jonasga91 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Heisan! Jeg gjorde en full factory default gjennoppretning i dag. Etter den var ferdig får jeg error kode 0x800706BA. Jeg har ingen internet og jeg klarer ikke å komme innpå services.msc siden det står at det er blokkert. Har ingen aning om hvordan jeg kan fikse dette. Prøvde en å gjøre en til formatering men den ble avbrutt. Kan noen være så snill og hjelpe meg med dette? Får også opp en mld ved oppstart: User OOBE Create Elevated Object Server. (vet ikke om dette har noe med dette å gjøre).Jeg har internet noen ganger, men alle sidene blir blokkert :SKommer også ikke innpå tjenester. (blokkert) Mvh Jonas Endret 21. november 2016 av Hårek Flettet to innlegg (bruk redigering) Lenke til kommentar
bslavcho Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 har du administrator priveleges? Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 (endret) har du administrator priveleges? Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender. Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client). Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S Endret 22. november 2016 av jonasga91 Lenke til kommentar
bslavcho Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 har du administrator priveleges? Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender. Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client). Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S sjekk denne løsning: https://appuals.com/essentials-error-0x80070426-windows-10/ Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 har du administrator priveleges? Nei, tror ikke det. Når klarer å endelig å komme innpå nettsider med Explorer og lastet ned chrome, men jeg klarer ikke å kjøreTjenester eller Defender. Jeg får ganske ofte Error code: 0x80070426 (Microsoft Security Client). Har google koden men har ikke klart å fikse det på verken vanlig modus eller sikkerthetsmodus. Bare ny feilmelding etter ny feilmelding :S sjekk denne løsning: https://appuals.com/essentials-error-0x80070426-windows-10 Jeg finner ikke Microsoft Essential inne på programmer og funksjoner så vet ikke hvordan jeg skal klare å slette det :/ Lastet også ned reimage fra linken, men må betale for å reparere står det. Ellers er det bare feilmeldinger på programmer (PC stabilsitet) mens alt annet ser fint ut. Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 Har forsøk å stoppe WinDef, slik som det står i linken men da kommer det opp at jeg ikke har tilgang til å stoppe den :S Lenke til kommentar
bslavcho Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Da, jeg vet ikke å hjelpe mer. Du kan kontakte microsoft support or pc tekniker, hvis det er mulighet for deg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Høres ut som du helst skulle hatt en clean windows installasjon. Om du ikke får gitt deg selv administrator rettigheter, og ikke kommer inn med 'administrator' brukeren så får du heller ikke installert nettverksdriver via USB, så du må starte med å få adminrettighet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 TS sier jo at han gjorde en full factory default gjennoppretning, så da gjetter jeg på at det er en laptop eller noe slikt det er snakk om. Kan ta feil da. Og er det en "full factory default gjennoppretning" så burde det være det samme som clean install med unntak av eventuelt bloatware fra fabrikanten. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 TS sier jo at han gjorde en full factory default gjennoppretning, så da gjetter jeg på at det er en laptop eller noe slikt det er snakk om. Kan ta feil da. Og er det en "full factory default gjennoppretning" så burde det være det samme som clean install med unntak av eventuelt bloatware fra fabrikanten. Nøkkelordet er kanskje 'burde', ingen garanti for at det har gått som det skal. Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Det merkelige er at Internet Explorer blokkerte de fleste nettsidene. Jeg overførte CCcleaner og nå virker explorer som den skal og jeg fikk lastet ned chrome. Mye fungerer nå, men jeg er fremdeles blokkert fra Tjenester og andre ting. Får opp mld: Denne appen er blokkert for din egen sikkerhet. En systemansvarlig har blokkert tilgang til å kjøre denne appen. Kontakt systemansvarlig for mer informasjon. mmc.exe Utgiver: Ukjent Filopprinnelse: Harddisken på denne datamaskinen Programplassering: "C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc" Har ikke så gode greier på det tekniske så vet ikke om dette sier noe. :S EDIT: Fikk tilgang til tjenester via CMD med admin, services.exe. Men er fremdeles blokkert hvis jeg prøver å åpne tjenester via søkemotoren. :S EDITception: Mangler også funksjoner som Windows Photo Viewer og Kalkulator og slikt. Har funnet ut hvordan jeg laster ned og legge til disse programmene, men det er jo litt tungvindt :/ Endret 23. november 2016 av jonasga91 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Det hadde jo vært kjekt å vite hvilken type PC det er snakk om og hvilken Windows versjon. Mye lettere å hjelpe da. Jeg har gjort full factory restore på ørten laptoper (Acer, Asus, Dell, Toshiba, MSI) opp gjen årene, har aldri opplevd slike problemer som det nevnes her. Endret 24. november 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Det hadde jo