Einar Vaagland Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 I et intervju med Edward Snowden forrige uke, sier han at Norge diskuterer å innføre lignende lover som de i Storbritannia: https://youtu.be/NLG14M7WQME?t=21m10s 1 Lenke til kommentar
Odd Karlsen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Dette er bare starten. Dette er konsekvensen av ukritisk import av risikoelementer! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg? Facebook larger for det meste informasjon om det du gjør på Facebook, og hva du gjør på nettsider hvor det finnes en like knapp. Hvis du ikke er kunde av facebook, så lagrer dem veldig lite om deg. Denne loven åpner opp for mye mer lagring av internett bruken din enn det Facebook gjør, selv som kunde av Facebook. 1 Lenke til kommentar
WhatEverIDo Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg? NSA har vel sugerør inn i dette, England er vel betegnet som puddelen til USA. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Utenlandske medier kaller loven den mest ekstreme noensinne. Norsk ekspert: - Jeg er svært bekymret! Jeg ser ikke problemet. Dette burde ikke være noe problem for noen, med mindre de er pedofile, eller driver med ulovligheter av et eller annet slag. Slik som wikileaks, Snowden og andre varslere som er til bryderi for eliten og myndighetene mener du? 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Utenlandske medier kaller loven den mest ekstreme noensinne. Norsk ekspert: - Jeg er svært bekymret! Jeg ser ikke problemet. Dette burde ikke være noe problem for noen, med mindre de er pedofile, eller driver med ulovligheter av et eller annet slag. Særlig på 50-tallet og faktisk også senere ble mange uskyldige amerikanske borgere stilt for kongresskommisjon, i mange tilfeller dømt, utsatt for yrkesforbud etc pga myndigheters misbruk av informasjon etc. Både den amerikanske kongressen og FBI var sentrale i dette. En kilde som forklarer litt - https://en.wikipedia.org/wiki/McCarthyism Det eneste mange av de hadde gjort var kun å være medlemmer i fagforeninger, politiske parti eller deltatt på politiske møter - som be oppfattet som uamerikanske. Kjente personer som ble rammet var Charlie Chaplin, Robert Oppenheimer, Albert Einstein - og en lang rekke flere. Å tro at noe lignende ikke kan skje igjen er som å tro på julenissen. En lov som dette vil gjøre det svært enkelt å gjennomføre tilsvarende "aksjoner" fra elementer hos myndighetene. Det er ikke noe som "kan" skje, det skjer allerede i dag. F.eks i Tyskland hvor politiet raider boligen til folk med feil meninger og fengsler dem. Og vi har jo også en lærer her i landet som nylig fikk arbeidsforbud for å ha feil politiske meninger på privaten. Endret 21. november 2016 av StormEagle 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg? Facebook larger for det meste informasjon om det du gjør på Facebook, og hva du gjør på nettsider hvor det finnes en like knapp. Hvis du ikke er kunde av facebook, så lagrer dem veldig lite om deg. Denne loven åpner opp for mye mer lagring av internett bruken din enn det Facebook gjør, selv som kunde av Facebook. Du trenger da på ingen måte å ha facebook konto for at facebook skal få masse info om deg. Cookies putter de på deg uavhengig av om du har konto eller ikke. 2 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg? Facebook larger for det meste informasjon om det du gjør på Facebook, og hva du gjør på nettsider hvor det finnes en like knapp. Hvis du ikke er kunde av facebook, så lagrer dem veldig lite om deg. Denne loven åpner opp for mye mer lagring av internett bruken din enn det Facebook gjør, selv som kunde av Facebook. Du trenger da på ingen måte å ha facebook konto for at facebook skal få masse info om deg. Cookies putter de på deg uavhengig av om du har konto eller ikke. Tror du må lese det jeg skrev en gang til. