Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velge mellom kjæreste og kokain

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva du egentlig vil med å poste dilemmaet ditt her. Det virker jo som du har bestemt deg for å la kokainen være en del av livet ditt.

Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre... fordi jeg liker hun kjempe godt.....  Føler jo at coken kommer litt i veien, men Coken hjelper meg med den sosiale angsten.

Hva du vil gjøre og hva du bør gjøre er to forskjellige ting. Å dra en dame inn i et miljø med narkotika er rett og slett ondskap og hun kjenner bare deg+rus, ikke deg uten rus. Hvis du liker denne jenta kjempegodt så lar du henne gå, man vil ikke skade noen man liker.

Kokain hjelper ikke med sosial angst. Det blir verre. Selv om det hjelper der og da så vil en bivirkning være sosial angst og i mye større grad enn nå, altså det du føler nå vil bli forsterket mer og mer og mer og mer. Det som skjer da, som med nesten all avhengighet, er at du ikke takler nedturen/ angsten og "må" bli normalisert, altså å ta kokain. Enden på visa er at du bruker kokain hver dag, mye kokain.

Å ta en moderat mengde kokain en gang i måneden gjør minimalt med skade, helt ok'ish, men er jo ikke anbefalt.

Jeg har desverre personlig erfaring her og kan si at du ødelegger mer enn ditt eget liv hvis du drar denne jenta inn i et liv med kokain eller andre rusmiddler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har redigert en post hvor en bruker beskyldte en annen for trolling. Man er ikke et troll bare fordi man er uenig i noe en måtte mene selv. Det er ikke ønskelig at man diskuterer om noen er et troll i tråden da dette fører til unødvendig persondiskusjon. Vennligst unngå dette videre. Det er derfor bedre å bruke "Rapporter"-knappen slikt at slikt blir luket ut fra tråden.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
Lenke til kommentar

Jeg var på byen i helga og koste meg gløgg. Vi var en gjeng med kompiser som satt og fjasa og prata skit som vanlig.

På bordet bak oss satt det to karer, alene. De kikka og de glodde, den ene mer enn den andre. Begge to var relativt spreke, og begge hadde kun en stram t-skjorte på seg. Ser rimelig mongolid ut når det er minus 10 grader ute vel å merke. Han ene var så bånnrusa på cola at han visste nesten ikke hvor han skulle gjøre av seg. Øya kryssa seg nesten inni hodet hver gang han prøvde å fokusere på noe. Han gjorde noen sånne kjempemorsomme rykninger fra tid til annen, i tillegg til de idiotiske sniffelydene ut i løse luften hele tiden. 

Begge to var dritt fulle av selvtillit, og den ene kulere enn den andre. Alle så jo at dette var to narkiser på rundt 25 som allerede var over middagshøyden. Men det var likevel superartig å følge med på, fordi begge to var helt overbevist om at de var kongen på haugen. De var rett og slett en skue for øye, og alle lo.

Problemet til sånne som deg TS, er at det ikke holder for deg at hjernen din bokstavelig talt er et stort kraftverk. Og det holder ikke med litt grønt og alkohol i helga. Du trenger kokain for å føle deg bra. Jeg kjenner veldig mange som deg, og dere er samme ulla. Helt overbevist om at dere har full kontroll. Og all den "kunne, skulle, burde" snakken er til å bli sprø av. Problemet er at du allerede begynner å miste kontrollen. Hvis det hadde gått an å velge en gylden middelvei, så hadde jo det vært toppen. Men det gjør det ikke, og som du selv sier er du nødt til å velge; jenta eller kokain. Spar deg selv for den lidelsen om 6-7 år, at du må sitte og fortelle deg selv "jeg skulle ikke hengt med han og han" "jeg skulle gjort ditt, jeg skulle gjort datt", men da er det allerede for sent. Hjernen din er grøt, og du klarer aldri å bryte sirkelen.

Endret av Gamle ørn
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Tror det er jævlig åpenbart at du ikke kommer til å slutte med kokainen, desverre...

Når det er sagts så:

Kokain trenger ikke være så altfor farlig i små doser spredd ut over lengre perioder (f.eks 1 fest i året) etter erfaringen.
Men selv i slike tilfeller vil brukeren oppleve en kraftig nedtur etter de har kommet ned fra sin "high".

Generell regel jeg har observert hos de rundt meg som har gjort mye av det er at jo lengre periode man gjør kokain over, jo lengre blir den "depressive" perioden som kommer etterpå (har også observert tilfeller hvorav det bl.a har gått 2 år og de ennå ikke er kommet tilbake fra denne depresjon-lignende tilstanden)

Du har selv gjort en del kokain har jeg inntrykk av, så du har vel erfaring med rusen, jeg tror&håper du er smart nok til å innse at denne gode selvfølelsen du får av det skaper en ennå større kløft mellom "normalen" og "highen", dvs etter hvert som du forbruker all denne dopaminen via ditt høye kokainforbruk- (som å bruke hver helg f.eks er allerede veldig høyt, men jeg vil synse utifra det du skriver at det nok er litt mer enn det til og med)- Blir kroppen din midlertidig tømt for dopamin (ikke tømt som i at det tomt, men tømt som i at du vil ha betydelig mindre av det i kroppen en stund, varighet avhenger av mengde med kokain og over hvor langtid)

Dette gjør at det blir vanskeligere å føle naturlig lykke, som i mange tilfeller vil gjør at du vil føle et behov for kokain for å gi en viss lykkerus, en annen ting som er synd med dette er at etter hvert som tiden går uten pause, så (og 3-4 dager uten er absolutt ikke lang nok pause for å reprodusere dopaminet, med mindre du har en meget spesiell biologi) så vil du og trenge mer og mer kokain for å gjenskape denne selvfølelse effekten i like stor grad som før.