vært kjekt å vite hvilken type PC det er snakk om og hvilken Windows versjon. Mye lettere å hjelpe da. Jeg har gjort full factory restore på ørten laptoper (Acer, Asus, Dell, Toshiba, MSI) opp gjen årene, har aldri opplevd slike problemer som det nevnes her. System Information ------------------ Time of this report: 11/24/2016, 15:22:37 Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release.160715-1616) Language: Norwegian Bokmål (Regional Setting: Norwegian Bokmål) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: BIOS Date: 03/26/12 16:04:13 Ver: 09.06 Processor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz Memory: 8192MB RAM Available OS Memory: 8148MB RAM Page File: 5610MB used, 8524MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 12 Holder det med dette? Vet ikke hva som er vanlig å poste Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Tja, jo, noe slikt, men det mangler PC navn etc. Slik ser mitt ut: ------------------ System Information ------------------ Time of this report: 11/24/2016, 15:32:50 Machine name: MSI-GT80S Machine Id: {BAFB1834-1235-42CE-9E66-3565D80A2C77} Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release_inmarket.160906-1818) Language: Spanish (Regional Setting: Spanish) System Manufacturer: Micro-Star International Co., Ltd. System Model: GT80S 6QE BIOS: E1814IMS.111 Processor: Intel® Core i7-6820HK CPU @ 2.70GHz (8 CPUs), ~2.7GHz Memory: 32768MB RAM Available OS Memory: 32716MB RAM Page File: 4341MB used, 30422MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 12 Nesten som jeg begynner å tro at den PC'en din ikke er en "merke" PC for å si det slik. Mitt viser jo hvilken PC modell jeg har pluss fabrikant. Er det en laptop eller en stasjonær PC? Endret 24. november 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Om klokka/dato lokalt på PCn ikke stemmer med resten av verden kan du få den type problemer og feilmeldinger.. Det vil være umulig å få en https kobling tilgjengelig samt koble seg til oppdateringstjenesten til Microsoft... Så det er det første jeg ville ha sjekket.. Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 Time of this report: 11/24/2016, 15:22:37 Machine name: DESKTOP-6DG6DH9 Machine Id: {9E713E11-2A8E-49C0-B3D5-E5CF88FEF0D2} Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 14393) (14393.rs1_release.160715-1616) Language: Norwegian Bokmål (Regional Setting: Norwegian Bokmål) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: BIOS Date: 03/26/12 16:04:13 Ver: 09.06 Processor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz Memory: 8192MB RAM Available OS Memory: 8148MB RAM Page File: 5610MB used, 8524MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 12 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled Miracast: Available, with HDCP Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported DxDiag Version: 10.00.14393.0000 64bit Unicode Hadde bare fjernet det. Visste ikke om noe måtte være hemmelig xD Stasjonær Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Javel, så det er visst ikke snakk om en "merke" PC som f. eks. Dell (dette ville ha stått under "System Manufacturer:") Så hvordan gjorde du gjenopprettingen? Fra selve hard disken eller fra en DVD som ble levert med PC'en? Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Javel, så det er visst ikke snakk om en "merke" PC som f. eks. Dell (dette ville ha stått under "System Manufacturer:") Så hvordan gjorde du gjenopprettingen? Fra selve hard disken eller fra en DVD som ble levert med PC'en? Gjenopprettingen gjorde jeg fra harddisken. Har bare gratisversjonen av Windows 10 som jeg lastet ned når det kom ut Pc'en har jeg bygget selv så vet ikke om det er derfor jeg ikke har noe merke Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Det er nok derfor du ikke får noe merke opp, men det hadde jo vært kjekt om du hadde sagt det tidligere. Jeg tror faktisk du kan prøve en ren installering for å bli kvitt de problemene dine. Med mindre du har programmer etc som du ikke vil miste. Har du ikke noe viktig på PC'en, last ned Windows MediaCreation tool, og kjør det fra Windows og velg "Behold ingenting" eller noe slikt. Har ikke norsk OS så jeg vet ikke hva det kalles på norsk. Du vil da få en helt ren installasjon av Windows 10. Du må legge inn drivere etc. etter på, men en ren installasjon er å foretrekke, noe jeg selv skal gjøre med denne laptopen når jeg kommer hjem om en ukes tid. 1 Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 Det er nok derfor du ikke får noe merke opp, men det hadde jo vært kjekt om du hadde sagt det tidligere. Jeg tror faktisk du kan prøve en ren installering for å bli kvitt de problemene dine. Med mindre du har programmer etc som du ikke vil miste. Har du ikke noe viktig på PC'en, last ned Windows MediaCreation tool, og kjør det fra Windows og velg "Behold ingenting" eller noe slikt. Har ikke norsk OS så jeg vet ikke hva det kalles på norsk. Du vil da få en helt ren installasjon av Windows 10. Du må legge inn drivere etc. etter på, men en ren installasjon er å foretrekke, noe jeg selv skal gjøre med denne laptopen når jeg kommer hjem om en ukes tid. Endelig. Nå funker pc'n som normalt igjen. Tusen takk for hjelpen! Windows MediaCreation tool gjorde susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå