Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velge mellom kjæreste og kokain

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har drevet med kokain i cirka 1 år nå etter jeg fylte 18... Nå har jeg funnet en jente som jeg liker ekstremt godt... hva faen gjør jeg nå? har ikke lyst til å slutte med cola eller å miste hun... noen forslag?

Økonomisk sett så har jeg det fantastisk bra så blir ingen skade der med litt c hver helg.

Anonymous poster hash: 52051...fb3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du slutter med kokain. Det er helsefarlig, avhengighetsskapende og dyrt. Du har kanskje råd til å snorte litt i helgene nå, men du er i en alder hvor mye skjer. Plutselig er du blakk og avhengig. Vær litt fremme i skoa og slutt mens du kan.

Hvis du har behov for å ruse deg, er nesten alt bedre enn kokain.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ville satset på jenta, og dratt ut og opplevd kule ting med henne så du var langt unna kokainen. Du har bare ett liv... Jeg har gjort mange feil i livet selv men kokain er heldigvis ikke en, og det håper jeg ikke det blir med deg heller.

Btw jeg kunne aldri vært sammen med en som drev med kokain. :p

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har satt deg inn hva kokain gjør med kroppen din og langtidskonsekvensene av det ?

Hvis ikke burde du det. Det å kombinere rus sammen med en forelskelse er galskap i n-te potens og en oppskrift på seriøse problemer.

Etter den søte kløe kommer den sure svie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreslår at du slutter med kokain. Det er helsefarlig, avhengighetsskapende og dyrt. Du har kanskje råd til å snorte litt i helgene nå, men du er i en alder hvor mye skjer. Plutselig er du blakk og avhengig. Vær litt fremme i skoa og slutt mens du kan.

Er selvfølelsen man får som funker så jævlig bra!

og økonomisk så kommer jeg aldri ha problem gjennom hele mitt liv. selv om jeg hadde kjøpt 10kg cola i året.

Anonymous poster hash: 382c7...eb2

Lenke til kommentar

Ville satset på jenta, og dratt ut og opplevd kule ting med henne så du var langt unna kokainen. Du har bare ett liv... Jeg har gjort mange feil i livet selv men kokain er heldigvis ikke en, og det håper jeg ikke det blir med deg heller.

Btw jeg kunne aldri vært sammen med en som drev med kokain. :p

Sikker? er ganske sjarmerende :) det skal jeg love deg 

Lenke til kommentar

Penger har jeg nok av

Rusen er det som drar meg til C, er helt nydelig du kjenner deg som en jævla gud! elsker det.. finnes ingenting som er like bra som det. 

Helsefarlig er det men hva er ikke helsefarlig? alt er helsefarlig nå til dags :) 

Lenke til kommentar

Sorry mac, men du lurer både deg selv og jenta. Hvem ble hun forelsket i? Han med selvtilliten utenpå huda? Du har et rusproblem i ordets rette forstand. Vil du virkelig ødelegge denne jenta du virker så glad i? Eller er du egentlig bare glad i deg selv? Vær ærlig, søk hjelp og ta det derifra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

og økonomisk så kommer jeg aldri ha problem gjennom hele mitt liv. selv om jeg hadde kjøpt 10kg cola i året.

Den selvfølelsen du får av cola nå, kommer du til å betale for resten av livet. Det er ingen her inne som bryr seg økonomien din, hadde du blåst pengene dine på trøfler eller noe annet dyrt, hadde ingen brydd seg. Det virker åpenbart at du ikke skjønner at kokain føkker opp hodet ditt. Dette kommer sikkert av at du har kompiser som påstår at det er helt ufarlig. Du tror vel at det er like ufarlig som stangselleri. Derfor hjelper det sikkert heller ikke å poste linker om at kokain er noe av det verste du kan drive med. Ettersom du er bare 18 år og gutt, så er ikke hjernen din ferdigutviklet til å klare å vurdere risikoene av hva du gjør – du er rett og slett litt tilbakestående som alle andre gutter på din alder. At du spør om råd er jo et positivt tegn og er vel det eneste som gir meg håp i denne saken.