Alt dette over antar jo også at du skaffer relativt "bra" kokain hver gang, her i Norge er det ikke utenkelig at du får det blandet med all verdens dritt, men siden du beskriver deg selv som relativt rik er kanskje ikke dette er problemstilling.

Anonymous poster hash: 268b6...60d
Lenke til kommentar

Jeg har ikke møtt en eneste normal, voksen person som har drevet med dop av typen ecstacy og kokain som har endt opp som velfungerende voksne. Alle som en sliter med tunge psykiatriske diagnoser og har store vansker med selv det mest naturlige i livet; jobb, personlige relasjoner mm.

Det er ingenting som heter kontrollert festbruk med en dop som kokain, det spiser opp alt som er normalt ved deg. Run, girl, run.

Anonymous poster hash: eba13...20a

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det valget bør du ta selv. Noen fucker opp alt med bruk og noen klarer fint å ta det en sjelden gang. Hadde prøvd jenta først. Levvd med begge deler og sitter igjen med dama heldigvis uten noe sug unntatt etter en flaske wiskey. Husk at colabruk øker alkoholbruken vanvittig hvis du tar mye

Lenke til kommentar

Jeg har ikke møtt en eneste normal, voksen person som har drevet med dop av typen ecstacy og kokain som har endt opp som velfungerende voksne.

Nå har vel de 3 siste presidentene i USA gjort det (og garantert den neste) selv om Bush kanskje bare innrømte pot.

Typ partydrugs vet jeg om mange som hadde som en epoke men har fint klart å slutte med. Er jo ikke abstinenser og når festinga slutter er det ikke stort behov lenger?

Lenke til kommentar

Veldig kult når du går på en psykisk smell og bruker årevis på å komme deg tilbake til normalen igjen. Jeg har selv eksperimentert litt cola og blandt annet mdma, og ja det er gøy, men alt har sin pris. Jeg brukte det kun til fest og for å ha det gøy med kompiser, hadde ofte pauser på mange måneder og gjorde det aldri mer enn i helgene. Allikevel endte jeg opp med å bli psykotisk og ble tvangsinnlagt på sykehus. Det kom uten noe som helst forvarsel og selv om dette nå begynner å bli en stund siden fungerer jeg ikke 100% normalt ennå. Har blitt sykt selvkritisk, lav selvtillit, lite energi, ingenting er gøy lenger uten rusmidler osv.

Jeg har det også bra økonomisk, god familie, god jobb osv. Men nå angrer jeg som faen på at jeg i det hele tatt rørte russmidler. 

Anonymous poster hash: 99e5f...cac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lagde meg en bruker kun for å kommentere dette. . . Her er det tydeligvis mange kulinger som svarer som kun har informasjon media har gitt dem!

I moderate og kontrollerte doser så kan man ta dop uten problemer. Jeg har gått på stoff i to år og har ingen problemer! Bare pass på å ikke bruk mer enn du klarer, da blir du avhengig. Husk at du bare lever en gang (i følge det jeg tror på) så ha det så gøy som du bare klarer så lenge du lever !!

Lenke til kommentar

Lagde meg en bruker kun for å kommentere dette. . . Her er det tydeligvis mange kulinger som svarer som kun har informasjon media har gitt dem!

I moderate og kontrollerte doser så kan man ta dop uten problemer. Jeg har gått på stoff i to år og har ingen problemer! Bare pass på å ikke bruk mer enn du klarer, da blir du avhengig. Husk at du bare lever en gang (i følge det jeg tror på) så ha det så gøy som du bare klarer så lenge du lever !!

Nei. Det er ikke noe mediepropaganda her. Men du er 20 år gammel, og eksprimentert med dop i 2 år. Hva i all verden vet du om noe som helst? Jeg har da prøvd en rekke dop selv, og har aldri følt noe behov for å fortsette med noen av tingene. Slutt å tulle bort livet ditt med dop og surr. At du lever en gang forsvarer ikke dop bruk over lengre tid. Ta tak i deg selv og slutt å kaste penger ut av vinduet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fortsatt et sjansespill, og jeg snakker utifra erfaringer ikke mediavås. Avhengiheten er ikke det eneste problemet rusmidler fører med seg.

Anonymous poster hash: 99e5f...cac

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ettervirkningene får du om noen år. Besøk en psyk avd og se hvor mange av de innlagte over 28 år som har hatt befatning med dop i ungdomstid

Lenke til kommentar

dette er nok tilfeller av folk som har gapt over mer enn de klarer. Jeg er enda ikke blitt avhengig, røyker hasj ca hver dag men ikke fordi jeg må men fordi jeg vil. amfetamin bruker jeg kun hvis jeg skal jobbe lange skift

Mulig du klarer deg bra, men for din egen del så tar du deg en realitetssjekk. En måned uten?

• Liker 3
Lenke til kommentar

dette er nok tilfeller av folk som har gapt over mer enn de klarer. Jeg er enda ikke blitt avhengig, røyker hasj ca hver dag men ikke fordi jeg må men fordi jeg vil. amfetamin bruker jeg kun hvis jeg skal jobbe lange skift

Vel, det finnes jo to typer avhengighet, den der kroppen er avhengig av det kjemiske molekylet som du mener du ikke har, men også den der du er avhengig av å gjøre den samme tingen om og om igjen fordi du er så vant til det at du ikke klarer deg uten (akkurat som man kan bli avhengig av neglebiting, selvskading, usunn mat etc)

For å teste at du ikke har den andre typen, prøv en måned uten ja?

Lenke til kommentar

Du er 20 år? 10 år frem i tid, du er enslig, naver og avhengig av stemingsstabiliserende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...