Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velge mellom kjæreste og kokain


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Foreslår at du slutter med kokain. Det er helsefarlig, avhengighetsskapende og dyrt. Du har kanskje råd til å snorte litt i helgene nå, men du er i en alder hvor mye skjer. Plutselig er du blakk og avhengig. Vær litt fremme i skoa og slutt mens du kan.Hvis du har behov for å ruse deg, er nesten alt bedre enn kokain.

Er selvfølelsen man får som funker så jævlig bra!og økonomisk så kommer jeg aldri ha problem gjennom hele mitt liv. selv om jeg hadde kjøpt 10kg cola i året. Anonymous poster hash: 382c7...eb2

Hehe... damn.

Lenke til kommentar

"tar dop fordi jeg vil, ikke fordi jeg må" hahah beste jeg har lest.

Lykke til i livet generelt ^^

 

Personlig tok jeg adderal under tunge arbeidsøkter. Hadde fortsatt tatt det hadde jeg fått tak i det, men karen på jobb som hadde det er ikke lenger her ^^

Er jo milevis fra kokain og de harde stoffene, men jeg forstår veldig godt at folk blir avhengige av det.

 

Har null problem med å si at jeg er avhengig i den forstand at jeg trenger det når jeg virkelig trenger det. Ellers vil jeg rett å slett ikke fungere under det arbeidspresset som er ved det tidspunktet.

 

Par andre teknikkere tar kokain osv når de jobber 16 timer om dagen, men de er såpass ødelagt utenfor arbeidstiden at jeg ikke vil bevege meg over i den banen.

 

Ta heller litt preworkout pulver å blås av litt steam på gymmen. Så drar du til frua di å slapper av. Forhåpentligvis slipper du å ødelegge 2 liv



Anonymous poster hash: 9ea17...6d9
Lenke til kommentar

Personlig tok jeg adderal under tunge arbeidsøkter. Hadde fortsatt tatt det hadde jeg fått tak i det, men karen på jobb som hadde det er ikke lenger her ^^

Er jo milevis fra kokain og de harde stoffene, men jeg forstår veldig godt at folk blir avhengige av det.

Anonymous poster hash: 9ea17...6d9

Adderal er amfetamin. Vil påstå det er et "hardt stoff".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Både Nicholson og Brando drev

 

ev på med kokain back in the day , Jack fikk besøk av purken i '75 :p

 

De Niro skulle angivelig ta drugs med Belushi dagen Belushi døde......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Når man må bruke rusmidler for å "leve livet", da er det et tegn på ubalansert livsstil generelt. Og når man må spørre seg selv om å velge rusmidler fremfor kjærlighet ... da er dét, i hvert fall for meg, også et tegn på ubalansert livsstil. Ville man lært barna sine at å bruke kokain er sunt? Ville man stått foran en barneskoleklasse og sagt at det er helt greit? Selv om det var 100% rent kokainpulver? Uansett hvilket rusmiddel det var?

 

Jeg er faktisk en forkjemper for 100% legalisering av alle rusmidler. Men, og det er et veldig stort "men": Dét ville forutsatt at -alle- lært om psykologi og personlig utvikling i skolen, og at borgerlønn ble innført, slik at økonomi ikke var et problem forbundet med rusbruken. Alle skulle vært 100% klar over risikoene forbundet, visst hvordan rusmidler påvirket kroppens kjemibalanse og psyken generelt, og kjent alle grenser. Man skulle ha visst "hvem man var", før man i det hele tatt vurderte å prøve noen som helst rusmidler. Livet er ikke noe man gambler med.

 

Men siden vi ikke lærer noe om disse tingene i skolen, så blir det ned til rene tilfeldigheter hvordan alt ender opp. Noen kan sikkert bruke narkotiske stoffer gjennom et helt liv uten å merke så mye til bivirkninger, fordi i deres verden, så er ikke samvittigheten en motvirkende faktor. Dette gjenspeiler seg i TS' holdning rundt økonomi. Er man økonomisk uavhengig, så er man altså fritatt sosial stigmatiséring.

 

Dette mener jeg er et feilgrep. Hva om man plutselig får ambisjoner om å jobbe med noe som krever 100% rene blodprøver? Og så er det allerede personlige etiske dilemmaer rundt å knytte seg til andre mennesker? Bare at spørsmålet dukket opp i en tråd, er et tegn på at det er psykologiske konflikter rundt rusbruken.