Long-Term Effects of Cocaine Use

There is no safe way to use cocaine! The health risks become much worse when combined with alcohol or other drugs. Alcohol and cocaine combined produce cocaethylene, which intensifies cocaine's effects and may increase the risk of sudden death. Cocaine's many dangers include:

Neurological Effects

• Headaches
  • Convulsions
  • Seizures
  • Coma

Heart Disease

• Altered heart rhythm
  • Chest pain
  • Very high or very low blood pressure
  • Heart attack
  • Endocarditis -- Heart infection
  • Stroke
  • Sudden death

Lung Damage and Disease

• Difficulty breathing
  • Chronic bronchitis
  • Ruptured lung structures
  • Collapsed lung
  • Respiratory failure

Psychological Damage

• Irritability and mood disturbances
  • Auditory hallucinations (imaginary sounds that seem real)
  • Formication - The sensation that insects are crawling under the skin

Reproductive System Damage

• Sexual dysfunction in both males and females
  • Menstrual cycle disturbances
  • Infertility in both males and females

Danger During Pregnancy

• Miscarriage, premature delivery, or stillbirth of pregnancies
  • Addicted newborns.
  • Low birth weight, smaller head size, and shorter length in newborns
  • Deformities in newborns of addicted mothers or addicted fathers

Other Damage

• Burns in mouth and on hands from smoking
  • "Tracks" - puncture marks on arms or wherever injections are made
  • Infections and sores associated with injection tracks
  • Incontinence (inability to control urination and/or bowel movements)
  • Allergic reactions to cocaine or the additives in street drugs
  • Brain infections - both bacterial and fungal, sometimes leading to abcesses
  • Weight loss and malnourishment due to decreased appetite for food
  • Gangrene (rot) of bowels and other body parts from lack of bloodflow
  • More risk-taking behavior, including unsafe sex
  • Increased risk of HIV/AIDS and hepatitis, either from unsafe sex or using infected needles
Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du egentlig vil med å poste dilemmaet ditt her. Det virker jo som du har bestemt deg for å la kokainen være en del av livet ditt. Det at du insisterer på at du har svært god råd gjør jo bare faren ved kokainmisbruket større siden det ikke er penger som vil virke som en begrensende faktor.  Du vet like godt som noen som helst andre her at du leker med ilden, og at kokainet kan fullstendig ta kontroll på livet ditt og ødelegge deg både fysisk og psykisk.  Er det virkelig noe å lure på ? 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Den selvfølelsen du får av cola nå, kommer du til å betale for resten av livet. Det er ingen her inne som bryr seg økonomien din, hadde du blåst pengene dine på trøfler eller noe annet dyrt, hadde ingen brydd seg. Det virker åpenbart at du ikke skjønner at kokain føkker opp hodet ditt. Dette kommer sikkert av at du har kompiser som påstår at det er helt ufarlig. Du tror vel at det er like ufarlig som stangselleri. Derfor hjelper det sikkert heller ikke å poste linker om at kokain er noe av det verste du kan drive med. Ettersom du er bare 18 år og gutt, så er ikke hjernen din ferdigutviklet til å klare å vurdere risikoene av hva du gjør – du er rett og slett litt tilbakestående som alle andre gutter på din alder. At du spør om råd er jo et positivt tegn og er vel det eneste som gir meg håp i denne saken.

