Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velge mellom kjæreste og kokain

Anbefalte innlegg

Lagde meg en bruker kun for å kommentere dette. . . Her er det tydeligvis mange kulinger som svarer som kun har informasjon media har gitt dem!

I moderate og kontrollerte doser så kan man ta dop uten problemer. Jeg har gått på stoff i to år og har ingen problemer! Bare pass på å ikke bruk mer enn du klarer, da blir du avhengig. Husk at du bare lever en gang (i følge det jeg tror på) så ha det så gøy som du bare klarer så lenge du lever !!

Du høres veldig ut som en kompis av meg der alt han roter på med er ufarlig og han har også det og komme med at alt man leser negativt om hasj og andre rusmidler mer medieskapt. Merkelig hvor alle de som bruker rusmidler sier akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjærligheten, hvis en virkelig er forelska, er en sterkere rus enn det meste.

Selv trodde jeg cannabisen jeg startet å røyke i helgene 2011 og daglig fra juli 2012 da jeg jobbet for meg selv hjemmeifra ikke var noe problem. 

Alt jeg leste og dokumentarer jeg så var jo så positive, sluttet jo å drikke alkohol, som jeg drakk en del av i helgene, så følte jeg valgte noe mye bedre - og med all treningen jeg drev med hjalp det at det ikke var 250 kalorier som i en drink. 

Nå har det nok noe å gjøre med genetikk, biologiske årsaker og andre faktorer (faren min døde i 2010) har flere i familien som har vært velfungerende men hatt et behov for 3-4 pils etter en arbeidsdag - faren min var en entreprenør og drev sitt eget firma med en del butikker i landet - så var en del stress han "fikk" bort ved de pilsene på kvelden. Selv syns jeg det var utrolig deilig på kvelden etter en lang dag hvor jeg ellers ikke greide å virkelig fokusere på filmer og serier jeg så på tv / leve i nuet, å ta seg en blås. 

Et halvt år etter ble jeg manisk og psykotisk, endte opp på psykiatrisk hvor jeg var i flere måneder. 

Etter dette endte jeg i en meget dyp depresjon og selvmordstanker daglig, nav, mistet kjæresten/samboeren min over 4 år, enorm sosial angst og angstanfall ukentlig, tungt medisinert. Dette varte i et år før jeg i 2014 igjen ble manisk etter å ha begynt å jobbe igjen, dog uten rus. Så bipolar (noe som også ligger i familien) ble meget trolig utløst av rusen, kan godt hende jeg hadde endt opp i en manisk tilstand og alt dette - men kunne utsatt det med 10 år, 15 år, kanskje for resten av livet uten rus.. 

Sliter fortsatt med sosial angst, men depresjonen og de virkelige ille tankene har blitt mye bedre - men lurer rundt hjørnet til enhver tid. Fra å være en kar med et så å si problemfritt liv er det som natt og dag. Jobber nå kun 2-3 dager i uken og om man tenker økonomisk tjener jeg mindre enn halvparten av det jeg gjorde tidligere. Så en kan si at livet er blitt nokså snudd på hodet. 

Nå har ingen av de 6-7 vennene mine som røyker ukentlig og noen av dem også tar MDMA, sopp og LSD et par ganger i året endt opp med det samme - så det er jo ingen fasit her, men kokain har jo enda større sjans for å ende skeis og personlig et av de siste stoffen jeg hadde tatt om jeg absolutt skulle tatt noe.  Du er 18 år, mye forskning som konkluderer med at det er en periode hjernen din virkelig ikke bør tulles med. Selv begynte jeg når jeg var 21-22, og det endte opp dårlig.

Poenget er at du spiller unødvendig russisk rullett, og når du i tillegg her kan lese mye erfaringer og advarsler bør du virkelig ta innover deg. Igjen, kjærligheten er som klisjeen sier en heftig rus i seg selv. Anbefaler deg virkelig å holde deg til den. De første 4-5 månedene etter jeg sluttet var rusen noe jeg tenkte på og savnet daglig - men plutselig slapp det taket og nå tenker jeg aldri på det i det hele tatt.

De årene jeg har gått glipp av siden 2012 er årene alle rundt meg har som sine beste år - 22 - 26 års alderen. Utenlandsturer, konserter og nå hvor flere av dem har begynt å få barn, kan være veldig vondt å se på - selv om en selvfølgelig unner sine venner det beste. Du er snart i den perioden av livet..

Mange kommer til å ha sine psykiske problemer og depresjoner i løpet av livet, men når det er noe du så åpenbart kunne unngått blir det rett og slett for dumt.

Det kan høres ut som kjedelige svar å få, men er fakta. Lykke til videre, uansett hva du velger håper jeg du får et meget fint liv, men vit at du har blitt advart av minst 20 personer...

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd nok til å skjønne at informasjonen man får fra media bare er vås.

Jeg har røyka hasj og brukt kokain og amfetamin til lange arbeidsøkter. har nylig prøvd heroin og det var fantastisk

Nå er ikke forumbrukerne her inne "media". Hvorfor svarer ikke en gjeng "anonyme brukere" hvor fantastisk bra cola, speed og syre er? Muligens fordi de har sett baksiden og ikke vil "lokke" andre i fella. Og vi som svarer har selvfølgelig ingen erfaring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen får vi et eksempel på at menn under 20 ikke har ferdig utviklet risiko-vurdering i hjernen. Blandet med god gammel rasjonalisering av egne handlinger og livsløgner for å unngå ubehagelige sannheter, får man en potent cocktail. Dette henger naturligvis også sammen med den økte dødeligheten i denne alderen, i forhold til bilulykker og andre ting, som følge av uforsiktighet, ofte kombinert med rus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har røyka hasj og brukt kokain og amfetamin til lange arbeidsøkter. har nylig prøvd heroin og det var fantastisk

Vi får se om pipa får en annen lyd når sykdommene kicker inn.

Gjør deg selv en tjeneste og slutt mens du kan. Kan ikke vite å ha hørt en eneste historie om narkotika som har en hyggelig slutt.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Vi får se om pipa får en annen lyd når sykdommene kicker inn.

Selv da er det få som innser at det er narkobruket som har skylden...

Anonymous poster hash: eba13...20a

Lenke til kommentar

Alle narkomane synes vel at det de tar er fantastisk. Får se hvor fantastisk du har det etter 5 år med slike holdninger til voldsomme stoffer som heroin. Ser deg vel sittende på gangbroa ved Oslo S, det er livet vettu. Endret av ChopperReid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har drevet med kokain i cirka 1 år nå etter jeg fylte 18... Nå har jeg funnet en jente som jeg liker ekstremt godt... hva faen gjør jeg nå? har ikke lyst til å slutte med cola eller å miste hun... noen forslag?

Økonomisk sett så har jeg det fantastisk bra så blir ingen skade der med litt c hver helg.

Du blir ikke fysisk avhengig av kokain, så du dør ikke om du slutter nå. Psykisk avhengighet, som er problemet med kokain, er at man må fylle dagen med dop fordi man er en bitter og introvert dick ellers. Er dama di bra så vil du kutte ut kokainen fordi du trives bedre i edru tilstand med henne. Dersom du fortsatt ikke klarer å unngå å være i koka-rus så gjør hun deg neppe særlig lykkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet best hva som er bra for meg og ikke. Jeg har det helt topp nå og planlegger å holde det slik.

Når jeg var 20 år gammel, så trengte jeg verken kaffe eller rusmidler for å holde konsentrasjon ibfm. jobb over lengre perioder.

At du syns det er fantastisk, er din subjektive mening. Den dag idag, så trenger jeg kaffe, og kun dét.

Jeg ser også begrunnelsen din for å holde deg på topp, hvem vil vel ikke det?

Når jeg er på topp, så gjør jo jeg det jeg kan for å vedlikeholde den situasjonen/sinnstilstanden.

Men ikke være så forbanna pompøs og si at du kan kutte det ut på flekken fordi du ikke streber etter det.

Prøv å finn noe annet som kan sette deg i samme tilstand. Forsøk å kutt ut det og alkohol. Spis sunt, så skal du se at du da også har det mye bedre med deg selv over tid.

Men du er vel kongen du? Best på ditt felt, kongen på byen og du kan få hvem du vil, så lenge du legger godvilja til/bare gidder? AMIRIGHT?

Folk som ikke takler det, er svake til sinns og ikke mentalt sterke nok?

Er ikke stor tilhenger av å si dette, men vent til du vokser noen år til du (gjerne litt utti 20-årene), når du har fått kommet deg ut av "bli voksen" perioden og skal begynne å faktisk bli voksen. Jeg var selv stor tilhenger av å bane min egen sti (noe jeg fortsatt er, bare mer moderat), og hørte ikke på noen, for jeg visste jo seff best selv! Men av og til, så er ydmykhet veien å gå.

Vit at jeg personlig syns ingenting om at du velger å gjøre dette, men til syvende og sist, så kan ingen fortelle deg hva du skal gjøre.

Det blir opp til deg selv, det er snakk om å sette ting i perspektiv og hvordan du vil leve livet ditt, uten å gjøre det surt for folk rundt deg.

Klarer du deg, så tar jeg hatten av for deg, men erfaring tilsier at om du fortsetter med heftig bruk, så er det ingen nirvana i enden av reisen din.

Anonymous poster hash: 6d652...2e5

Anonymous poster hash: 6d652...2e5

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg det ble mye tull på dere

bare for at folk dere har hørt om har gått på en smell så betyr ikke det at jeg blir å gjøre det

I motsetning til andre klarer jeg faktisk å begrense meg når jeg vil. Og at dere driver å skriver at jeg blir å faile og at jeg blir å angre er for dumt av dere.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg det ble mye tull på dere

bare for at folk dere har hørt om har gått på en smell så betyr ikke det at jeg blir å gjøre det

I motsetning til andre klarer jeg faktisk å begrense meg når jeg vil. Og at dere driver å skriver at jeg blir å faile og at jeg blir å angre er for dumt av dere.

Som jeg sa tidligere: "Mulig du klarer deg bra, men for din egen del så tar du deg en realitetssjekk. En måned uten?" 

De færreste arbeidsgivere aksepterer ansatte som røyker hasj daglig. Det er relativt stor fare for at du vil miste sertifikater for motoriserte kjøretøy. For ikke å snakke om alle problemer du kan få i familielivet. Er dette virkelig noe du ønsker å gamble med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...