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Hvordan er dette, sammenliknet med det CIA/NSA Facebook lagrer om deg?Facebook larger for det meste informasjon om det du gjør på Facebook, og hva du gjør på nettsider hvor det finnes en like knapp.Hvis du ikke er kunde av facebook, så lagrer dem veldig lite om deg. Denne loven åpner opp for mye mer lagring av internett bruken din enn det Facebook gjør, selv som kunde av Facebook. Du trenger da på ingen måte å ha facebook konto for at facebook skal få masse info om deg. Cookies putter de på deg uavhengig av om du har konto eller ikke. Tror du må lese det jeg skrev en gang til.Hvorfor det? Det står da rimelig tydlig:"Hvis du ikke er kunde av facebook, så lagrer dem veldig lite om deg.". Og dette er feil. De lagrer omtrent like mye som google. 1 Lenke til kommentar
3MU3IE9H Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Kanskje, kanskje ikke. Når få bruker mottiltak vil bruken i seg selv tolkes som mistenkelig. Hm, han låser døren, hva har han å skjule? 3 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 En sånn lov er ganske idiotisk. 'Staten' roper ulv, med det resultat at 'alle' sikrer sine systemer, og så sitter 'Staten' tilbake med så sikre, innfløkte systemer, at de kriminelle går fri. -Om alle som ga fan i datasikkerhet plutselig krypterer forbindelsene sine, hvordan i alle dager skal 'Staten' flagge 'mulige kriminelle? -Snakk om å skyte seg selv i foten. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Eneste detta fører til er, at man i stedet for å beskytte seg mot hackere (passiv sikkerhet), begynner å sikre seg mot 'Staten'... -proaktiv sikring. -Dvs. kryptere, vpn, spoofing, proxier og hele molevitten. -For bruker'n er det lovlig da det fremdeles er passiv sikkerhet, men det gjør jobben til Statshakkerne et levende helvete. -Som om politiet ringer smuglere om at de står klar på grensa til å ta dem. -Counterproductive idiocy. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Kan banne på det neste produktet på markedet blir rutere med innebygd vpn/spoofing-algoritme og ipsec-kryptering. -Jeg ville kjøpe et sånt produkt... -og likevel bruke ekstra vpn/spoofing og kryptering... *sigh* -Ingen andre som ser høna og egget? Endret 21. november 2016 av Sandormen Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Rutere har da alltid hatt innebygget VPN-klient...? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Antakelig vil bytte av DNS-server være nok til å unngå denne sporingen, ettersom dyp pakkeinspeksjon blir for kostbart i en slik skala: https://serdeg.no/tiltak/dns/ Jeg bor i London. Byttet DNS nå. Lurer på hvordan de henter inn data i utgangspunktet. Som du sier ville det kostet flere milliarder å gjøre DPI på alle internett-trafikk i et helt land. 1 Lenke til kommentar
PKN5MQRB Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 E-Sjefen ekke nokka bedre http://www.tu.no/artikler/e-sjefen-vil-ha-frie-toyler-til-a-overvake-all-datatrafikk/276167 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) Rutere har da alltid hatt innebygget VPN-klient...? Jo, -og det er det svake ledd, for 'an går gjennom din isp, som nesten garanterer et loggsystem til de som spør... ...og 'an er sjeldent aktivert som default. (hvorfor ekstra kryptering fra din egen PC er viktig ((+spoofing), men så eskalerer det til flere detaljer, jeg ikke gidder utdype, etc.)) (pluss viktigheten av proxier) Endret 21. november 2016 av Sandormen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg tror det myndighetene egentlig ønsker å oppnå er å skremme befolkningen til taushet. I hele europa blir folk stadig fatigere og fatigere og dette gjør at folk blir tvunget til å innse at politikere er noe helt annet enn de liker å fremstå som. Derifra er veien kort til folkeopprør. Lenke til kommentar
Ove Gram Nipen Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Jeg ser ikke problemet. Dette burde ikke være noe problem for noen, med mindre de er pedofile, eller driver med ulovligheter av et eller annet slag. Det er greit. Jeg kommer og monterer webkamera på toalettet ditt med en gang. Så lenge du ikke driver med noen ulovligheter av et eller annet slag der inne, så er vel det helt OK. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå