynligvis vært negativ (altså at flere drar ut enn inn).

Synes det er helt fint at private gir til NOAS. Feilen er at private ikke dekker hele NOAS sitt budsjett. 

Det er fravær av tvang som er viktig i liberalismen. Du skal ikke bli satt i fengsel fordi du ikke vil ha nrk og nekter å betale lisensen.

Det er dette som menes med "vold mot fredelige mennesker". Derfor bommer du når du bruker begrepet opp mot innvandrere som ikke får komme inn til et land. Det er ikke tvang. 

Lenke til kommentar

Ta hele regninga.

Når har han sagt at han skal "ta hele regninga", og hvilken regning? 

Spiller du dum? Asylinstituttet koster milliarder av kroner hvert år. Og jeg ville aldri forestillet meg at Joner hadde planer om å faktisk betale noe særlig selv. 

I Sverige går asylkostnadene på 70-80mrd årlig utover grunnleggende samfunnsoppgaver som skole og forsvar. De har snakket om å låne penger for å finansiere http://www.friatider.se/regeringen-vill-l-na-till-invandringen

Nei jeg spiller ikke dum, Joner har oppfordret folk til å donere til en organisasjon. Det er alt. Spiller du dum?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig var det en reklamekampanje med et byrå bak. Det var jo ikke tilfeldigvis at man kunne skrive "hilsen Sylvi" til et firesifret nummer. Vi vet ingenting om hvorvidt Joner får betalt for dette. Jeg tipper han gjør det gratis.

Helt enig, skjønner ikke at folk er overrasket. Det var åpenbart ett samarbeid. 

Lenke til kommentar

At det var et samarbeid mellom NOAS og Joner, ja. Men ikke åpenbart at et reklamebyrå har skrevet teksten og stått bak hele stuntet. Det ble fremsatt som Joners initiativ, tekst og påfunn, noe de ville at folk skulle tro helt frem til en klok journalist valgte å spørre om litt mer info om bakgrunnen. NOAS selv sier de ikke hadde tatt stilling til om de ville opplyse om dette hvis de ikke ble spurt.  

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det var et samarbeid mellom NOAS og Jonar, ja. Men ikke åpenbart at et reklamebyrå har skrevet teksten og stått bak hele stuntet. Det ble fremsatt som Joners initiativ, tekst og påfunn, noe de ville at folk skulle tro helt frem til en klok journalist valgte å spørre om litt mer info om bakgrunnen. NOAS selv sier de ikke hadde tatt stilling til om de ville opplyse om dette hvis de ikke ble spurt.  

Hvor har du det i fra? Fra hva jeg kan se var det hans påfunn, som ble laget via han og reklamebyrå som han sannsynligvis er en del av. NOAS sier at de sa det så fort de ble spurt for de hadde ingenting å skjule.. 

Jeg ser virkelig ikke hvorfor folk er så overrasket, det var så klart ett stønt for å få inn penger. 

Lenke til kommentar

Hvor har du det i fra? Fra hva jeg kan se var det hans påfunn, som ble laget via han og reklamebyrå som han sannsynligvis er en del av. NOAS sier at de sa det så fort de ble spurt for de hadde ingenting å skjule.. 

Jeg ser virkelig ikke hvorfor folk er så overrasket, det var så klart ett stønt for å få inn penger. 

Intervju med NOAS leder på radio der hun sier byrået utformet teksten, og Joner fikk det oversendt for å finpusse det som de kaller det. Jeg tipper de mener han godkjente det, men pakker det inn så det ser litt bedre ut. Joner er venn med en som jobber i reklamebyrået NOAS engasjerte for å lage en reklamekampanje.

Overrasket er nok ikke riktig ord. Men når du henvender deg til folks lommebok bør du være ekstra påpasselig med å informere godt og være ærlig med hvem som står bak og ber om pengene. At de i all hovedsak skal brukes på lønn til medarbeidere i NOAS tror jeg kanskje ikke alle som ga var klar over heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Intervju med NOAS leder på radio der hun sier byrået utformet teksten, og Joner fikk det oversendt for å finpusse det som de kaller det. Jeg tipper de mener han godkjente det, men pakker det inn så det ser litt bedre ut. Joner er venn med en som jobber i reklamebyrået NOAS engasjerte for å lage en reklamekampanje.

Overrasket er nok ikke riktig ord. Men når du henvender deg til folks lommebok bør du være ekstra påpasselig med å informere godt og være ærlig med hvem som står bak og ber om pengene. At de i all hovedsak skal brukes på lønn til medarbeidere i NOAS tror jeg kanskje ikke alle som ga var klar over heller.

Forskjellig info ute å går ser jeg, Dagbladet meddeler at det var Joner sitt forslag, ved hjelp av reklamebyrået. Pro bono. 

- Nei. Det er et engasjement fra Joner. Han har fått profesjonell help til noe han ikke kan, nemlig å legge ut en post på Facebook. Hele hans poeng var å snu den måten Sylvi Listhaug liker og deler en politikk som har dramatiske konsekvenser. Han ville snu dette 180 grader og bruke det til noe positivt, sier Austenå.
Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Enig i at det er simpelt å bruke enkeltskjebner i sånn kampanje. De fleste skjønner at  reglene må være rettferdige. Hvordan skulle det bli, hvis man gjorde unntak hver gang en eller annen kjendis bringer opp noe? 

På den annen side, syns jeg en Statsråd burde heve seg over å reagere i affect, og krangle med sånt på Facebook. Det tar seg ikke ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...