 

Alt bunner alltid ned til bærekraftige verdier. Det er ikke bærekraftig å la rusmidler dominere ens liv, hvis det er et tema. Vi kan ikke ta med oss oppførselen vi er i, når vi er i en rus, tilbake til den "vanlige" verden. Da ville vi alle løpt rundt som crazy galninger hele tiden, og hvordan ville verden blitt da? Rusmidler skal jo helst brukes som en belønning, ikke som et tidsfordriv. Men man MÅ ikke bruke rusmidler som belønning heller. For noen er å gå en skogtur til en fjelltopp en stor nok belønning, selv om dem jobber som bryggesjauere i uka. For andre kan det være et skikkelig måltid mat. For andre igjen å besøke familie og bekjente. Alt dreier seg bare om balanse.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man må bruke rusmidler for å "leve livet", da er det et tegn på ubalansert livsstil generelt. Og når man må spørre seg selv om å velge rusmidler fremfor kjærlighet ... da er dét, i hvert fall for meg, også et tegn på ubalansert livsstil. Ville man lært barna sine at å bruke kokain er sunt? Ville man stått foran en barneskoleklasse og sagt at det er helt greit? Selv om det var 100% rent kokainpulver? Uansett hvilket rusmiddel det var?

 

Jeg er faktisk en forkjemper for 100% legalisering av alle rusmidler. Men, og det er et veldig stort "men": Dét ville forutsatt at -alle- lært om psykologi og personlig utvikling i skolen, og at borgerlønn ble innført, slik at økonomi ikke var et problem forbundet med rusbruken. Alle skulle vært 100% klar over risikoene forbundet, visst hvordan rusmidler påvirket kroppens kjemibalanse og psyken generelt, og kjent alle grenser. Man skulle ha visst "hvem man var", før man i det hele tatt vurderte å prøve noen som helst rusmidler. Livet er ikke noe man gambler med.

 

Men siden vi ikke lærer noe om disse tingene i skolen, så blir det ned til rene tilfeldigheter hvordan alt ender opp. Noen kan sikkert bruke narkotiske stoffer gjennom et helt liv uten å merke så mye til bivirkninger, fordi i deres verden, så er ikke samvittigheten en motvirkende faktor. Dette gjenspeiler seg i TS' holdning rundt økonomi. Er man økonomisk uavhengig, så er man altså fritatt sosial stigmatiséring.

 

Dette mener jeg er et feilgrep. Hva om man plutselig får ambisjoner om å jobbe med noe som krever 100% rene blodprøver? Og så er det allerede personlige etiske dilemmaer rundt å knytte seg til andre mennesker? Bare at spørsmålet dukket opp i en tråd, er et tegn på at det er psykologiske konflikter rundt rusbruken.

 

Alt bunner alltid ned til bærekraftige verdier. Det er ikke bærekraftig å la rusmidler dominere ens liv, hvis det er et tema. Vi kan ikke ta med oss oppførselen vi er i, når vi er i en rus, tilbake til den "vanlige" verden. Da ville vi alle løpt rundt som crazy galninger hele tiden, og hvordan ville verden blitt da? Rusmidler skal jo helst brukes som en belønning, ikke som et tidsfordriv. Men man MÅ ikke bruke rusmidler som belønning heller. For noen er å gå en skogtur til en fjelltopp en stor nok belønning, selv om dem jobber som bryggesjauere i uka. For andre kan det være et skikkelig måltid mat. For andre igjen å besøke familie og bekjente. Alt dreier seg bare om balanse.

 

Syns dette er godt skrevet og får frem noen viktige poeng! +1

 

Spesielt den "lære hvem man er".

SWIM lærte "dessverre" (?) hvem han er etter å ha brukt kokain noen helger (Okei, ca hver helg i ett år), og fungerer egentlig bedre nå (Uten at det inntas i ukedager, kun fest) sosialt. Nesten som et skall som sprakk, i positiv forstand, så klart.

Det brakte ingen negative følger for vedkommende, og det er ingen avhengiget. Nå brukes det kun ved spesielle anledninger og i lag med andre, f.eks større fester og lignende.

Det høres jo sikkert dumt ut, men jeg mener det er noe som heter "kontrollert bruk" av hardt dop, noe som fungerte for SWIM.

 

 

MEN tilbake til tema: Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på hvordan det gikk med TS!

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

 

Foreslår at du slutter med kokain. Det er helsefarlig, avhengighetsskapende og dyrt. Du har kanskje råd til å snorte litt i helgene nå, men du er i en alder hvor mye skjer. Plutselig er du blakk og avhengig. Vær litt fremme i skoa og slutt mens du kan.

 

Hvis du har behov for å ruse deg, er nesten alt bedre enn kokain.

Er selvfølelsen man får som funker så jævlig bra!

 

og økonomisk så kommer jeg aldri ha problem gjennom hele mitt liv. selv om jeg hadde kjøpt 10kg cola i året.

 

Anonymous poster hash: 382c7...eb2

 

 

Du bør ikke forsøke å la denne selvfølelsen komme fra et annet sted?

 

En selvfølelse som kommer fra kokain kan vel sammenliknes med muskler som kun kommer fra steroider. Et svakt hjerte, liten kuk, krympende baller og svake muskler.

 

What comes up, must come down.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...