Gå til innhold

Må jeg begrense meg til blower style GPU?

Broseph

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å kjøpe en ny PC, og skal bygge den i et kabinett av typen FD Define Nano S. Fordi jeg er på budjsett, og det passer mitt bruk, vil jeg gå for luftkjøling.

Jeg har lest at man ofte bør gå for blower style GPU i ITX-kabinetter, fordi de bedre blåser varmen ut av kabinettet. Dette vil særlig gjelde skobokskabinetter. Nano S har jo litt mer rom i seg. Med godt intake foran og exhaust bak, bør jeg likevel holde meg til en blower GPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene vifta på en typisk 2 vifte kjøleløsning vil jo bli blokkert av strømforsyningen i Nano S.

Awesomesauce gjorde en test på blower vs vanlig i et Nano S. Begge kortene ble ganske varme, rundt 80 grader, men blower kortet støyet mindre i bruk.

Takk for informativt svar. Soørs om jeg ikke heller går Define Mini C på grunn av klarering mellom gpu og strømforsyning.

Lenke til kommentar

Den ene vifta på en typisk 2 vifte kjøleløsning vil jo bli blokkert av strømforsyningen i Nano S.

Awesomesauce gjorde en test på blower vs vanlig i et Nano S. Begge kortene ble ganske varme, rundt 80 grader, men blower kortet støyet mindre i bruk.

Takk for informativt svar. Soørs om jeg ikke heller går Define Mini C på grunn av klarering mellom gpu og strømforsyning.

eventuelt kan du alltids kjøpe SFX PSU. https://www.komplett.no/product/886745/datautstyr/stroemforsyning/enheter/corsair-sf600-600w-psu-sfx-form-factor#

f.eks. Da får du noen cm klaring og burde kunne bruke vanlig gpu kjølere helt fint.

Dog med vifte inntak rett under blowerstile gpuen min har den virkelig ingen problemer med temp.  (gtx 1070) 

Mini C har ikke muligheten for dette intaket uten at jeg er sikker på hvor mye forskjell det gjør i rene grader.

uNE0Boe.jpg

Skiftet til Nano S fra min gamle core 500 selv.  Selv med blower stile så er nano S mye stillere for meg enn aftermarket core 500 setup. 

totalt er det 2 x 140mm front intak, 120mm bunn intak, 120mm uttak. i tilegg til 140mm på selve kjøleren(cryorig h5 universal cpu cooler). Bare bruk tid på justere fancurvene på alt og den blir veldig stille med bra temp.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...