Long-Term Effects of Cocaine Use

There is no safe way to use cocaine! The health risks become much worse when combined with alcohol or other drugs. Alcohol and cocaine combined produce cocaethylene, which intensifies cocaine's effects and may increase the risk of sudden death. Cocaine's many dangers include:

Neurological Effects

• Headaches
  • Convulsions
  • Seizures
  • Coma

Heart Disease

• Altered heart rhythm
  • Chest pain
  • Very high or very low blood pressure
  • Heart attack
  • Endocarditis -- Heart infection
  • Stroke
  • Sudden death

Lung Damage and Disease

• Difficulty breathing
  • Chronic bronchitis
  • Ruptured lung structures
  • Collapsed lung
  • Respiratory failure

Psychological Damage

• Irritability and mood disturbances
  • Auditory hallucinations (imaginary sounds that seem real)
  • Formication - The sensation that insects are crawling under the skin

Reproductive System Damage

• Sexual dysfunction in both males and females
  • Menstrual cycle disturbances
  • Infertility in both males and females

Danger During Pregnancy

• Miscarriage, premature delivery, or stillbirth of pregnancies
  • Addicted newborns.
  • Low birth weight, smaller head size, and shorter length in newborns
  • Deformities in newborns of addicted mothers or addicted fathers

Other Damage

• Burns in mouth and on hands from smoking
  • "Tracks" - puncture marks on arms or wherever injections are made
  • Infections and sores associated with injection tracks
  • Incontinence (inability to control urination and/or bowel movements)
  • Allergic reactions to cocaine or the additives in street drugs
  • Brain infections - both bacterial and fungal, sometimes leading to abcesses
  • Weight loss and malnourishment due to decreased appetite for food
  • Gangrene (rot) of bowels and other body parts from lack of bloodflow
  • More risk-taking behavior, including unsafe sex
  • Increased risk of HIV/AIDS and hepatitis, either from unsafe sex or using infected needles

Nei, men var bare for å bevise at økonomiske problem kommer jeg aldri ha :) 

Skjønner ikke helt hva du egentlig vil med å poste dilemmaet ditt her. Det virker jo som du har bestemt deg for å la kokainen være en del av livet ditt. Det at du insisterer på at du har svært god råd gjør jo bare faren ved kokainmisbruket større siden det ikke er penger som vil virke som en begrensende faktor.  Du vet like godt som noen som helst andre her at du leker med ilden, og at kokainet kan fullstendig ta kontroll på livet ditt og ødelegge deg både fysisk og psykisk.  Er det virkelig noe å lure på ? 

Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre... fordi jeg liker hun kjempe godt.....  Føler jo at coken kommer litt i veien, men Coken hjelper meg med den sosiale angsten. 

Lenke til kommentar

hehehe, "sjarmerende" jeg ville kanskje ha brukt ordet manipulerende. Går ofte hånd i hånd med heftige cola brukere.

vent til du blir eldre du. Ta til deg det de andre sier.

Lurer på hvor mange ganger jeg har fått unnskyldningen av gjester som går en tur på do, for å komme ut og plutselig begynne å blø neseblod; "Øh, det er bare sånt som skjer med meg det" ja jøss, deg og utallige andre. Må være noe i lufta.

Over til sosiale angsten, en god venn av meg startet med litt hasj på VGS, gikk over til cola og litt amf engang i ny og ne.
Vel, nå er han over 30, og er helt ødelagt sosialt, kan ikke reise bort, må holde seg i nærheten av hjemmet sitt i tilfelle han får angst (han har også utviklet angst for å få angst), fått påvist ødelagte nervebaner i hjernen, med mer. Kan ikke røre alkohol lengre, da han blir sengeliggende i flere dager etterpå.

Du er 18. BUP er tingen om sosial angsten din er hemmende og går utover livskvaliteten din. Kokain er neppe svaret.

Og helt ærlig, den etsende suppa der, kan umulig være så digg at du er villig til å ødelegge alt for deg senere i livet.

Anonymous poster hash: 6d652...2e5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre... fordi jeg liker hun kjempe godt.....  Føler jo at coken kommer litt i veien, men Coken hjelper meg med den sosiale angsten. 

Hvem har vel ikke sosial angst til tider? Etterhvert blir du vant med det og finner metoder som hjelper deg med dette. Evt. så kan det han over sier hjelpe, BUP er til for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...